Garage, ordning och reda ?

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Esso
Inlägg: 386
Blev medlem: 19 dec 2007, 00:00
Ort: Ö-vik

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:håller ju på att flytta till skrike
Då är vi ju grannar! (nästan) <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Å min granne är från Ö-vik. köpmanholmen brukar han bubbla om 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->va kul de finns fler i närheten runt omkring, trodde nästan jag var ensam mopedgalning i trakten :D vars bor du då esso, holmen eller :?: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D nu börjar det se ljusare ut nu har mopparna börjat flytta in
Bild
detta är min 50s, nägon som har ett stöd att sälja till en sådan :?:
bakljuset kommer att bytas ut mot ett från topper som är nära släkkt till denna :evil:

Bild
här har vi nog den som kommer att rulla på vårrallyt :wink:
ska kika på handbromsen lite i vinter bara :) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Esso
Inlägg: 386
Blev medlem: 19 dec 2007, 00:00
Ort: Ö-vik

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:va kul de finns fler i närheten runt omkring, trodde nästan jag var ensam mopedgalning i trakten :D vars bor du då esso, holmen eller :?:
Japp, jag bor i holmen! <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stöd till 50 S är jag nästan helsäker på att mopedfantasterna har, kolla vilken längd den ska ha <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det ska vara centralstöd på 50s. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo har ju sett att det är centralstöd på dem... :) men kan det passa från fler modeller :?:
skulle ju underlätta sökandet isåfall :mrgreen: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
monark 50s
Inlägg: 192
Blev medlem: 20 jul 2008, 23:00
Ort: KÖPING

Inlägg av monark 50s »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bakljus kan du ta från vilken MCB som helst som har kromat med orange bromsljus och röd reflex/bakljus typ "stockholmare" m.m eller som min Trapper :wink:
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jaha tompa var det du som vann lyktfästena i allafall på tradera bra kämpat slider_score.gif <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Energizer
Inlägg: 158
Blev medlem: 10 dec 2007, 00:00

Inlägg av Energizer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Gamla möbler kan göra nytta, här en gammal byro som numera används som sortiment låda för skruv,mutter. delar till motorer såsom olika lager, tändningsdelar, samt allt annat små plock man kan tänka sig. Samt verktygshyllan i bakrunden av regnbågens alla färger ligger alla lösa verktyg, från tångar till små filar, skruvmejslar mm.

Bild
Så här förvarar jag dom flesta hjulen, dom ligger under min moped/mc bänk och tar därför ingen extra platts. Enkelt att plocka ut ett hjul när man behöver.

Bild

Helhetsbild, ni får väll ta hänsyn till att det ser förjävligt ut nu, har nyligen börjat sätta allt till någon slags ordning för en fungerande verksta.

Bild

Andra sidan, ungefär samma här. Under det gamla köksbordet finns mer verktyg och maskiner, samt min kompressor. På detta sätt använder jag bara "dött" utrymme och tar ingen mera platts än vad de skulle göra om jag bara hade köksbordet där.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Börjar äntligen få lite funktion i moppeverkstaden :)
Bild

Bild

börjar i allafall gå att hitta lite verktyg nu... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Energizer
Inlägg: 158
Blev medlem: 10 dec 2007, 00:00

Inlägg av Energizer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser bra ut! synd att jag inte kan säga detsamma om min verkstad :roll:
Just nu i alla fall. Ska börja lite smått nu i helg så lite förvarings
"hemligheter" vore jag tacksam över att få ta del av 8) <!-- </EdIndex> --></div>
FLAK
Inlägg: 158
Blev medlem: 30 jan 2009, 00:00
Ort: Bergkvara Småland
Kontakt:

Ordning och reda....

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så här ser det ut på en av mina arbetsytor där cyklar och moped tas om hand.

Behöver jag tillägga att jag hatar verktyg som ligger och dräller och som man aldrig hittar, närmast perfektionism...
nja inte riktigt men var finns då färdiga cyklar och annat...
jo i uthuset för på arbetsytan ska endast arbeten stå om det inte är tillfälliga parkeringar.

Innan nån kommenterar så säger jag att verktygen inte hänger där för syns skull utan dom används dagligen.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det är viktigt med ett antal kofötter till cyklar och mopeder. staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar