Moppetur i Fellingsbrotrakten III

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin
Inlägg: 1835
Blev medlem: 27 nov 2011, 00:00
Ort: Pengsjö , Vännäs

Re: Moppetur i Fellingsbrotrakten III

Inlägg av pnilz »

Tror den fyrcylindriga tändkulan är en bolinder motor troligtvis 4x25hk!
Användarens profilbild
Oaken
Inlägg: 435
Blev medlem: 26 apr 2013, 11:49
Ort: Lindesberg
Kontakt:

Re: Moppetur i Fellingsbrotrakten III

Inlägg av Oaken »

Cobra5000 skrev: Edit: Kanske Oaken har bättre/fler bilder på reservkraftaggreatet?
Har tyvärr inga fler bilder på den, jag var så inne i att kolla på startproceduren så man glömde tid och rum slider_anon.gif
Redig sång var det i maskin kan jag lova, lät rapp (nästan iaf) för att vara en tändkulemotor.
Mopedheads / Stram Wire Sverige
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin
Inlägg: 1835
Blev medlem: 27 nov 2011, 00:00
Ort: Pengsjö , Vännäs

Re: Moppetur i Fellingsbrotrakten III

Inlägg av pnilz »

Oaken skrev:
Cobra5000 skrev: Edit: Kanske Oaken har bättre/fler bilder på reservkraftaggreatet?
Har tyvärr inga fler bilder på den, jag var så inne i att kolla på startproceduren så man glömde tid och rum slider_anon.gif
Redig sång var det i maskin kan jag lova, lät rapp (nästan iaf) för att vara en tändkulemotor.
Blir ju så med flera cylindrar tänder 4 gånger/varv istället för 1 vi har en tvåcylindrig och den låter nästan stressad :D
Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor
Inlägg: 1676
Blev medlem: 19 jun 2011, 23:00
Ort: Dalarna

Re: Moppetur i Fellingsbrotrakten III

Inlägg av Cobra5000 »

56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Moppetur i Fellingsbrotrakten III

Inlägg av 56:an »

Cobra5000 skrev:56:an, Varför inte hänga med på nästa års moppetur till Jädersbruk?
Tror nog att du skulle kunna trivas där... :D
Jo, det verkar intressant där, vi får väl hur det blir framöver om jag tar mod till mig för en längre resa utanför länsgränsen.

Problemet med mina små turer brukar vara att jag planerar in för mycket ärenden så det blir stressigt. En sån Jädersbrukresa borde vara enkom för det eller åtminstone nästan :roll:
Skriv svar