Nymans filmtråd. 4 nya klipp. 2013-01-07

Egna filmer och ex. Youtube klipp
Nymans2013
Inlägg: 801
Blev medlem: 20 okt 2009, 23:00
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:Hade inte du en tjej på gång (med moppe) hon kan väl filma
"På gång" beror ju på hur man ser det. 4år tillsammans i Februari. 2år som förlovade i Januari. Så "på gång" Får jag nog kalla en missuppfattning.
knilsknilsson skrev:Nymans tjej verkar vara ordentlig hon kör ju Compakt! :D
2petad med reedcylle. Den ljusblåa som syns i något filmklipp här i tråden.
Braxmatte skrev:Annars kan det ju vara en bra raggningsreplik

-Kan du följa med mej hem
-Jag behöver nån som hjälper mej att filma min nya konstruktion...
Haha. Jag tvekar på att den repliken skulle hjälpa så mkt. staff_gemini-1.gif :mutt: staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej du har väl redan klarat av den biten :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
jonsa99
Inlägg: 198
Blev medlem: 05 sep 2010, 23:00
Ort: Borlänge
Kontakt:

Inlägg av jonsa99 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu vill vi se lite filmer av dig Nymans :) <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013
Inlägg: 801
Blev medlem: 20 okt 2009, 23:00
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
jonsa99 skrev:Nu vill vi se lite filmer av dig Nymans :)
Det är på gång, då jag för ett slag sedan införskaffade en K50-77 <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det ser jag verkligen fram emot :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Nymans2013
Inlägg: 801
Blev medlem: 20 okt 2009, 23:00
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så efter lite väl långt stillestånd, så är det nu dags för ett nytt filmklipp.

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/O9d8pSOA3H0"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/O9d8pSOA3H0" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Och som utlovat i klippet kastar jag här upp filmsnutten på projektet som gick under namnet "R som i Racer"

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ex0q_rc0S5o"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ex0q_rc0S5o" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
jonsa99
Inlägg: 198
Blev medlem: 05 sep 2010, 23:00
Ort: Borlänge
Kontakt:

Inlägg av jonsa99 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fränt! <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fan så fränt! Gillar den redan! :lol: 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mistick_yes.gif Äntligen fler filmer (Är det fjällan som stulit all din tid :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Va härligt Melvin, roligt at du är tebaks med filmer, det där ser ju riktigt bra ut 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan berätta att min vän melvin har fått sig ett jobb han stormtrivs med. resten får han berätta själv. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Nymans2013
Inlägg: 801
Blev medlem: 20 okt 2009, 23:00
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
jonsa99 skrev:Fränt!
Neifelheim skrev:fan så fränt! Gillar den redan! :lol: 8)
Det är tanken att den ska bli frän. Igår tog jag väck kopplingskåpan, något överaskande så verkar det som om den kan vara renoverad, lamellerna såg väldigt fräscha ut, och inga glappa lager någonstans. Men utsida av motorn ser ju ut som "hej kom och hjälp mig".

Så vi får se om det blir att fixa till org motorn, eller om det för att följa traditionen hägrar en kinesisk fyrtaktare matad med Etanol.
Lasse väss skrev:mistick_yes.gif Äntligen fler filmer (Är det fjällan som stulit all din tid :wink:
Nej då. Torsdagen förra veckan hjälpte hon till att städa i verkstan, då min barndomskompis Martin, som också huserar där, skulle komma hem på fredagen samma vecka.

Sen har förstås mitt nya jobb gjort sitt till för att hålla mig sysselsatt, första 8dagarna (så många jag hann från det att jag började, fram till lönebrytet) så hade jag 3dagar med 1,5timma övertid.
alf-johan skrev:Va härligt Melvin, roligt at du är tebaks med filmer, det där ser ju riktigt bra ut 8)
Jag kan tänka mig att det är något i din stil med tanke på din multifunktionella K50. Som är en stark inspiration till att det blev just en K50. Även Eskil som syns på senaste filmen är trogen K50 åkare sedan 15års dagen.
Neifelheim skrev:Kan berätta att min vän melvin har fått sig ett jobb han stormtrivs med. resten får han berätta själv. :)
8)

Japp. Sedan 21/3 jobbar jag på den anrika firman: Stig Nilssons Cykelaffär i Kalmar. Firman sysslar som namnet skvallrar om med försäljning av Cyklar (Monark, Crescent, Skeppshult och Pilen. Jag kan ha glömt något märke), Mopeder (Benelli, Peugeot och förmodligen något mera, minns ej), samt diverse tillbehör som hjälmar, korgar och skärmar.

Affären törs jag påstå har stans mest kompletta lager med reservdelar, med vad helst du kan behöva till din cykel eller moped, och finns det inte hemma så kommer det hem inom 1-2dygn.

"kiosken" är den delen av butiken som innehåller reservdelarna, väggarna har något som liknar arkivhyllor där alla delar ligger lätt tillgängliga. Och väl sorterade.

Som Neifelheim skriver så stormtrivs jag. Att ha sin hobby som arbete, är absolut perfekt för mig. Chefen är den absolut bästa jag nånsin haft, och den andra anställde är lika trevlig. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Instämmer med alla andra. Roligt att du är tillbaka med dina filmer och Grattis till ditt nya jobb. Låter som att du fått ditt drömjobb. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Nymans2013
Inlägg: 801
Blev medlem: 20 okt 2009, 23:00
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> --><object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/BfdR700qZB4"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/BfdR700qZB4" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Lite info om hur K50in och bilprojektet skrider framåt.

Filmen som utlovades i ovanstående klippet:

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/3sW0WM_ceTc"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/3sW0WM_ceTc" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Nymans2013
Inlägg: 801
Blev medlem: 20 okt 2009, 23:00
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den tråkiga nyheten är att jag sålt K50in. Då jag inte har tid till den. Den goda är att jag sålt den till Eskil, som planerar att ha den körbar inom kort.

Nu glada nyheter istället. Jag köpte mig en omgång med svensktillverkad urmoppe. En Husqvarna 3311 Novolette. Trillade in i källarutrymmet efter en tur till det mkt vackra sommarhusområdet Vånevik, straxt söder om Oskarshamn.

den hade enligt uppgift ej varit i bruk på bortåt 50år. Men förvarats torrt och svalt under hela sitt stillestånd. Mopeden köptes ursprungligen av en snickeriägare. Denne gav sedan moppen till sin svärson nån gång på 70talet. Och denne svärson sålde den sedan till mig.

Fick hjälp av Eskil att transportera hem nyförvärvet. Framhjulet var skevt, och riktades under lunchrasten på jobbet. Tanken som låg i ramen vid köpet, hade två avbrutna bultar sittande i sig. Men ännu en tank medföljde. I denna hittade jag dock två små rosthål.

Dessa fick jag tennlödda av "56an", Som för den hjälpen förtjänar ett jättetack! Jag krängde på nya däck, slangar och fälgband. Samt har bytt ut samtliga vajrar. Drog ut moppen utanför huset. fyllde på den tätade tanken.

Och trampade iväg. Efter ca 10m vevande med kopplingen släppt så vaknade den lilla 40cc REXen till liv med ett mjukt puttrande.

I filmen nedan syns ytterligare en forumsmedlem, nämligen "Lason" som här syns puttra runt på sin Novolette 56a. K50in körs av Eskil.

Hoppas filmen är rolig att se.

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/oby54g5hkvA"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/oby54g5hkvA" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Skriv svar