Zündapp ks50 1969 & 1971
-
- Inlägg: 22
- Blev medlem: 14 feb 2013, 00:00
- Ort: Umeå
Zündapp ks50 1969 & 1971
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Är ny här på forumet så jag tänkte visa upp några av mopparna till att börja med.
Mopeden är en ks50 från 1969 som renoverats med enbart original-delar. Vi har lyckats hitta delar från gammalt lager och dom flesta delarna var i zundappmärkt plastpåse.
Tanken är renoverad och kromats om, övriga krom-delar är nytt från gammalt lager förutom kedjeskyddet som är i mycket bra skick.
Zündapp ks50 1971 . samma sak gäller på denna som 69:an. delar från gammalt lager. renoverad och kromat om tanken.
Kicken samt skruven till banankåpan är fixad i dagsläget. det är gamla bilder som visas så saker som varit bristfälliga har bytts ut.
Övrigt så finns det 2st ks50 1969 till , en skall jag sälja i delar . sen finns det en 78:a som jag gjort om med nyare limpa samt fyrkantigt lyse. sen en 79 där det även finns delar från gammalt lager som tank och kåpor som är den snygga orange färgen. <!-- </EdIndex> --></div>
Är ny här på forumet så jag tänkte visa upp några av mopparna till att börja med.
Mopeden är en ks50 från 1969 som renoverats med enbart original-delar. Vi har lyckats hitta delar från gammalt lager och dom flesta delarna var i zundappmärkt plastpåse.
Tanken är renoverad och kromats om, övriga krom-delar är nytt från gammalt lager förutom kedjeskyddet som är i mycket bra skick.
Zündapp ks50 1971 . samma sak gäller på denna som 69:an. delar från gammalt lager. renoverad och kromat om tanken.
Kicken samt skruven till banankåpan är fixad i dagsläget. det är gamla bilder som visas så saker som varit bristfälliga har bytts ut.
Övrigt så finns det 2st ks50 1969 till , en skall jag sälja i delar . sen finns det en 78:a som jag gjort om med nyare limpa samt fyrkantigt lyse. sen en 79 där det även finns delar från gammalt lager som tank och kåpor som är den snygga orange färgen. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är så jag minns Zündapp och dom gick också lika fint som dom ser ut.
Bara en moped kan vara bäst i varje fall var det så 1971 när jag var femton...
Idag är det Raketare som gäller och det hade jag knappt ens sett några då. Det är först nu fyrtio år senare jag upptäckt dom... <!-- </EdIndex> --></div>
Bara en moped kan vara bäst i varje fall var det så 1971 när jag var femton...
Idag är det Raketare som gäller och det hade jag knappt ens sett några då. Det är först nu fyrtio år senare jag upptäckt dom... <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Grattis till fina moppar Mats!
Har man en svart 68a behöver man egentligen ingen annan moppe <!-- </EdIndex> --></div>
Nänä, inga gallerkåpor ska det vara. Det slutade man med 1966 om jag har minnet med mig.Levve skrev:Mycket snygga dappar båda två. Men den svarta är ändå den snyggaste.
Dom blir nog ännu snyggare när du fått tag på gallerkåporna till dom.
Grattis till fina moppar Mats!
Har man en svart 68a behöver man egentligen ingen annan moppe <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Förlåt.. man ska bara hålla käft när man inte har bättre koll <!-- </EdIndex> --></div>Pälle skrev:Nänä, inga gallerkåpor ska det vara. Det slutade man med 1966 om jag har minnet med mig.Levve skrev:Mycket snygga dappar båda två. Men den svarta är ändå den snyggaste.
Dom blir nog ännu snyggare när du fått tag på gallerkåporna till dom.
Grattis till fina moppar Mats!
Har man en svart 68a behöver man egentligen ingen annan moppe