Victoria - en kärlekshistoria

Egna filmer och ex. Youtube klipp
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor
Inlägg: 1676
Blev medlem: 19 jun 2011, 23:00
Ort: Dalarna

Victoria - en kärlekshistoria

Inlägg av Cobra5000 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul SVT-dokumentär om Sten Berglinds Crown Victoria -56

http://www.svtplay.se/video/950802/victoria-en-karlekshistoria <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kollade nyss på den! Riktigt intressant. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sten var på våran gata och snodde brudarna av oss. Svärdsliljegatan i Västerås. Fast dom kom tillbaka . :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Frolzon
Inlägg: 1290
Blev medlem: 11 maj 2010, 23:00
Ort: Dalsland

Inlägg av Frolzon »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var han tvungen att sno alla, han kunde väl ha nöjt sig med en... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Han var inte ensam, han hade en hög stora pojkar med sig. Det var ju "krig" mellan olika gårdar i Västerås. Krig är att ta i men kanske kallar det för revir. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker att han e en riktig tjatgubbe, han var inte med som raggare när vi började på -54 att åka med 30 tals-billar han till hör generationen som kallas Fin- Raggare, när vi började åka raggarrundan i Uppsala över stora torget, då var det bilar från slutet av 30 talet och senare bilar fån slutet av 40 talet, inga ungdommar hade blänkande 50 talsbilar, utom dom som lånat farsans bil.Ungdomar så kallade Raggare, som Sten var igång på sent 50 tal och början på 60 talet, dom riktiga fyll-pundraggarna kom i början på 60 talet, och bilarna går inte att jämföra med dom 50 tals amerikanare som trafikerar vägarna i dag. så jag är lite skeptisk till hans lite överdrivna historier, det jag har läst av han, gör mej inte ett dugg inponerad, men som sagt det går att tjäna pengar på allt. :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7308
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->affe: har du inga kort kvar från den tiden?

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra film! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
erlan skrev:affe: har du inga kort kvar från den tiden?

erlan
Nej tyvärr, har bara kort på mina nyare Amerikanare, Pontiac bla finns här på forumet,
Man hade tyvärr inte så mycket kameror med sej på den tiden, men många minnen finns, kommer bla ihåg när vi var uppe i Stockholm 1955 i en Olds -38 med sökare på sidan, ett ex bland många , jag bodde i Stockholm 1957- 1962, så man har en aning om hur det gick till , var ofta på " lillis" och " mammas" 1963 flyttade jag och min nyblivna fru till Uppsala <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Skriv svar