Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
ilogurra
Inlägg: 1748 Blev medlem: 14 dec 2009, 00:00
Ort: Kil värmland
Inlägg
av ilogurra » 28 apr 2011, 09:44
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:
Dt är en bra moppe att trimma,
Det där var nått nytt
Inge å ha alls ju...
MT är bra motorer å trimma <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ
Inlägg: 1060 Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp
Inlägg
av PipaZ » 28 apr 2011, 09:57
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ilogurra skrev: Raketsport skrev:
Dt är en bra moppe att trimma,
Det där var nått nytt
Inge å ha alls ju...
MT är bra motorer å trimma
Hon kanske inte syftade på motorn?
<!-- </EdIndex> --></div>
Rexxy
Inlägg: 2686 Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:
Inlägg
av Rexxy » 28 apr 2011, 10:14
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ilogurra skrev: Raketsport skrev:
Dt är en bra moppe att trimma,
Det där var nått nytt
Inge å ha alls ju...
MT är bra motorer å trimma
Jag måste faktiskt hålla med dig för
en gång skull.
MT/MB motorer är väldigt tacksamma för trimning.
Har en 6 vxl låda som ska in i min Honda MB motor inom en snar framtid! <!-- </EdIndex> --></div>
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808 Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:
Inlägg
av Raketsport » 28 apr 2011, 13:05
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, nu menade jag i förhållande till en originalmotor på en veteranare.
Att MT/MB är ännu bättre må väl vara
Jag körde Yamaha i min ungdom och föredrar dom framför Honda. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
PipaZ
Inlägg: 1060 Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp
Inlägg
av PipaZ » 28 apr 2011, 13:18
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä, om man skulle rulla ut den o göra en start så folk får se de oxå
Edit: Sådär, filmat o klart.
Första gången jag reser med den :O
Och javet, de va ingen vidare start..... <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra
Inlägg: 1748 Blev medlem: 14 dec 2009, 00:00
Ort: Kil värmland
Inlägg
av ilogurra » 28 apr 2011, 15:22
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rexxy skrev:
Jag måste faktiskt hålla med dig för
en gång skull.
MT/MB motorer är väldigt tacksamma för trimning.
Har en 6 vxl låda som ska in i min Honda MB motor inom en snar framtid!
De händer inte offta
Ja, du såg väl min å robins trimning på hans mt?
den avgas porten
Topic nu då
Dennis nu får du allt hitta gashandtaget!
detta håller inte <!-- </EdIndex> --></div>
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840 Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
Inlägg
av pangerva » 28 apr 2011, 15:46
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->2-växlad
<!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000 Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie
Inlägg
av alf-johan » 28 apr 2011, 16:00
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gården så på tvåan, skulle vara kul att se den på alla växlar
<!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
PipaZ
Inlägg: 1060 Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp
Inlägg
av PipaZ » 28 apr 2011, 16:15
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev: 2-växlad
Haha
Finns inget ställe som funkar att köra på som ja hittat än iallafall.
49an e inte så populärt....
Vill hitta någon öde asfaltsväg, då kommer ja köra utan dämparen med
alf-johan skrev: Gården så på tvåan, skulle vara kul att se den på alla växlar
Hehe, finns MYCKET mer att ge på 2an, sticker vid högre varv med
Gött bottendrag i den cyllen oxå
= <!-- </EdIndex> --></div>
Naeri
Inlägg: 731 Blev medlem: 18 mar 2010, 00:00
Ort: Visby
Inlägg
av Naeri » 01 maj 2011, 21:23
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser ut att bromsa ganska dåligt
<!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
PipaZ
Inlägg: 1060 Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp
Inlägg
av PipaZ » 01 maj 2011, 21:49
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Naeri skrev: Ser ut att bromsa ganska dåligt
Bromsar bara med bakbromsen, o då vill ja inte råka låsa bakhjulet.
Ska fixa frambromsen innan ja kör den igen.
Måste köpa ny kopplingswire med. samt fixa glappet i bakdämpen o spänna ekrarna ifram
SEN är de dags för banan
11 Juni ska jag antagligen till Örebro o köra! <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ
Inlägg: 1060 Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp
Inlägg
av PipaZ » 01 maj 2011, 23:30
PipaZ
Inlägg: 1060 Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp
Inlägg
av PipaZ » 08 maj 2011, 21:37
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska det verkligen se ut såhär?
<!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958 Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika
Inlägg
av S_Compakt » 08 maj 2011, 21:45
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev: Ja, nu menade jag i förhållande till en originalmotor på en veteranare.
Att MT/MB är ännu bättre må väl vara
Jag körde Yamaha i min ungdom och föredrar dom framför Honda.
Ja , en MT är ju rena plastmoppen jämfört med en Fs1:a <!-- </EdIndex> --></div>