Enduro - Motocross

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Användarens profilbild
Mattias-M
Inlägg: 885
Blev medlem: 22 okt 2010, 23:00
Ort: Finspång

Enduro - Motocross

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu tycker jag att de har varit mycket snack om gammla crossåkare här på forumet.

så nu vill ja gärna både se bilder och höra historier om gammla enduro och motocross fanatiker, även amatörer är välkomna samt specialbyggen som kanske inte var gjort för dessa ändamål från början!

Allt inom detta ämne intresserar mig om de är tillverkat innan 1990. :wink:


Kan ju börja själv då med att lägga ut en bild på min farsa ihop med en av hans Husqvarna 240WR endurocyklar för många år sen.


Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallå Mattias, den här Yamahan renoverade Jag och min son förra våren och han körde den i sommmar, det finns en del om den på classic50mx.com Bild

Uploaded with ImageShack.us under Edlings nostalgitripp också mycket om min son och hans crosshistoria, under läsarnas bilder/ alf edling, jag har mycket crossbilder kommer mer sen :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Mattias-M
Inlägg: 885
Blev medlem: 22 okt 2010, 23:00
Ort: Finspång

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ujuj, precis sådär de ska se ut, gärna ganska stor slagvolym på dem också. Yamaha 465 är en av många drömhojar, hehe. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Han som köpte den 125 an kör en yamaha 465 i classic serien , han ledde förra året och heter Göran Carlsson från Varbergs MK :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min son Conny körde i sommar efter att ha varit ifrån cross i 25 år. men det gick faktiskt jättebra, hur gammal är din farsa :?: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Mattias-M
Inlägg: 885
Blev medlem: 22 okt 2010, 23:00
Ort: Finspång

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Han som köpte den 125 an kör en yamaha 465 i classic serien , han ledde förra året och heter Göran Carlsson från Varbergs MK :D
härligt! en klasskamrat till mig har en farsa som brukar köra classic mx tävlingar med sin chef, hans far kör någon Husqvarna 450 (trimmad) från 1975-78 skulle ja tro och chefen brummar runt på en BSA. Båda är från Motala.

Min farsa är född 1963. han körde mycket cross och enduro innan jag och brorsan kom till livet. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Mattias-M
Inlägg: 885
Blev medlem: 22 okt 2010, 23:00
Ort: Finspång

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->farsan ägde många hojar under en kort tid, bland annat så hade han tror ja tre Husqvarna WR 240, en Husqvarna 430 CR, en Montesa Cota 348 mm.

förra sommaren fick han ett MC åtefall han med så han köpte sig en KTM 690 Enduro. :D

här har vi även klasskompisens farsa in action, Patrik Hageborn

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har 2 cross/enduro..

nya köpet är en Husqvarna 250 94-95a. Ruggit fint skick, o verkar vara pedant skött...den andra är min honda....hehe <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
Mattias-M
Inlägg: 885
Blev medlem: 22 okt 2010, 23:00
Ort: Finspång

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Neifelheim skrev:jag har 2 cross/enduro..

nya köpet är en Husqvarna 250 94-95a. Ruggit fint skick, o verkar vara pedant skött...den andra är min honda....hehe
får hoppas att den går bra då! :) har alltid varit lite skeptisk imot de där cagiva byggda grejerna då farsan har sagt ett och annat om hur de gick. <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Mattias-M skrev:
Neifelheim skrev:jag har 2 cross/enduro..

nya köpet är en Husqvarna 250 94-95a. Ruggit fint skick, o verkar vara pedant skött...den andra är min honda....hehe
får hoppas att den går bra då! :) har alltid varit lite skeptisk imot de där cagiva byggda grejerna då farsan har sagt ett och annat om hur de gick.
Min e dock ingen cagiva =) står husqvarna överallt, samt emblemet sitter överallt på min båge :) <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Mattias-M skrev:
alf-johan skrev:Han som köpte den 125 an kör en yamaha 465 i classic serien , han ledde förra året och heter Göran Carlsson från Varbergs MK :D
härligt! en klasskamrat till mig har en farsa som brukar köra classic mx tävlingar med sin chef, hans far kör någon Husqvarna 450 (trimmad) från 1975-78 skulle ja tro och chefen brummar runt på en BSA. Båda är från Motala.

Min farsa är född 1963. han körde mycket cross och enduro innan jag och brorsan kom till livet. :D
Min Son Conny är också född 1963, och han körde cross på 70-80 talet
så dom kanske har setts någon gång, för du vet världen är ju ganska liten, kanse din far körde i södra, Conny körde ju mest i östra och norra.
bla kommer jag ihåg VM i Västerås 1979 då körde han 50cc inbjudningsheat i pausen. den tävlingen kanske Braxmatte såg, han är ju medlem i Hammarby motorklubb. <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Mattias-M
Inlägg: 885
Blev medlem: 22 okt 2010, 23:00
Ort: Finspång

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Min Son Conny är också född 1963, och han körde cross på 70-80 talet
så dom kanske har setts någon gång, för du vet världen är ju ganska liten, kanse din far körde i södra, Conny körde ju mest i östra och norra.
bla kommer jag ihåg VM i Västerås 1979 då körde han 50cc inbjudningsheat i pausen. den tävlingen kanske Braxmatte såg, han är ju medlem i Hammarby motorklubb.
farsan, Göran Molin körde i Finspångs motorsällskap och körde mest Enduro ihop med Mats Igelström och en gammal klasskamrat som heter Bert Lilja.

farsan körde bland annat Ränneslättsloppet ett par gånger. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du Mattias som är så intresserad av cross och enduro kör du något själv :?: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Du Mattias som är så intresserad av cross och enduro kör du något själv :?:
Föressten alf, vad ska det vara för olja i en husqvarna 250 (vattenkyld) <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
Mattias-M
Inlägg: 885
Blev medlem: 22 okt 2010, 23:00
Ort: Finspång

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Neifelheim skrev:
Mattias-M skrev:
Neifelheim skrev:jag har 2 cross/enduro..

nya köpet är en Husqvarna 250 94-95a. Ruggit fint skick, o verkar vara pedant skött...den andra är min honda....hehe
får hoppas att den går bra då! :) har alltid varit lite skeptisk imot de där cagiva byggda grejerna då farsan har sagt ett och annat om hur de gick.
Min e dock ingen cagiva =) står husqvarna överallt, samt emblemet sitter överallt på min båge :)
står Husqvarna ja men inte ett dugg av de svenska längre..

1986 såldes Husqvarna:s MC tillverkning till italjenska Cagiva och ägdes av dem fram till 2010 då BMW tog över. Varför är nya Husqvarna hojar röda? Jo för att Cagiva alltid hade röda hojar, och lika vanligt hoss de som färgen röd, kopplingsras.

Efter 1986 starta Thomas och några andra kända killar från Svenska Husqvarna ett annat känt märke, nämligen Husaberg. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar