På besök i morbrorns garage

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Användarens profilbild
Johan Lat
Inlägg: 1190
Blev medlem: 05 maj 2009, 23:00
Ort: Hönö

På besök i morbrorns garage

Inlägg av Johan Lat »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min morbror hade lite problem med en av sina Zündappar och jag var ändå grejartagen så jag åkte hem till honom och hjälpte han att lösa problemet. Då jag hade av en slump kameran i fickan(skulle ta kort på en moppe jag skall sälja) så tänkte jag att man kunde ta lite kort på dom fina mopparna. Innan har morbrorn köpt mopeder han haft när han varit ung och vissa har han renoverat eller håller på att renovera, vissa är original, nu har han dock fastnat för Zündapp då han insåg hur lätt det var att få hjälp och hitta delar med hjälp av någon(MIG!!!!), han vill ha en i varje färg så det han letar efter nu är en röd också.

Här kommer några bilder:

KS50-74 original lack.
Bild
Bild

KS50-74
Bild
Bild

KS50-73
Bild
Bild

Puch Florida 60?nått
Bild
Bild

3 stycken Monarpeder, årtalen på dom är har jag för mig tidigt 60 tal 2 är renoverade och en är original.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

2 stycken Husqvarna Roulette, en original och en under renovering, den blir väldigt fin, väntar bara på motorn som är bortlämnad för renovering.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilken massa Guldfiskar ( ett helt stimm) Väldigt vad golvfärgen matchar all moppar , SNYGGT <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Nedomansky
Inlägg: 323
Blev medlem: 27 apr 2011, 23:00
Ort: Skara

Inlägg av Nedomansky »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte behöver din morbror ha alla dessa fina mopeder, han skulle ju kunna sälja hälften av dem o ändå vara en lycklig man.. :) :) <!-- </EdIndex> --></div>
OutbackJack
Forumsponsor
Inlägg: 311
Blev medlem: 10 jul 2008, 23:00
Ort: Jönköping

Inlägg av OutbackJack »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Nedomansky skrev:Inte behöver din morbror ha alla dessa fina mopeder, han skulle ju kunna sälja hälften av dem o ändå vara en lycklig man.. :) :)
Pensionsförsäkringen står där.. serru.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:drewl: :drewl: :drewl: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
jorhul
Forumsponsor
Inlägg: 553
Blev medlem: 03 feb 2008, 00:00
Ort: Växjö

Inlägg av jorhul »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:shock: :drewl: Nästan för fina, men en av Zündapparna skulle sitta fint. <!-- </EdIndex> --></div>
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
Användarens profilbild
Johan Lat
Inlägg: 1190
Blev medlem: 05 maj 2009, 23:00
Ort: Hönö

Inlägg av Johan Lat »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Han tycker det är kul som han säger, han använder dom inte heller utan gillar bara att ha dom och titta på, speciell min morbror :D , men nu skulle det bara bli en till, en röd KS så han har en av varje färg, inte plats för mer säger han, men då kontrade jag med en svart då? och jo det kunde han kanske tänka sig också, finns nog lite plats för det också :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
carl76
Inlägg: 1010
Blev medlem: 12 sep 2009, 23:00
Ort: Söderköping

Inlägg av carl76 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilken samling!!! slider_score.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Letar efter Mustang anaconda, , cross, , cross b och cross special och TT!
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Vilken massa Guldfiskar ( ett helt stimm) Väldigt vad golvfärgen matchar all moppar , SNYGGT
är oxå imponerad av det fina blå *flinggolvet* Affe.. skulle velat ha det i min källare... :wink:

självklar oxå impad av de många fina mopparna.. :) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Mattias-M
Inlägg: 885
Blev medlem: 22 okt 2010, 23:00
Ort: Finspång

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fina mopeder, men skulle aldrig i livet ha en sån fin moped. skulle aldrig våga köra den..

för min del ska de va lite rost, ärg och stenskott.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev: är oxå imponerad av det fina blå *flinggolvet*

Du får väl be lackar Emil fixa ett Crazy-Golv. :mrgreen: :mrgreen: <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jovisst är dom fina men håller man på så där blir det inga mopeder längre. Det blir istället utställningsföremål. Visst är det imponerande men dom går ju inte längre att använda. I varje fall inte på normalt sätt. Det blir nå'nting se men inte röra liksom.... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grymt snygga moppar! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Grymt snygga moppar!
Jag funderar på att mejla en scannad broschyr till dig i kväll.... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilken finish 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar