Lägga in Avatar - profilbild

Skriv svar
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Lägga in Avatar - profilbild

Inlägg av Raketsport »

Så här lägger du till en bild till din profil.

Välj ut en bild som du vill ha. Kontollera storleken genom att högerklicka på bilden och välj egenskaper i menyn. Ett nytt fönster öppnas med bild information. Den får inte vara större än 120x 120 pixlar (bildpunkter) eller över 11kb. Överskrider den detta så måste bilden storleksändras i bild redigeringsprogram. ex adobe, paint shop eller liknande. (Om ni saknar ett bildprogram kan jag ändra storleken åt er.)

Logga in, klicka på länken Profil. Gå längst ned på sidan som öppnas upp, där står det Avatarkontrollpanel. Bilden som läggs in i din profil kallas för avatar.

Här kan du välja att ladda hem avatar från din dator, då klickar du på bläddra och väljer önskad bild.

Lägga till en bild du hittat på nätet. Öppna en ny sida med den önskade bilden. Högerklicka på bilden och välj egenskaper i menyn som kommer upp. Nu öppnas ett nytt fönster. Kopiera internet adressen som står efter adress (URL) . Du kopierar genom att markera texten, håll in tangenterna ctrl och C, återgå till din forumsidan, sätt (klicka fast) markören i textfältet bakom Ladda upp en avatar från en webadress eller Länka till en avatar på en annan sida. Klista in adressen genom att hålla in tangenterna ctrl och V.

Klicka sedan på skicka och din profil har fått en bild.

Om du har problem med att förminska bilden eller inte lyckats lägga upp den så maila bilden till mig samt ditt forumalias så lägger jag upp den åt dig.

kontakt@raketsport.com
Senast redigerad av Raketsport den 10 dec 2013, 02:31, redigerad totalt 1 gånger.
//Jossan
Josefine Andersson
eric122
Inlägg: 3
Blev medlem: 06 feb 2009, 00:00

Inlägg av eric122 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ok tack :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Amazon_jerka
Inlägg: 331
Blev medlem: 20 jan 2009, 00:00
Ort: Mariestad

Inlägg av Amazon_jerka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad bra.
Mycket trevligare att kunna få en bild på folk man pratar med <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Testar här då om det funkade.... <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar