Pengfors

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:Har det förvarats ngt vilt i det traktorgaraget med tanke på grovleken på regeln för dörrarna :shock:
Det har jag också funderat över. Vi måste vara två för att orka lyfta av regeln. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:
Raketsport skrev:Jajamensan GMC får vila där bakom, bredvid det lilla garaget som inte syns i bild. Ska ladda batteriet och se till den i höst. Blir troligen till salu som den står.
okej vad kommer de sig att den bara står då?? e den trasig??
Växellådan är inte som den ska. Har repat bilen riktigt mycket och blev less då växlarna började jäklas.
En beg. utbyteslåda är inte så fasligt dyr så jag tror nog att den går att sälja som den står till ett vettigt pris. Annars blir det nog att sälja delar från den. Finns nya delar för 20papp i motorn. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:...20papp i motorn.
Huh... :close_call: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:
dr.novolette skrev:Har det förvarats ngt vilt i det traktorgaraget med tanke på grovleken på regeln för dörrarna :shock:
Det har jag också funderat över. Vi måste vara två för att orka lyfta av regeln.

har nog bott en riktigt vild traktor i det garaget.. :mutt: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nattsudd i Raketkontoret. Hemsidan uppdateras, material skannas och en å annan tekopp slinker ner.
Bild

Nya Läsarbilder laddas upp. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, det var ett stiligt kontor ni har. Så fint är det inte hos mej. Fina dekorationer på väggen. Jag nattsuddar också. Mest pyssel med Tradera. I dag har det sålts fina planscher där.

En från Crescent men HVA Flinta Export motorn. Tror den kallades "mekplansch". Jag minns den planschen för den fanns i skolan när jag gick tp (teknisk praktisk) i nian. Jag budade inte på den för jag trodde den skulle bli jättedyr men priset stannade på 116 kronor.

Den andra planschen var jag jättenära att buda på. Jag trodde den skulle bli billigare men det var tvärtom den gick på över 160 kronor någonting...

Planschen var en presentation och reparationsanvisning för Sachs Torpedo Duomatic 102-navet. D.v.s. den äldre typen från sextiotalets mitt.

Planscherna var fina och hade aldrig varit uppsatta.

Nu har jag bärgat en digitalkamera. En äldre 3 mpx men dyr (då 2003). Få se hur den blir. Kanske är den värd tvåhundraspänn i.a.f. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Dan L
Inlägg: 1390
Blev medlem: 24 jan 2011, 00:00
Ort: Kareby / Kungälv

Inlägg av Dan L »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fin ordning och reda på det kontoret.
På mitt är det grejor överallt
:lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400

Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då har du inte sett bokhyllan i samma rum. Kaos råder <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Rolle
Inlägg: 712
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Ja, det var ett stiligt kontor ni har. Så fint är det inte hos mej. Fina dekorationer på väggen. Jag nattsuddar också. Mest pyssel med Tradera. I dag har det sålts fina planscher där.

En från Crescent men HVA Flinta Export motorn. Tror den kallades "mekplansch". Jag minns den planschen för den fanns i skolan när jag gick tp (teknisk praktisk) i nian. Jag budade inte på den för jag trodde den skulle bli jättedyr men priset stannade på 116 kronor.

Den andra planschen var jag jättenära att buda på. Jag trodde den skulle bli billigare men det var tvärtom den gick på över 160 kronor någonting...

Planschen var en presentation och reparationsanvisning för Sachs Torpedo Duomatic 102-navet. D.v.s. den äldre typen från sextiotalets mitt.

Planscherna var fina och hade aldrig varit uppsatta.

Nu har jag bärgat en digitalkamera. En äldre 3 mpx men dyr (då 2003). Få se hur den blir. Kanske är den värd tvåhundraspänn i.a.f.
Satt och bevakade båda planscherna. HVA Export-planschen missade jag med två minuter och Duomatic planschen vann jag, hehe.
Tror att planschen är ifrån 67-73 ungefär. Det var ju -67 som Sachs införde sin nya logotyper. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rolle skrev:Satt och bevakade båda planscherna. HVA Export-planschen missade jag med två minuter och Duomatic planschen vann jag, hehe.
Tror att planschen är ifrån 67-73 ungefär. Det var ju -67 som Sachs införde sin nya logotyper.
Jag får gratulera Rolle. :P

Så'na planscher är fint att ha på väggen. Kan passa både i hobbyrum och över skrivbordet.

Kållade precis mitt maxbud på Duomatic planschen. 36 kronor :oops:

Ingen vinnare precis men jag har köpt rätt mycket sista tiden så jag måste ta det lugnt nu...... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tradera är ju lite ojämnt. Ibland kan man ha tur och få en pryl för nästan ingenting, medan andra gången får man betala rejält. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Katterna reagerade som tusan häromnatten så jag förstod att det troligen var ett rovdjur utanför husknuten och räv reagerar de sällan på. Av spåren att döma så har djuret som lämnat detta spår jagat en hare.

Är detta varg eller räv?
Bild
Tyvärr hade det töat så spåren är inte tydliga, men detta var ett av de tydligaste spåren. Det är inte ett av de störta avtrycket som lämnats i skaren. Klorna syns tydligt ovan de tätt sammanliggande trampdynorna. Detta spår ca 8cm. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Räv, då det töat blir ju spåret större, så jag tror inte det är varg. Jag har en räv som stryker omkring här, spåren i tö är runt 1dm då, otöat runt 7cm. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack så mycket!
Brukar räv kunna ta hare eller ger de upp <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jepp, dom tar hare. Räven är ju riktigt skicklig jägare, lömsk och väldigt smart.
Är ju ett riktigt skadedjur egentligen som tar många fåglar m.m. Men jag gillar att ha räv här, har inga problem med råttor/sork/möss tack vare den. Häromdagen var dom två här ute, parningstider antagligen.
Dom är kul att titta på när dom jagar, o retar mina hundar som fasen gör dom. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar