Nostalgibygget
Nostalgibygget
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När jag fick tag på ett litet malteser-bakljus så blev jag bara tvungen. Bakhjulet är ett underligt Zündapp 19" och resten är lite annat plock. Fläktkyld 4,8 cylinder (det krävdes snett utblås) och ett modifierat buffalo-styre syns på bilden.
<!-- </EdIndex> --></div>
<!-- </EdIndex> --></div>
Senast redigerad av Lolalola den 13 aug 2016, 17:42, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Inlägg: 3236
- Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
- Ort: SMEBACKEN
- Kontakt:
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
-
- Inlägg: 3236
- Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
- Ort: SMEBACKEN
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nja, om sanningen skall fram så var jag egentligen mera inne på bus-traja, som ligger... närmare min personlighet, men aphängare är ju aldrig fel ändå. Men för ordningens skull så kanske jag skall nämna att det höga styret inte lägre sitter på utan är ersatt av ett jävligt underligt "långt" TT-styre som blev väldigt custom när det vändes åt fel håll.
Edit: Så här
<!-- </EdIndex> --></div>
Edit: Så här
<!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
- pangerva
- Forumsponsor
- Inlägg: 6840
- Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
- Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rattarna var stora på den tiden (missförstå mig inte nu).
Kanske till en Cortina GT+
Navet avgör till största delen vad den passar på. Ingen Saab (ska vara plan), för kupad för en Volvo, men som sagt kanske en Cortina GT. <!-- </EdIndex> --></div>
Kanske till en Cortina GT+
Navet avgör till största delen vad den passar på. Ingen Saab (ska vara plan), för kupad för en Volvo, men som sagt kanske en Cortina GT. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Har du bild på hela moppen nu när du bytt styre? Skulle vara kul att se... <!-- </EdIndex> --></div>Lolalola skrev:Nja, om sanningen skall fram så var jag egentligen mera inne på bus-traja, som ligger... närmare min personlighet, men aphängare är ju aldrig fel ändå. Men för ordningens skull så kanske jag skall nämna att det höga styret inte lägre sitter på utan är ersatt av ett jävligt underligt "långt" TT-styre som blev väldigt custom när det vändes åt fel håll.
Edit: Så här
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
fast den var ju faktiskt ganska lik http://www.holden.co.uk/getImage2008.asp?path=e%3A%5Cdomains%5Choldenvc%5Cwww%5Cproductimages%5C090_061.jpg&WorH=w&max=300 <!-- </EdIndex> --></div>
ja jag kollade bara snabbt å ser nu att den är kupad min ska vara plan.pangerva skrev:Rattarna var stora på den tiden (missförstå mig inte nu).
Kanske till en Cortina GT+
Navet avgör till största delen vad den passar på. Ingen Saab (ska vara plan), för kupad för en Volvo, men som sagt kanske en Cortina GT.
fast den var ju faktiskt ganska lik http://www.holden.co.uk/getImage2008.asp?path=e%3A%5Cdomains%5Choldenvc%5Cwww%5Cproductimages%5C090_061.jpg&WorH=w&max=300 <!-- </EdIndex> --></div>