Hallsta Moppers Biltema rally 8/9

Egna filmer och ex. Youtube klipp
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Var det inte mopperally :?: :wink:
Kollade Wikipedia 8)

Rally kallas en tävling som omfattar en relativt lång sträcka. Rally körs på vägar, så kallade "specialsträckor" och där det gäller att ta sig från start till mål på kortast möjliga tid

[img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men då är deltagarnas fordon också upp delat i klasser , här var det ett mopedrally, det handlade om, och där finns väl inga specialsträckor, som är avlysta, för allmenheten då , utan att allmenheten deltar ju :?:
Var för jag frågade om det inte var för mopeder , var att dom flesta körde så j-a fort, att också braxen kallade dom för motorcyklar utan regskylt, :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Men då är deltagarnas fordon också upp delat i klasser , här var det ett mopedrally, det handlade om, och där finns väl inga specialsträckor, som är avlysta, för allmenheten då , utan att allmenheten deltar ju :?:
Var för jag frågade om det inte var för mopeder , var att dom flesta körde så j-a fort, att också braxen kallade dom för motorcyklar utan regskylt, :D
Det var Raketarn som sa det, men han blir ju tårögd i 35 såå :lol: :wink:

Sedan var det faktiskt lite ironi i det hela också :sorry: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag förstår, har ju avverkat en och annan spec sträcka själv :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D Ett nördigt inlägg:
När man ska reda ut ursprunget till ordet rally, blir det en rätt snårig färd. Britterna bildade en gång verbet rally, ’(åter)samla, återställa’, och till­hörande substantiv rally, ’(åter)samling, återställande’, av franskans rallier med samma betydelse. Någon gång i mitten av 1800-talet ville fransmännen skapa ett ord för engelskans paper chase – en jaktlek med utströdda pappersstrimlor som ska leda deltagarna rätt. Det blev rallye-papier eller rallye-paper, bildat av en form av verbet rallier, under påverkan av det engelska rally.

Lite senare började rallye i franskan­ att användas om olika slags tävlingar, bland annat motorsport. Runt år 1930 hämtade så britterna över det franska rally(e) som specialterm för ’biltävling med start från olika platser mot gemensamt mål’; deltagarna kör etappvis i flygande fläng för att samlas vid samma mål. Ganska snart därefter dök rally upp i svenskan för första gången. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker väl att det är kul att se att en del har lyckats få fart i grejorna
MEN om man ska lägga ut film på åkningarna på youtube så ska det inte "skyltas" med att det är filmat på Hallstamoppers Biltemarally

En sak att länka till filmerna från ett forum men det ska F-N inte komma upp om man söker på hallstamoppers på youtube <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:Jag tycker väl att det är kul att se att en del har lyckats få fart i grejorna
MEN om man ska lägga ut film på åkningarna på youtube så ska det inte "skyltas" med att det är filmat på Hallstamoppers Biltemarally

En sak att länka till filmerna från ett forum men det ska F-N inte komma upp om man söker på hallstamoppers på youtube
en del som får andra lite då vad de lagt in på tuben. söker man på hallstamoppers så finner man ju filmer direkt. kanske inte e vidare bra?! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Sura
Inlägg: 919
Blev medlem: 25 mar 2008, 00:00
Ort: Surahammar
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är filmerna bortplockade helt från Tuben så blir alla nöjda ! <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker det är synd att plocka bort dom, man kanske kan ge dom ett annat namn istället? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Sura
Inlägg: 919
Blev medlem: 25 mar 2008, 00:00
Ort: Surahammar
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det blev sånt jävla liv i klubben, så då tröttnade jag på allt gnäll och plockade bort dom helt från You Tube istället.
Men jag har filmerna kvar för personligt bruk, och till dom som är med på filmerna.
Kanske jag klipper ihop en liten film i vinter med lite roliga klipp. <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sura skrev:Det blev sånt jävla liv i klubben, så då tröttnade jag på allt gnäll och plockade bort dom helt från You Tube istället.
Jag trodde du var såpass smart att du förstod varför det är dumt att förknippa fortåkningsfilmer med klubben och Rallyt.
Men av svaret att döma så börjar jag tvivla <!-- </EdIndex> --></div>
Peppe^
Inlägg: 708
Blev medlem: 04 jun 2009, 23:00
Ort: Borlänge
Kontakt:

Inlägg av Peppe^ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men kära nån, alla vet ju att Hallstamoppers kör trimmat, vad är problemet? <!-- </EdIndex> --></div>
Bild
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi kör inte trimmat!!!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Vi kör inte trimmat!!!!!

thumb_up Bra, Ärliga Karlar gillar jag. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Problemet är väl när dom som är med och sponsar vårat rally Kollar lite på youtube och det dom får se är nåt helt annat än ett veteranmopedrally

Då kanske dom säger ifrån nästa gång.
Det är ju faktiskt på rallyna vi får in pengarna som betalar våra aktiviteter t.ex. campingavg. i mellsta och våra studiebesök på museer m.m. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar