Enduro - Motocross

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Användarens profilbild
Mattias-M
Inlägg: 885
Blev medlem: 22 okt 2010, 23:00
Ort: Finspång

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->haha nej jag kör ingen Motocross alls faktist. :(

Detta har ja viljat göra sen jag var 4 år men de som hindrat en är ekonomi, då farsan gärna hade sätt mig köra så fanns inte någon större inkomst för att varken starta eller driva en karriär..

dock kan ja mycket om historia och mekande med dessa tvåhjuliga fordon och de har aldrig hindrat mig.

och här sitter jag än, 18 år gammal om någon månad utan Motocross och Endurocykel. Men i sommar blir de troligen MC kort då ja är tillräckligt ''gammal'' för att få köra lite större hojar en arga 125:or på gatan. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skulle önska att jag kunde köra cross, men det får förbli en dröm..


Bidrar istället med några härliga bilder från förr:
Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det där skulle kunna varit tagna idag fast jag på min puch maxi i snömodd...


nej men riktigt coolt att se bilder på crossar från förr! dom va så jävla mycket snyggare än dagens och ljudet går ju inte överträffa! <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Mattias-M skrev:haha nej jag kör ingen Motocross alls faktist. :(

Detta har ja viljat göra sen jag var 4 år men de som hindrat en är ekonomi, då farsan gärna hade sätt mig köra så fanns inte någon större inkomst för att varken starta eller driva en karriär..

dock kan ja mycket om historia och mekande med dessa tvåhjuliga fordon och de har aldrig hindrat mig.

och här sitter jag än, 18 år gammal om någon månad utan Motocross och Endurocykel. Men i sommar blir de troligen MC kort då ja är tillräckligt ''gammal'' för att få köra lite större hojar en arga 125:or på gatan.
är egentligen ingen som har råd o köra MX o om man har egen karriär så gäller det att man blir sponsrad....då ingenting e gratis....jag har bara kört motions mässigt o aldrig tävlat, då jag vet att jag inte har råd.... <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
Mattias-M
Inlägg: 885
Blev medlem: 22 okt 2010, 23:00
Ort: Finspång

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.youtube.com/watch?v=RZLlhZIXfSQ ja ljudet finns de inget som slår, ska hellst komma från stora 500ccm 2-T maskiner

http://www.youtube.com/watch?v=ONM3wjwcioo man skulle ha levt 1983.. då Håkan ''Carla'' Carlqvist tog VM titeln i motocross på en Yamaha YZ 490.
http://www.youtube.com/watch?v=coo1V1l86Mc


Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Mattias-M
Inlägg: 885
Blev medlem: 22 okt 2010, 23:00
Ort: Finspång

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->de här måste väll ge minnen från förr Alf? :D Bengt Åberg på Honda 500 4-T

http://www.youtube.com/watch?v=1iTyQCdpKiU&feature=related <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo du detta är den tid då crossen var äkta, på den tiden så stod man ofta när man körde, nu för tiden är cyklarna så byggda att man nästan sitter hela tiden. när min son var aktiv så ingick i hans träning 40 minuters körning stående. 8) du kan gå in på umckveteranerna.se så kan du läsa om Åberg och Hallman och en massa annat, kolla på nostalgi, där finns en berättelse som jag skrivit(en crossfarsa berättar)handlar om min son första cross. <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Mattias-M
Inlägg: 885
Blev medlem: 22 okt 2010, 23:00
Ort: Finspång

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Jo du detta är den tid då crossen var äkta, på den tiden så stod man ofta när man körde, nu för tiden är cyklarna så byggda att man nästan sitter hela tiden. när min son var aktiv så ingick i hans träning 40 minuters körning stående. 8) du kan gå in på umckveteranerna.se så kan du läsa om Åberg och Hallman och en massa annat, kolla på nostalgi, där finns en berättelse som jag skrivit(en crossfarsa berättar)handlar om min son första cross.
noterat! <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Jo du detta är den tid då crossen var äkta, på den tiden så stod man ofta när man körde, nu för tiden är cyklarna så byggda att man nästan sitter hela tiden. när min son var aktiv så ingick i hans träning 40 minuters körning stående. 8) du kan gå in på umckveteranerna.se så kan du läsa om Åberg och Hallman och en massa annat, kolla på nostalgi, där finns en berättelse som jag skrivit(en crossfarsa berättar)handlar om min son första cross.
Vet du vilken olja det ska vara i husqvarna 250? 94-95.... `:) <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är ju alltd problem när en oljefråga dyker upp. men jag skulle använda tex. Golden Spectro 2 t växelådsolja rak 80, för högprestanda och crossmotorer. :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Det är ju alltd problem när en oljefråga dyker upp
:wtf: :gaah: :offtobed: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:
alf-johan skrev:Det är ju alltd problem när en oljefråga dyker upp
:wtf: :gaah: :offtobed:
:!: :?: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Menar bara att när olja kommer på tal brukar tonen tillta och trådar spåra ur ... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var det jag menade också med problem , kan du förstå varför det ska vara så. :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Mattias-M
Inlägg: 885
Blev medlem: 22 okt 2010, 23:00
Ort: Finspång

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->dessa har ja alltid varit lite svag för, då många inte vågade köra dem för effektbandet va så intensivt bland annat enligt vad jag har hört och läst.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar