Nostalgibygget

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har nyligen sett en så stor ratt på en Jänkare :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:Ser ut som en ratt till min bil i bakgrunden :roll: for sale?
Nä, den skall faktiskt på plats igen, den har bara fått ta igen sig lite över vintern.
Naeri skrev:Får man fråga vad som hände med det höga styret? Kanske ligger det och skrotar och väntar på att säljas till mig?
Jag bytte bort det mot några nummerplåtar... men gör ett själv vet jag. Det är bara ett avsågat buffalo som förlängts med ett par bitar vanligt styre. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lolalola skrev:
dr.novolette skrev:Ser ut som en ratt till min bil i bakgrunden :roll: for sale?
Nä, den skall faktiskt på plats igen, den har bara fått ta igen sig lite över vintern.
Naeri skrev:Får man fråga vad som hände med det höga styret? Kanske ligger det och skrotar och väntar på att säljas till mig?
Jag bytte bort det mot några nummerplåtar... men gör ett själv vet jag. Det är bara ett avsågat buffalo som förlängts med ett par bitar vanligt styre.
Och vad satt ratten på för bil :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Från början satt den i en Cortina och den skall väl tillbaka dit igen. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad var det jag sa mefipallina_yahoo.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev: Har du bild på hela moppen nu när du bytt styre? Skulle vara kul att se...
Jag hittade en bland en massa andra bilder häromdan.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Ekstam
Inlägg: 83
Blev medlem: 03 jul 2010, 23:00
Ort: Forshaga, nu mer Frösön

Inlägg av Ekstam »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fler såna här byggen åt folket :!: tycker att hojen har hel rätt stuk :D
Vad är den byggd av :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur låter det i änden på det där röret :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->på tal om aphäng så ska jag börja bygga sådana....iofs, blire bara en bit rör....men med rörbocken så blire mycket provande...

Utöver hela bygget....så blir mitt bygge något i stil med det....fast mer...custom. haha <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Liknar en bobber, frän! <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jättecool, vad har du utgått ifrån för ram? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tackar! Det är en vanlig rödkvarna-ram, jag har för mig det, det kan ha varit en svart också, med det bakre ramröret bakåtflyttat eftersom motorn inte fick plats. Gaffeln vet jag inte riktigt men jag tror den är från en NV11c. Jag hade ju en webbgaffel som hörde till men med den på så blev det inte så mopedigt utan såg mest ut som om jag var ute och körde utan nummerplåt. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar