Lite av mina moppar.

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
wrooom
Inlägg: 46
Blev medlem: 11 mar 2009, 00:00
Ort: Göteborg

Lite av mina moppar.

Inlägg av wrooom »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som andra samlare så blir man fort trångbodd.
Bild
Raketerna får hänga på väggen.
Bild
Toppern
Bild
Dakotorna, röd 67 och blå 72.
Bild
HMW ,Gubben jag köpte den av upplyste om att det var ryssjävlarnas fel att den inte startade då den tappade gnistan när Tjernobyl exploderade 1986.
Bild
Kopplingsätaren...har ett fantastiskt fint norskt trimm på denna men kopplingarna håller inte,fjärde försöket nu.
Bild
Roulette och svalan som körs typ jämnt ,rouletten behöver en ny cylinder.
Bild
Janne Schaffers Skoterette, ska kolla upp om det stämmer!
Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ
Inlägg: 1060
Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->VILKEN SAMLING! :shock:
Något du säljer?
En zundappmotor kanske? Eller en FULLT komplett rouletteförgasare?:) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ojoj...wrooom...du verkar vara en samlar av 100%tig rang..... :roll:

Men kul att se å man blir verkligen nyfiken.....på allt.....har du tänkt att sälja nåt.. biggrin <!-- </EdIndex> --></div>
wrooom
Inlägg: 46
Blev medlem: 11 mar 2009, 00:00
Ort: Göteborg

Inlägg av wrooom »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
PipaZ skrev:VILKEN SAMLING! :shock:
Något du säljer?
En zundappmotor kanske? Eller en FULLT komplett rouletteförgasare?:)
Typ som den på papplådan?
De finns ju två olika beroende på slidmatningen tror jag
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->häftig samling:D <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
PipaZ
Inlägg: 1060
Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Japp, jag behöver förgasaren du sätter på blockena. alltså inte den du sätter på cylindern. är denna helt komplett och fungerande? Isåfall, Pma pris till mig! <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
PipaZ skrev:Japp, jag behöver förgasaren du sätter på blockena. alltså inte den du sätter på cylindern. är denna helt komplett och fungerande? Isåfall, Pma pris till mig!
Den på bilden är till för att sitta på Cylindern (så du inte köper fel), den som ska sitta på blocket för slidmatning har mer vinklad fästfläns, den här som är på bild är rakare. <!-- </EdIndex> --></div>
wrooom
Inlägg: 46
Blev medlem: 11 mar 2009, 00:00
Ort: Göteborg

Inlägg av wrooom »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Amarace skrev:
PipaZ skrev:Japp, jag behöver förgasaren du sätter på blockena. alltså inte den du sätter på cylindern. är denna helt komplett och fungerande? Isåfall, Pma pris till mig!
Den på bilden är till för att sitta på Cylindern (så du inte köper fel), den som ska sitta på blocket för slidmatning har mer vinklad fästfläns, den här som är på bild är rakare.
Helt rätt! :) Rouletten på en av bilderna är slidmatad men den behöver sin förgasare.
Har en låda till med förgasare uppe i Jämtland så jag kan kolla den runt jul om det inte är stressigt för dig. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Mattias-M
Inlägg: 885
Blev medlem: 22 okt 2010, 23:00
Ort: Finspång

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->snuskigt vilken samling du har, uj uj uj <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ
Inlägg: 1060
Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
wrooom skrev:
Amarace skrev:
PipaZ skrev:Japp, jag behöver förgasaren du sätter på blockena. alltså inte den du sätter på cylindern. är denna helt komplett och fungerande? Isåfall, Pma pris till mig!
Den på bilden är till för att sitta på Cylindern (så du inte köper fel), den som ska sitta på blocket för slidmatning har mer vinklad fästfläns, den här som är på bild är rakare.
Helt rätt! :) Rouletten på en av bilderna är slidmatad men den behöver sin förgasare.
Har en låda till med förgasare uppe i Jämtland så jag kan kolla den runt jul om det inte är stressigt för dig.
Kommer hem runt jul så det är rätt lugnt!
Har iofs förgasarhuset och vissa delar, är trottel osv " universal " delar? Isåfall skulle ja bara behöva lite småplock :) <!-- </EdIndex> --></div>
vetranladan
Inlägg: 65
Blev medlem: 21 okt 2011, 23:00

Inlägg av vetranladan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är de inte en orange och svart 1242i taket? de ser ut som min gammla moppe ^^ <!-- </EdIndex> --></div>
wrooom
Inlägg: 46
Blev medlem: 11 mar 2009, 00:00
Ort: Göteborg

Inlägg av wrooom »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
vetranladan skrev:är de inte en orange och svart 1242i taket? de ser ut som min gammla moppe ^^
Jupp den åkte upp bland långtidsprojekten då jag inte har nån gas till tig svetsen nu,Ska återställa det som var bortkapat på den.

Håller på att bygga ihop Herr Shcaffers Skoterette nu då jag hittade en låda med flintamotorer jag glömt av. :)

Så nu behöver jag bara framskärmen,tanken och inre bakskärmen.

Får jag inte tag på nån framskärm innan jul så hämtar jag ner den som ligger i jämtland.

Behövde du en EKF cylinder? Kolla min gamla säljesannons här på forumet på 50S motorer,Där har du godis! 8) <!-- </EdIndex> --></div>
vetranladan
Inlägg: 65
Blev medlem: 21 okt 2011, 23:00

Inlägg av vetranladan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja men va härligt jag tyckte väl att de va chaffer moppen :D de va inte dåligt med moppar du hade !

Härlig Topper i taket !:) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kan bara hålla med om detta... :) en trevlig samling med pryttlar och projekt...där skulle det allt va kul å strosa omkring lite.. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
herdware
Inlägg: 51
Blev medlem: 22 okt 2011, 23:00
Ort: Nordvästra Småland

Inlägg av herdware »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild
Om möjligt köper jag gärna den rödmarkerade lyktan. Det fattas nämligen en bra bit på reflexglaset på min. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar