Moppespeedway

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
tompa
Inlägg: 2755
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Moppespeedway

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är några bilder från dagens moppespeedway hos berga Hällmoppers.
Tyvvär är det alldeles för lite helger på året så det kolliderade med DAK marknaden samt musslornas moppeutflykt. :lol:

http://www.veteranmopeder.com/bilder/moppe%20rundor/Berga_Speedway_110903/album_1.html <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det såg ut att vara på "riktigt" för det verkade gå undan och några körde omkull.

Det känns som det är något gammalt som kommer upp på nytt. Jag tror de höll på med liknande på femtiotalet. Kanske det kallades rundbanelopp eller något i den stilen. Det där med att köra på gräs är nog inte så dumt för man faller ju ganska mjukt om olyckan är framme..... :P <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det körs fortfarande ett gräsbanelopp här i Uppland varje år för stora maskiner, vid Löhammars gård utanför Östhammar. <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Skriv svar