Nostalgibygget

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Nostalgibygget

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När jag fick tag på ett litet malteser-bakljus så blev jag bara tvungen. Bakhjulet är ett underligt Zündapp 19" och resten är lite annat plock. Fläktkyld 4,8 cylinder (det krävdes snett utblås) och ett modifierat buffalo-styre syns på bilden.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Senast redigerad av Lolalola den 13 aug 2016, 17:42, redigerad totalt 1 gånger.
cobra karlsson
Inlägg: 3236
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fan va bra det ser ut mera sånt vill jag se i alla fall mvh cobra <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såg riktigt ballt ut! :D <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack skall ni ha! :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det inte lite väl mycke HD:e wannabe med såna där styren? :whistle2: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
cobra karlsson
Inlägg: 3236
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var det inte lite så byggherren sökte om man läser överst <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nja, om sanningen skall fram så var jag egentligen mera inne på bus-traja, som ligger... närmare min personlighet, men aphängare är ju aldrig fel ändå. Men för ordningens skull så kanske jag skall nämna att det höga styret inte lägre sitter på utan är ersatt av ett jävligt underligt "långt" TT-styre som blev väldigt custom när det vändes åt fel håll.

Edit: Så här
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lolalola skrev: bus-traja
:thumb: & lågt styre ska de va.. :diablo: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser ut som en ratt till min bil i bakgrunden :roll: for sale? <!-- </EdIndex> --></div>
Naeri
Inlägg: 731
Blev medlem: 18 mar 2010, 00:00
Ort: Visby

Inlägg av Naeri »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Får man fråga vad som hände med det höga styret? Kanske ligger det och skrotar och väntar på att säljas till mig? <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser ut som Saabs ratt men är mera kupig. <!-- </EdIndex> --></div>
bodda
Inlägg: 563
Blev medlem: 30 jul 2008, 23:00
Ort: linköping

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->eller båtratt kanske har en som jag tänkte ha i pv`n :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rattarna var stora på den tiden (missförstå mig inte nu).
Kanske till en Cortina GT+

Navet avgör till största delen vad den passar på. Ingen Saab (ska vara plan), för kupad för en Volvo, men som sagt kanske en Cortina GT. :lol: :lol: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lolalola skrev:Nja, om sanningen skall fram så var jag egentligen mera inne på bus-traja, som ligger... närmare min personlighet, men aphängare är ju aldrig fel ändå. Men för ordningens skull så kanske jag skall nämna att det höga styret inte lägre sitter på utan är ersatt av ett jävligt underligt "långt" TT-styre som blev väldigt custom när det vändes åt fel håll.

Edit: Så här
Bild
Har du bild på hela moppen nu när du bytt styre? Skulle vara kul att se... <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:Rattarna var stora på den tiden (missförstå mig inte nu).
Kanske till en Cortina GT+

Navet avgör till största delen vad den passar på. Ingen Saab (ska vara plan), för kupad för en Volvo, men som sagt kanske en Cortina GT. :lol: :lol: :lol:
ja jag kollade bara snabbt å ser nu att den är kupad min ska vara plan.
fast den var ju faktiskt ganska lik http://www.holden.co.uk/getImage2008.asp?path=e%3A%5Cdomains%5Choldenvc%5Cwww%5Cproductimages%5C090_061.jpg&WorH=w&max=300 <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar