bilder på mina moppar. nya bilder

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
a@westman
Inlägg: 452
Blev medlem: 17 feb 2011, 00:00
Ort: Timmersdala Skövde sweden

bilder på mina moppar. nya bilder

Inlägg av a@westman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->först då mcb 1238. just nu stendöd. ska pröva byta kondensator. köptes för 500kr . anser jag dn värd :lol:
Bild
Bild
sen har vi "fin" moppen som går nästan dagligen. skitig o jävlig efter vintern. är i grund o botten en suzuki k50db black spirit 78 :lol:
köptes för 1000kr för ca 15 år sedan. då med orginallack. tyvär fick jag för mig o lacka om den. tanken slipades :evil: o sen blev det aldrig av.
sitter 60cc. 16mm kåpa o förgasare.dubbla membran o 16/32 i drev

Bild
Bild
sen har vi ett projekt som ska vara klart till vintern. det ska bli en vinter moppe så man slipper slita på den "fine". kommer byggas ihop av enbart skrot delar. gamla rostiga skärmar o allt annat som igentligen borde kastas. tex ska bakskärn o tank bytas mot ännu sämmre grejer. dok ska all el o allt annat funka. tror det var denna jag gav 1000kr för på tradera. då nästan helt komplett med flera lådor med delar o 3 motorer. startade dok inte. fick släppa till tanken o kåpor till fin moppen
Bild


sen tar vi ett samlings kort på resten( saknas en som ligger i källaren)
moppen närmast köptes i stort sett i detta skick för 1000kr. saknades en blinkers o elsystemet var helt slut(det som fanns vill säja). har gjort ett eget elsystem somfunkar kanon. vet ni föresten att en nyare k50 har fler färger i sitt elsystem än en volvo 240 :lol: :lol: :lol:
sitter 3 kanal 16mm kåpa förgasare o dubbla membran på denna oxå :lol:
Bild
Bild

moppen i mitten är faktiskt en k50 som fått delar från en GP 125a. har flyttat över det mesta såsom tank kåpor . elsystem framgaffe mätare mm. ej klar. pris 1500. var inget bra köp. för mycket dåliga grejer på den

den gråa är helt orginal o går skit slött. köptes för 1200 i delar. är nu i fullt fungerande skick o helt komplett.

sen har vi en till som jag har för mig jag gav 800 för. sådär bra pris. några bra o ha delar fanns allt på den. ska oxå förr eller senare rulla på våra vägar igen.
Bild
sist o minst. fan vet vad det e för märke. köptes för 1000kr då motorn påstods vara skuren. men si det var den inte. var bara en skruv till choken som lossat o följt med in o lagt sig mellan en ventil o toppen varpå kolven inte kunde pasera. skruv togs bort. ventil kröktes rätt o sen startade den direkt. kåpor mm ligger i förådet så den är komplett.

Bild
det var nog allt om man bortser från min yamaha yz 125a från 82. men den har jag inga kort på o står i en lada hos mitt ex sen typ 12 år tillbaka :lol: :lol: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
a@westman
Inlägg: 452
Blev medlem: 17 feb 2011, 00:00
Ort: Timmersdala Skövde sweden

Inlägg av a@westman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->funkar dom :?: <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra
Inlägg: 1748
Blev medlem: 14 dec 2009, 00:00
Ort: Kil värmland

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
a@westman skrev:funkar dom :?:
Lite, man måste fortfarande trycka på bilden för att få upp en stor bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skönt med lite mera K 50, det finns en tråd med K50 här på forumet <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Skönt med lite mera K 50, det finns en tråd med K50 här på forumet
Man slutar aldrig att förundras :?: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Skönt med lite mera K 50, det finns en tråd med K50 här på forumet
de har du rätt i. in me mer bilder där på era k50:s. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:
alf-johan skrev:Skönt med lite mera K 50, det finns en tråd med K50 här på forumet
Man slutar aldrig att förundras :?:
Tja ... det skulle väl vara för dom billiga delarna då :gaah:
http://www.tradera.com/Framskarm-K50-auktion_302491_128533458 <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se
Inlägg: 1351
Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
Ort: Lilla Edet

