Garagebilder
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finn fem fel... Trodde inte du skulle se den, men det är inte min, och den är till salu. Eller menade du Monarpedtanken ? <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ser ut som det behövs en NOS guld dakota tank eller ligger den nån annanstans.
Jag blev verkligen imponerad av den fina Puchsamlingen <!-- </EdIndex> --></div>
Caddylasse skrev:Vilka utrymmen det blev i garaget när Caddyn försvann, nu går det ju att hålla ordning.
Och en hel garageplats är tom, där jag står och fotar, nu kan jag meka bruksbil inomhus, rätt bekvämt.
ser ut som det behövs en NOS guld dakota tank eller ligger den nån annanstans.
Jag blev verkligen imponerad av den fina Puchsamlingen <!-- </EdIndex> --></div>
Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400
Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tanken finns, inte nos men mycket fin. Det där bygget är lite speciellt, bygger en körmoppe som inte skall bestå av många nya delar, utan bara renoverade.
Gulddakotan slutade tillverkas 75, men jag bygger den som en 76a, med 76ans lite kantigare motor och även de stötdämparna bak. Det blir nog rätt hyfsat drag på motorn också.
Bara av intresse för oss Puchnördar naturligtvis.
Startade med en tom och skev ram som låg och drällde i garaget, övriga delarna hade jag drällande på hyllorna.
Kul att göra nåt av bitarna också, sen skall den köras både på mopperallyn och i skogen. <!-- </EdIndex> --></div>
Gulddakotan slutade tillverkas 75, men jag bygger den som en 76a, med 76ans lite kantigare motor och även de stötdämparna bak. Det blir nog rätt hyfsat drag på motorn också.
Bara av intresse för oss Puchnördar naturligtvis.
Startade med en tom och skev ram som låg och drällde i garaget, övriga delarna hade jag drällande på hyllorna.
Kul att göra nåt av bitarna också, sen skall den köras både på mopperallyn och i skogen. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en riktigt vacker samling puchar CaddyLasse.. får nog försöka plocka ihop min under sommarens gång..lite synd att nyansen inte blev riktigt den rätta men ibland kan ju tyvärr nåt gå snett...har ju inte hjärta att be lackar-emil lacka om alla pryttlarna igen heller.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
kan bara hålla med förgående talare... <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance skrev:Instämmer med er båda!tture skrev:samma här den är grymt snygg.alf-johan skrev:F-n vad jag gillar den med trailstuket
kan bara hålla med förgående talare... <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jättehäftig <!-- </EdIndex> --></div>
Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400
Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
/Tomas <!-- </EdIndex> --></div>
Vilket inlägg fanns kompressorn? (jag har letat igenom alla inlägg, tror jag) Jag undrar för jag har själv en gammal (från -58 eller nåt) med 2-3 hästars elmotor. Jag tycker den verkar vara riktigt bra (har bara startat och kört den i några minuter). Den låter nästan inget men det kanske blir skillnad med lite tryck i tanken?56:an skrev:Såg din luftkompressor....
Så här såg de första ut i den serien.
http://www.blocket.se/alvsborg/Kompressor_32804959.htm?ca=18&w=3
De kom på fyrtiotalet tror jag och tillverkades ända fram till mitten av sjuttiotalet. Finns inga bättre kompressorer om du frågar mig. Har en likadan som din i garaget fastän det är en KE2B, en en-stegs alltså.
/Tomas <!-- </EdIndex> --></div>
--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19