Kina...

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
RoRRe
Inlägg: 486
Blev medlem: 26 aug 2008, 23:00
Ort: Timrå

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag jobbar med elrullstolar, Permobil. Så nu håller vi på och starta upp en liten fabrik i kina som ska förse oss med chassin.
Min del i det hela är att jag ska försöka lära upp dom hur dom ska bygga ihop chassina.
Men det är fortfarande en "svensk" produkt :hmm: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så du är snart en hejare på chinesiska 8)
eller har du lärt chineserna svenska
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Kina

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jasså du RoRRe, du har varit/är å hälsar på Kinserna. Det har jag med var dit en sväng 2008, Jobba åt Sandviken å byggde en fabrik
där dom skulle tillverka rostfria högkvallitetstsrör, jag var såkallde Superwiesser som skull hjälpa Kinesika risbönder att skruva.... :mutt:

Hmm ganska lång restid var det iaf ca 26 timmar för mig/oss! Från Arlanda till Beijing. Inrikes Kinaflyg från Beijing till Nanjing. Skumpig
bussresa på ca. 4 tim...till slut målet Zhenjiang en lite by på 2-3miljoner Kineser, plus väntan på flyg mm...å gud vet vad... :D

Hotellet....

Bild

Det var ett äventyr utan dess like, men efter ca. 3mån med granterat 100% ris å kyckling varje dag på jobbet får man en viss hemlängtan....



Sajten...där vi jobbade.

Bild

Bild



Svetsanslutning....bara att snurra fast eltrådarna på rätt plint 220V eller 380V.....är inte så noga i Kina eltejp funkade väldigt bra
på alla kablar 220V, 380V å även 500V.
Bild


Gatukök.....alla Kina...

Bild



Julgran som dom ordnade på Sajten.....väldig vacker å grann + massor av snö.... :meangreen:

Bild


Men efter ca. 3månader med 100% ris å kyckling varje dag samma mat på jobbet(det var bar olika grönsaker till)
+ att man inte kan Kinesiska vilket är tråkigt då man inte kan förstå nåt, fick man en viss hemlängtan iaf..... :nod: <!-- </EdIndex> --></div>
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu hoppas jag billykidd att du har lite mer överseende över att en del invandrare i sverige har problem att anpassa sig, när inte ens du kan göra det där du säkert va bland dom rikaste du jobbade med... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det måste vara billigt att köpa Casioklockor där eller? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
RoRRe
Inlägg: 486
Blev medlem: 26 aug 2008, 23:00
Ort: Timrå

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jasså du RoRRe, du har varit/är å hälsar på Kinserna. Det har jag med var dit en sväng 2008, Jobba åt Sandviken å byggde en fabrik
där dom skulle tillverka rostfria högkvallitetstsrör, jag var såkallde Superwiesser som skull hjälpa Kinesika risbönder att skruva....

Hmm ganska lång restid var det iaf ca 26 timmar för mig/oss! Från Arlanda till Beijing. Inrikes Kinaflyg från Beijing till Nanjing. Skumpig
bussresa på ca. 4 tim...till slut målet Zhenjiang en lite by på 2-3miljoner Kineser, plus väntan på flyg mm...å gud vet vad...
Oj, de va lång restid. Jag flyger Sundsvall-Stockholm-Helsingfors-Shanghai. Sen bil (1,5 tim) från Shanghai till Kunshan.

Svärgubben jobbar oxå på Sandvik. Han var i Kina nu i December, kanske den fabriken du var på då? Han jobbade i Sandviken först men är nu i Stockholm sen några år tillbaka.


Ja den här gången blir det nog lite mera shopping :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

restid

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallo RoRRe + alla!

Restiden är räknad hemifrån Orsa till Zhenjiang. Det är många timmar utan för själva flyget.
Ca 4 tim med bil till Arlanda, sen väntan på inrikes flyg till Nanjing 3tim + inrikes flyg min 1 tim,
buss resa vidare till Zhenjiang ca. 4 tim. Flygtiden Arlanda till Benjing tog ca. 13tim om jag inte minns fel!

Du får väl fråga svärgubben om ha varit i närheten av Zhenjiang...det var närmast stora city där vi bodde !

