Pengfors

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har faktiskt aldrig använt mac.
Det finns printscreen på PC, men jag föredrar programmen Take Screenshot där du beskär bilden på en gång om du inte vill ha med hela eller Screengrab där du med en enkel högerklickning kan välja att spara hela eller delar av vad som visas på bildskärmen.

Så här ser det ut med Take Screenshot
Bild

Bara att välja att spara, skriva ut eller ladda upp online. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Har faktiskt aldrig använt mac.
Det finns printscreen på PC, men jag föredrar programmen Take Screenshot där du beskär bilden på en gång om du inte vill ha med hela eller Screengrab där du med en enkel högerklickning kan välja att spara hela eller delar av vad som visas på bildskärmen.

Så här ser det ut med Take Screenshot
Bild

Bara att välja att spara, skriva ut eller ladda upp online.

Super Brö...man böver int. klicka å klister om bilden... slider_victory.gif
Mitt tipps var om man inte jobbar så mycket med bilder....då behöver man int..nö prog... som köst pänge
:D

Glad Påsk på er.... :arrow: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:Sånt finns standard i MAC :D



Ajdå.....

-[]-[]-[blocket]-[]-[]]http://www.svd.se/naringsliv/it/virusattack-mot-mac-datorer_6981271.svd#xtor=AD-500-[svd_naringsliv]-[]-[]-[blocket]-[]-[] <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ojdå....MAC har åkt grattis på Windows.

Inte många som vet att Windows är köpt från Macinthos....Bill Gates gjort ett klipp där....till nu varande Windows... :idea: <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
billykid skrev:Ojdå....MAC har åkt grattis på Windows.

Inte många som vet att Windows är köpt från Macinthos....Bill Gates gjort ett klipp där....till nu varande Windows... :idea:
Källa? Såvitt jag vet utvecklades dom ungefär samtidigt och Apple var inte inblandad i just Microsofts, men Apple släpte sin fönsterversion före Microsoft. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nattliga besök

Har haft några nattliga besökare på gården senaste tiden.
Bild

Orrtupp en spelade i några nätter intill huset. Dåliga bilder då man inte vill gå ut och störa dom så dessa foton är tagna inifrån huset.
Bild

Katterna har egen "action-tv" från första parkett
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är roligt när man har sånt utanför fönstret, jag har också en del liv trots att jag bor mer mitt i en by (dock skogen 150m uppåt och sjön 200m neråt och "Lägda" emellan).

Men Tjäder har jag aldrig stött på här, dom är ju lit eknäpp så jag vill inte ha nån här heller :) DOm kan ju få totalt frispel. Minns då jag åkte lastbil så trodde en tjädertupp på fullt allvar att den kunde slåss mot lastbilen.

Men räv är det minst en varje natt, ibland två nu, tror det är den gamla tiken och en fjolårsunge, o rådjur, och lekatt är det vanligaste (plus alla rovfåglar). En morgon var det en hel renflock bredvid hundgården, gråhunden min hade fullt sjå o skälla ståndskall då kan ja säga :)

Brukar dina katter också ha nåt slags kuttrande ljud och liksom "skaka" på svansen när dom ser nåt intressant? (lekatten allrahelst väcker stort intresse för min hankatt) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Amarace skrev:
Brukar dina katter också ha nåt slags kuttrande ljud och liksom "skaka" på svansen när dom ser nåt intressant? (lekatten allrahelst väcker stort intresse för min hankatt)
Jodu, jäklar vad de kan leva om, men de har faktiskt vant sig vid djurlivet och kuttrar mest för skator och ibland för småfåglar nu för tiden.

Räv har vi här nästan varje natt. Ibland "skäller" den som tusan och gör utfall mot något sorkhål. Har sett i slänten mot ravinen att de gjort stora utgrävningar i sorkens gruppboende.
Grävling finns också samt hermeliner som bor i ravinen under stenarna.

Vid grillplatsen har jag mött en orrhöna, hon blev inte rädd trots att jag bara var 3 meter ifrån. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Bra blider...

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra bilder av djur som finns om kring oss.... 8)

Så som på fiske turerna.....man i skogen då...för sällan där nu mera...tyvärr.. :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fiske är kul, men det är sant man har alldeles för sällan tid.

I veckan kommer 6st fullblodshästar på bete. Skönt att slippa slå ängarna. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Fiske är kul, men det är sant man har alldeles för sällan tid.

I veckan kommer 6st fullblodshästar på bete. Skönt att slippa slå ängarna.
Vadå :shock: Ä inte alla fulla i blod :hmm: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:
Raketsport skrev:Fiske är kul, men det är sant man har alldeles för sällan tid.

I veckan kommer 6st fullblodshästar på bete. Skönt att slippa slå ängarna.
Vadå :shock: Ä inte alla fulla i blod :hmm:
Näru, resten har anemi :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Häst Hasse kanske kan ge nåt tips på den funderingen, men de hästar han är utexaminerad på är då defenitivt torra på blod... :mutt: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Din kommentar är noterad. ( Kan ev. komma rekyler framgent) :mrgreen: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7308
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har visserligen aldrig synat nån åker där hästar betat. men där kor betar så bör man köra över ängen med en s.k. betesputs eller liknade slåttermaskin, en gång om året. annars blir åkern full med tuvor så det inte går att slå den.

tur ni håller med stillsamma mopeder. alla hästar gillar väl inte ljudet av odämpade effektpipor på 12000 varv.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar