Dagens bravad

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Användarens profilbild
NRoos
Inlägg: 2105
Blev medlem: 18 jul 2009, 23:00
Ort: Robertsfors

Dagens bravad

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vid för häftigt gaspådrag så kan det hända alla möjliga saker :lol:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ
Inlägg: 1060
Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha, de va inte dåligt duuu :P <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013
Inlägg: 801
Blev medlem: 20 okt 2009, 23:00
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
PipaZ skrev:Haha, de va inte dåligt duuu :P
Imponerande å det grövsta på en moped.

Var med om liknande på min förstabil. en Ford Taunus. Soldreven i diffen delade sig på mitten. Small te ganska bra. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ojdå, det var en riktig bravad :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tar nog dags att byta ändå, ser ut som kuggarna kämpat klart också:wink: <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har svårt att tro det är ett originaldrev.... :? <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->dreven är dåliga när man spänner kedjan så det knakar i den! haha <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
NRoos
Inlägg: 2105
Blev medlem: 18 jul 2009, 23:00
Ort: Robertsfors

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Neifelheim skrev:dreven är dåliga när man spänner kedjan så det knakar i den! haha
Kedjan var inte särskilt spänd. Det var väl ett tecken på att byta. nu sitter det ett 12 kuggars fram och ett 36 bak. Ska experimentera lite med en annan gasare osv. <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NRoos skrev:
Neifelheim skrev:dreven är dåliga när man spänner kedjan så det knakar i den! haha
Kedjan var inte särskilt spänd. Det var väl ett tecken på att byta. nu sitter det ett 12 kuggars fram och ett 36 bak. Ska experimentera lite med en annan gasare osv.
gör så:), en annan har monterat ihop crossen idag, men får inte ihop hur vatten pump och grejjer ska sitta....hmmm... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Naeri
Inlägg: 731
Blev medlem: 18 mar 2010, 00:00
Ort: Visby

Inlägg av Naeri »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Nymans2013 skrev:
PipaZ skrev:Haha, de va inte dåligt duuu :P
Imponerande å det grövsta på en moped.

Var med om liknande på min förstabil. en Ford Taunus. Soldreven i diffen delade sig på mitten. Small te ganska bra. :lol:
Har rensat två bakaxlar på min Taunus, första gången var det bara en grå söja kvar inne i bakaxelklumpen, inte en tillstymmelse till drev. Den andra brydde jag mig inte ens om att ta isär.
Tror att Taunusarna hade lite veka bakaxlar, och inte hjälper det om man monterat en Granadamotor :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Nymans2013
Inlägg: 801
Blev medlem: 20 okt 2009, 23:00
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Naeri skrev:
Nymans2013 skrev:
PipaZ skrev:Haha, de va inte dåligt duuu :P
Imponerande å det grövsta på en moped.

Var med om liknande på min förstabil. en Ford Taunus. Soldreven i diffen delade sig på mitten. Small te ganska bra. :lol:
Har rensat två bakaxlar på min Taunus, första gången var det bara en grå söja kvar inne i bakaxelklumpen, inte en tillstymmelse till drev. Den andra brydde jag mig inte ens om att ta isär.
Tror att Taunusarna hade lite veka bakaxlar, och inte hjälper det om man monterat en Granadamotor :twisted:
Min ville inte vara med när jag lyckades dumpa koppling precis lagom i varvtal där 2,0 Pinton frustar ut flest NM. Med 205/65-15 gjorde det att det small som ett hagelskott, dreven kom ut i 4 lika stora bitar. Var bara att slita fram svetsen och vrida på full ström :P <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Skriv svar