Shopping var jätte bra å billigt (se upp med kopior) i Shanghaij om du skulle vara nära är det värt ett besök.
Men komihåg att pruta....PRUTA på priset 1/3 av vad dom begär är inte omöjlgt...att pruta verkar
vara halva nöjet med köp i Kina.... :D <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe
Inlägg: 486
Blev medlem: 26 aug 2008, 23:00
Ort: Timrå

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha, ja va in på några "märkesaffärer" i Shanghai sist och kika runt lite på vad som fanns.
Köpte 2 nyckelringar till tjejen, en Gucci och nått annat märke...
Först skulle dom ha 620 RMB, (nästan samma kurs mot kronan) så jag sa nej direkt och erbjöd 20 för båda.
Dom nekade och sänkte till 580, så jag sa sista bud på 40. Det tog dom inte då gick ja. Tjejen i affären blev sur och bad en kille springa ikapp mig och bad om ett sista pris så ja sa 50 och fick dom för det.

Enligt dom var det "äkta silver" i ringarna och att dom hade sålt 2 för drygt 700 förut... :D
Lögn eller en dum en som köpt dom det vet ja inte, men kul va de iaf. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
RoRRe skrev:Haha, ja va in på några "märkesaffärer" i Shanghai sist och kika runt lite på vad som fanns.
Köpte 2 nyckelringar till tjejen, en Gucci och nått annat märke...
Först skulle dom ha 620 RMB, (nästan samma kurs mot kronan) så jag sa nej direkt och erbjöd 20 för båda.
Dom nekade och sänkte till 580, så jag sa sista bud på 40. Det tog dom inte då gick ja. Tjejen i affären blev sur och bad en kille springa ikapp mig och bad om ett sista pris så ja sa 50 och fick dom för det.

Enligt dom var det "äkta silver" i ringarna och att dom hade sålt 2 för drygt 700 förut... :D
Lögn eller en dum en som köpt dom det vet ja inte, men kul va de iaf.
Samma sak hände min kompis där....han prutade likt dig. Dom gick inte med på det, utan då gick han. Då kom dom springande efter å han fick köpa varan till ett lågt pris....hahahah! <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe
Inlägg: 486
Blev medlem: 26 aug 2008, 23:00
Ort: Timrå

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De e inte dåligt med raketer här. Idag (17/2) är det sista dagen på deras nyår, dom firar i 15 dagar :)
Så natten till idag var det nästan som ett krig ute. Det bara small och dundrade hela tiden. Vet inte hur många gånger jag vaknade till.

Så ikväll har dom nån sorts tillställning utanför hotellet, så jag ska ut å kika lite.

Vi var och käkade på ett ställe där dom har sånna jättestora stekbord så man får se när dom lagar. Hummern var nog ganska nyss kluven för den sprattlade när dom la den på stekbordet :P
4 timmar tog de innan vi va klara :?

Men det var gott :) <!-- </EdIndex> --></div>
bigge
Inlägg: 1183
Blev medlem: 09 jan 2011, 00:00
Ort: kungälv

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
RoRRe skrev:De e inte dåligt med raketer här. Idag (17/2) är det sista dagen på deras nyår, dom firar i 15 dagar :)
Så natten till idag var det nästan som ett krig ute. Det bara small och dundrade hela tiden. Vet inte hur många gånger jag vaknade till.

Så ikväll har dom nån sorts tillställning utanför hotellet, så jag ska ut å kika lite.

Vi var och käkade på ett ställe där dom har sånna jättestora stekbord så man får se när dom lagar. Hummern var nog ganska nyss kluven för den sprattlade när dom la den på stekbordet :P
4 timmar tog de innan vi va klara :?

Men det var gott :)
jobbit att vara uppe på nyår där 15 dar staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe
Inlägg: 486
Blev medlem: 26 aug 2008, 23:00
Ort: Timrå

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så, nu är man tillbaka igen från Kinaland.

Nån stans mellan Kina och Ryssland...
Bild

Dom håller på att bygga en lastramp. Det färsiga är ju att den fylls upp med ett skrotat hus och annat skräp. Sen lägger dom väl ett lager betong ovanpå.
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Strömbrytare på en svets...
Bild

En hylla på hotellet. Lite småfrän med infällda spotlights... Men ovansidan :P
Bild

Bild

Bild

Bild

En spågubbe. Betala en slant och han spår framtiden.
Bild

Pausgympa på nått jobb.
Bild

Bild

Inbyggda bromsskivor, mest för syns skull :)
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Byggstege i bambu. Svajade ganska bra. Varje steg satt med 2 pluggar :)
Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Konstigt att inte murarna kalvar ut, (bra) sätt att bli av med skrottegel och sopor:D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snygga elinstallationer :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
RoRRe
Inlägg: 486
Blev medlem: 26 aug 2008, 23:00
Ort: Timrå

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är mina monteringpolare :)
Jag kanske sticker ut lite på bilden... :roll:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar