Snickarns (Conrads) leksaker

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Snickarn
Inlägg: 71
Blev medlem: 09 dec 2007, 00:00
Ort: Kvicksund

Snickarns (Conrads) leksaker

Inlägg av Snickarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite bilder från bodar, uthus och garaget

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Här är lite grövre bitar med mycket pulver.
Bild
Bild
Bild
Projekt i kön.
Bild
50cc
Bild
Bild
Ryskt elverk, 2-taktare 200cc
Bild
Egen kraftstation vid strömavbrott byggd av mig. Har kostat 1000kr.
Bild
Rysk trehjuling, längre bak i renoveringskön.
Bild
Bild
Nödvändiga delar.
Bild
Slidmatad, 4-växlad, 50cc med volvo 240 tändsystem. Arbetas med på lediga stunder
Bild
Bild
68:ans V4 färdig, besiktiga och åka. Framför 62:ans Trabant combi(långt bak i renoveringskön).
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Autopeden!!!!!! slider_score.gif Hör av dig om du ska sälja den någon gång.

:D JÄTTE KUL MED ALLA BILDER! Mycket gött och titta på!
Du har ju endel Crescent att fästa ögonen på också. Fast Monarpeden var riktigt fin den med.

1238 hade ju "rätt" förgasare, funkar den?

Den slidmatade 50cc blir ju helfrän. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Snickarn
Inlägg: 71
Blev medlem: 09 dec 2007, 00:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Snickarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Monarpeden har en rolig historia. jag gjorde en trappa åt en kund som var dotter till en storbonde. När vi var på gården frågade jag om det inte fans en moppe på en så stor gård, jo men den är inte vår. Till saken hör att vi har en sekenhand affär för hjälp till Baltikum. Den är ca 7 mil från bondgården. Där kom en kund som letade efter en Stringhylla och jag täkte att han har kanske en moped som han vill bli av med, så jag frågade. Jo jag har en men den står hos min föredetta och han sade namnet, den kan du få. Jag vet vem det är, svarade jag.
Han fick moppen när han fylde 15, men en enpetare kan man inte åka med så han stälde undan moppen i ett torrt uthus med brädgolv, där stod den i 30 år tills jag hämtade den två timmar efter att vi träffats.
Allt fans med utom en m8 med 12 mm nyckelvidd och brickan dito med gummipackningen. Jag har renoverat motorn med alla lager även vevlagret och ny kolv första öd. Jag hade en Stringhylla på verkstadsväggen den fick han. <!-- </EdIndex> --></div>
Snickarn
Inlägg: 71
Blev medlem: 09 dec 2007, 00:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Snickarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ang 1238 ja det funkar. det sitter en redventil till Derby Senda innanför förgasaren. Jag har sågat av avgasröret på cylindern för att höja utblåset och svetsat tillbaka röret. Den är livsfarlig går mycket bra med handbromsar bak och fram stannar den knappast. :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT
Inlägg: 1461
Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
Ort: Sollefteå

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Underbart va myckett godis ,smart lösning på munstyckett <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Oshit Conrad!! :shock: :shock: :shock:

Mer än vad jag trodde. Jag som tyckte Pekka hade mycket! :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Och så en V4:a!!! Helt rätt kombination.
Janne som både har Crescent och V4 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Just en sådan ljusblå V4 körde min mamma under lång tid i min barndom. Så fort temperaturen sjönk till under -25 (jag är norrbottning) sa hon "Ungar, ut och spring igång den". Vi sprang och V4:an startade alltid. Värmepaketet i Saaben var helt otroligt, minns jag. På en liten stund hade vi nära tropisk värme mitt i smäll kalla vintern. Det var en fantastisk bil. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Snickarn
Inlägg: 71
Blev medlem: 09 dec 2007, 00:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Snickarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo V4 faran är en riktig vintrbil, Jag fick den av en granne som flyttade.
Jag har haft hela bilen nerplockad och gjort ordning allting även mätt upp och kollat lger i motorn och andra toleranser. Behöver ny lack :D <!-- </EdIndex> --></div>
mats69
Inlägg: 5
Blev medlem: 30 mar 2008, 23:00
Ort: Utrikes(Hammerdal)

Inlägg av mats69 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej,, såg mycke bra grejer i din bod.de e inte så du ska sälja nån motor med bra klös i. <!-- </EdIndex> --></div>
Snickarn
Inlägg: 71
Blev medlem: 09 dec 2007, 00:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Snickarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag vet inte hur många gånger jag har sett dem här bilderna nu. Är som i himelriket för mig :roll:

Förlåt om jag inte hälsat på hemma hos dig ännu. Har knappt nå tid alls nu för tiden :cry:

//Tommy <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Heh .. en bra tråd att visa tanten när hon tycker att man börjar få för mycket grejjer thankyou_blue <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->olala....där ligger man allt i lä slider_anon.gif
så jävulskt så mänga sköna prylar samtidigt... :D <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En fetbruks ihoplockad av MCB delar från hyllor och uthus. EKF motorn är ett arbetsbyte. 24 mm Tillotsonförgasare, Athena cylinder med gjutjärnsfoder och ändrade spoltider, solfjäderstopp med extra kylfläns och ombyggt sfäriskt förbränningsrum med skvitsband, avstämd pipa och fyrlamellkoppling. Moppen reser sig på tvåan vid gaspådrag. :wink:

Bild

Bild

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar