Jetline serien-org/custom eller annat...

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Jetline serien-org/custom eller annat...

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->My daily driver.. biggrin inte helt orginal hellre lite bättre :pinocchio: (2010 års ändring..)

Bild
(sidokåpor i glasfiber+öljetter till kromringar,omklädd gammel-sadel,eftermarknads ramgummi i lite rättare färg :( ,roligare 4 vxl,mittstiftstopp,avg.system..)

(bytt utgående axel till en fräsch ,modifierat avgasröret, drevat 1 kugg till fram, 76 kmh på slätta (GPS),tyckte det gick tungt tror man drevar tillbax i framtiden..)

ursäkta bildkvaliten.. <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Robmic
Inlägg: 120
Blev medlem: 10 apr 2008, 23:00

Snygg

Inlägg av Robmic »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser bra ut mvh Robban <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kom igen nu visst har ni bilder på pärlorna/projekten... staff_36-1 <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Nymans2013
Inlägg: 801
Blev medlem: 20 okt 2009, 23:00
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du Zappafan, gör röret någon skillnad eller har du det bara för utsmyckning? <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Nymans2013 skrev:Du Zappafan, gör röret någon skillnad eller har du det bara för utsmyckning?
Lite svårt att säga, bytte nämligen både luftfilter (till ett med sidointag)+mittstiftstopp & det här avgassystemet på samma gång, min gissning är att avgss. skulle varit grövre än det här, för nu verkar effekten komma högre upp i registret (har en "vanlig" trim-jamarcol liggande, 70mm dia + längre) men jag tyckte det här systemet passade rätt bra med linjespelet på mopeden,speciellt med en tjockis till förare på (& fjädringen nästan i botten..)... :lol:

( gör 73kmh på slätta med 13 framdrev.. (GPS)) <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Flytta fram ljuddämparen till där böjen på avgasröret slutar. Men röret får bara sticka in ca 25 mm. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo det var nog tänkt, men fotpinnen sitter lite dumt till (nog dålig markfrigång som det är om man skulle ha mitt under..), undrar om överliggande rör är/blir längre? (inte bra..) :hmm:

Bild

(riktig pipa :mrgreen: ) <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Verkar som att ingen fattar att man ska posta bilder på raketer här :roll: Jag har en stackare som står o väntar på att husse ska få mer tid.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->troligtvis har folk lite å stå i i juletider därför har inte bilderna kommit in till din tråd zappafan men här har du mitt bidrag i allafall mina två av mina tre raketer 8) den röda står numera inomhus i baren :D den blå är min bruks ratbike orörd med all patina kvar, har ju en 1173 a oxå men denna är ju i projektstadiet ännu.. :wink:

Bild

den ombyggda raketen är inte min, utan en från min bildsamling på fräcka moppar, hoppas ägaren till den förlåter mig om jag lägger ut den :roll: men tycker den är får tuff att inte visas här.. :)

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pälle skrev:Verkar som att ingen fattar att man ska posta bilder på raketer här...
Jo det var som tanken med tråden,men förstår det är mycke klappinslagning för tillfället... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilken skoj tråd!
Lägger upp bilder lite som jag hittade i datorn.
Samtliga har original bestyckade motorer.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

1163 objekt som ska få handpåläggning
Bild

+ några riktigt bra 1149 & 1151 objekt som jag inte hittar bilder på. Ska fota dom också så ni får se. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härligt, eftersom jag föll pladask för just "Raketarna" tänkte man det e' kul å se alla möjliga skepnader av denna modell... mefipallina_yahoo.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
P-plats.se
Inlägg: 1351
Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
Ort: Lilla Edet

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi har några i kluben som man får bjuda på då:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


...och mitt arsle:

Bild

Bild


...och till slut en bonusbild på min smaskiga tårta jag fick när jag fyllde 30år:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Häftig tårta spocht_winner ,snygg lösning för justering av munstycke... thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Smarrig tårta thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Skriv svar