Hallsta Moppers Biltema rally 8/9

Egna filmer och ex. Youtube klipp
Användarens profilbild
Sura
Inlägg: 919
Blev medlem: 25 mar 2008, 00:00
Ort: Surahammar
Kontakt:

Hallsta Moppers Biltema rally 8/9

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag filmar på frihand med en digitalkamera från min F50 EKF 80cc.

http://youtu.be/xvJlevxxj1c

Mats T glider runt på fina vägar med sin arga krigare, och hans lillebror Jonas passerar på sin Gilera....

http://youtu.be/inzuNHFqwkU

Filmerna är bortplockade pga klagomål... <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Mats T
Inlägg: 337
Blev medlem: 13 mar 2010, 00:00

Re: Hallsta Moppers Biltema rally 8/9

Inlägg av Mats T »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sura skrev:Jag filmar på frihand med en digitalkamera från min F50 EKF 80cc.

http://youtu.be/xvJlevxxj1c

Mats T glider runt på fina vägar med sin arga krigare, och hans lillebror Jonas passerar på sin Gilera....

http://youtu.be/inzuNHFqwkU
Kanon med dina ONE HAND MOVIES Sura !!!

Roligt att uppleva turerna igen :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var det inte mopperally :?: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->såg ju ut som alla motorcyklarna saknade nummerskylt... :mutt: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fan va avis man blir på hur fina vägarna verkar vara.. staff_36-1 , här uppe känns det ibland som sadelstolpen är på väg att bli en del av ryggraden om man inte är koncentrerad då man kör lite fortare....Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Mats T
Inlägg: 337
Blev medlem: 13 mar 2010, 00:00

Inlägg av Mats T »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:Fan va avis man blir på hur fina vägarna verkar vara.. staff_36-1 , här uppe känns det ibland som sadelstolpen är på väg att bli en del av ryggraden om man inte är koncentrerad då man kör lite fortare....Bild
Måste säga att alla turer på Hallsta rallyn är vägarna kanon roliga små kurviga asfaltsvägar, som i lite fart kräver nerlägg i så pipan tar i backen.

All kred till dom i klubben som väljer vägarna med andra ord :D :D :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Mats T skrev:Måste säga att alla turer på Hallsta rallyn är vägarna kanon roliga små kurviga asfaltsvägar, som i lite fart kräver nerlägg i så pipan tar i backen.

All kred till dom i klubben som väljer vägarna med andra ord :D :D :D
Vet du om att det sitter frågor efter vägen som det är meningen att man ska stanna och svara på :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Mats T
Inlägg: 337
Blev medlem: 13 mar 2010, 00:00

Inlägg av Mats T »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:
Mats T skrev:Måste säga att alla turer på Hallsta rallyn är vägarna kanon roliga små kurviga asfaltsvägar, som i lite fart kräver nerlägg i så pipan tar i backen.

All kred till dom i klubben som väljer vägarna med andra ord :D :D :D
Vet du om att det sitter frågor efter vägen som det är meningen att man ska stanna och svara på :wink:


Jo vi stannade vid i stort sett alla, och körde gissa leken !!
NU HAR DET VARIT 3 ST 2 OR SÅ NU MÅSTE DET VARA EN 1 ELLER x

Bara 2 or :? vart fundersam när rättningen gick så fort.

Rackarns listigt och bra jobbat Baraxmatte, men vi går inte på den igen :lol: :lol: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Peppe^
Inlägg: 708
Blev medlem: 04 jun 2009, 23:00
Ort: Borlänge
Kontakt:

Inlägg av Peppe^ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Va är det för fräck hastighetsmätare/varvräknare du har? <!-- </EdIndex> --></div>
Bild
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte exakt samma sak som Zappa, vilken fin väg! Å då menar vi inte att omgivningen och sträckan var fin (fast det var den ju också), utan att att asfalten var slät utan djupa sprickor och lappad var och varannan meter.
Man behöver inte köra speciellt fort här för att riskera komprimerade diskar i ryggen eller ännu roligare, att fastna med hjulet i en spricka. :bike_pedalare: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Mats T
Inlägg: 337
Blev medlem: 13 mar 2010, 00:00

Inlägg av Mats T »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Peppe^ skrev:Va är det för fräck hastighetsmätare/varvräknare du har?
Frågade Sura samma sak i helgen.
Fick den här länken.

http://www.acewell.se/ <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Sura
Inlägg: 919
Blev medlem: 25 mar 2008, 00:00
Ort: Surahammar
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ACE 3100 är den som jag har, och jag är helnöjd med den.
Det är lite fräsigt när det kommer folk och frågar vad moppen toppar, då är det bara att slå på strömmen och visa högsta loggade hastighet och varv.
Oftast så får dom stora ögon.
Som bäst i helgen blev det 12200 rpm/ 102 km/h och då började kopplingen slira lite, så det är dags att gulla lite med den igen.
Det var lite spännande att åka 90+ med en hand på styret och se till att inte tappa kameran med andra tassen....... 8)

Den mätaren vore klockren till en racemoppe, för det går att programmera en växlings indikator.
På min räser så loggade jag max varv/hastighet på varje körning och drevade efter det.
Det stämde fruktansvärt bra med dom tider/hastigheter jag fick på tävlingarna. <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Peppe^
Inlägg: 708
Blev medlem: 04 jun 2009, 23:00
Ort: Borlänge
Kontakt:

Inlägg av Peppe^ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Krävs det batteri till moppen? <!-- </EdIndex> --></div>
Bild
Användarens profilbild
Sura
Inlägg: 919
Blev medlem: 25 mar 2008, 00:00
Ort: Surahammar
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nää, men till mätaren.... staff_italiamac_fastidioso.gif staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Peppe^
Inlägg: 708
Blev medlem: 04 jun 2009, 23:00
Ort: Borlänge
Kontakt:

Inlägg av Peppe^ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:shock: :roll: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Bild
Skriv svar