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trevlig samling... <!-- </EdIndex> --></div>
a@westman
Inlägg: 452
Blev medlem: 17 feb 2011, 00:00
Ort: Timmersdala Skövde sweden

Inlägg av a@westman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

köpt en till. så nu har jag 7st k50. en för varje veckodag :lol:
fick den för 1200 + bensinpengar då han körde den till mariestad åt mig från kristinehamn.
inte i toppskick men ska nog gå o få fason på 8)

sen att det är en black spirit gör ju inte saken sämre. så nu har jag 3 sådana :D
trodde dom var ovanliga :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchen
Inlägg: 821
Blev medlem: 19 jan 2011, 00:00
Kontakt:

Inlägg av Puchen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
a@westman skrev:
sen att det är en black spirit gör ju inte saken sämre. så nu har jag 3 sådana :D
trodde dom var ovanliga :?:
En av mina kompisar har en likadan, en 79:a, rätt bra skick men lite patinerad. <!-- </EdIndex> --></div>
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
a@westman
Inlägg: 452
Blev medlem: 17 feb 2011, 00:00
Ort: Timmersdala Skövde sweden

Inlägg av a@westman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lite nya bilder på några av mina moppar :)
först. vinter moppen. ihopbyggd av dom sämsta delarna jag hitta på hyllan o i skrot lådan :lol:
med snö på.
Bild
utan snö på :D
Bild

den här inhandlades i skara i sommersa för sketna 1000 lappen. en ägare sedan ny har jag för mig sonen till ägaren sade. gjorde rent förgasaren o montera 2 blinkers sen funka allt. har bara tvättat den o putsat cromet(inte på denna bild) kommer behållas i detta skick. tycker det har sin charm :)
Bild

ja o s då bruks moppen som används flitigt på sommaren. har sedan den stått totalt isär riven i källaren i säkert 10 år tills för typ 3 år sedan tagit mig runt halva skaraborg snart. kört mellan 7-800 mil på 3 år. dom flästa förra o senaste sommaren o har aldrig svikit mig. förutom när jag tog den till tiveden i sommeras. då small bakdäcket o det blev släp hem. fast det e ju ine moppens fel att man åker så långt med blankslitna däck :lol: kort taget vid nån kyrka någonstans på kinnekulle. minns inte vad det hette :oops:
Bild

fetar in en bonus bildpå min oldsmobile super 88 1960 oxå 8)
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->HMMM tycket du sa mopeder a@westman ...men ser inga utom en snygg jänkare...***ler***... staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Inlägg: 3236
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja det var ett kort som tilltalade mig <!-- </EdIndex> --></div>
a@westman
Inlägg: 452
Blev medlem: 17 feb 2011, 00:00
Ort: Timmersdala Skövde sweden

Inlägg av a@westman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
billykid skrev:HMMM tycket du sa mopeder a@westman ...men ser inga utom en snygg jänkare...***ler***... staff_gemini-1.gif
staff_gemini-1.gif
kan få köpa den så jag får mer pengar o plats till o köpa suzuki k50 :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
jonTe-Zündapp
Inlägg: 227
Blev medlem: 16 nov 2012, 00:00
Ort: Mariestad

Inlägg av jonTe-Zündapp »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja jäklar va K50:s du har som sagt :shock:
Tycker den där med 125:a prylarna verkar var fränast, den måste du får rull på.
Vintermoppen framkallade nästan kräkningar 22_yikes.gif

Som jag sagt förr:
• En fin originalare
• En vråltrimmad så du nästan åker ifrån mig :wink:
• En bruksmoppe som du har åter runt.

Finansiera det hela genom att sälja de andra :)

MVH Jonas <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp CS50 -80
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59
Skriv svar