På besök i morbrorns garage

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilka fin moppar :shock:
Fast jag tycker att dom skall köras <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Inlägg av JanneL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Vilka fin moppar :shock:
Fast jag tycker att dom skall köras
håller med
varför skulle man inte kunna köra fina moppar???
för att dom kan bli slitna o repiga ? so what , allt slits ju med tiden och blir charmigt patinerade på äkta vis, som många av oss vill ha det. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror att en moppe renoverad till skick som ny eller ännu bättre kan provocera betraktaren. Det gör inte en likadan moped fastän lite "luggsliten" för det är naturligt av tidens tand. Det andra kan uppfattas som "onaturligt" och därför reagerar somliga (jag kanske?). <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En liten nyfiken fråga :?:

Renoverar han själv eller lämnar han bort allt :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Johan Lat
Inlägg: 1191
Blev medlem: 05 maj 2009, 23:00
Ort: Hönö

Inlägg av Johan Lat »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Han lämnar bort mycket, han inriktar sig på små detaljerna, han kan inte lacka och han kan inte skruva med motorer och är inte intresserad av att lära sig även om jag försöker få igång honom men pengar är inget problem så han tycker att dom som lever på det kan göra det. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är vanligt, när det gäller veteranprylar. Folk kan stå i garaget och säga, titta vad jag renoverat. Eller den här har jag renoverat.
sedan frågar man, var fick du tag på kolvar och ramlager mm. Då blir svaret, ja motorn lämmnade jag till en motorrenoverare.
En granne här, har en Bently från 1952. I 5 år har han kört prylarna till olika platser och endast lacken kostade 100 000 Kr.
Detta är inte menat att klanka på någon. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Han är väl inte mindre mopedintresserad bara för att han inte kör dom, han bevarar ju fina moppar och det är ju bra.

Vi är ju så många olika inom hobbyn, samma intresse men inte samma syn på hur man gör det bäst. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Levve
Inlägg: 1224
Blev medlem: 20 apr 2009, 23:00
Ort: Norrbyn Kilafors. Hanebo socken

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Han är väl inte mindre mopedintresserad bara för att han inte kör dom, han bevarar ju fina moppar och det är ju bra.

Vi är ju så många olika inom hobbyn, samma intresse men inte samma syn på hur man gör det bäst.
Kan bara hålla med. Bra att nån bevarar moppar i nyskick oxo. Jag menar framtiden är ju inte bara nästa år . Själv använder jag mina mycket och ofta, men det sliter ju en del på dom med. Men som sagts förr. Det är upp till var och en vad man gör med sina ägodelar. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bara för att man samlar på frimärken, behöver man väl inte trycka dom, :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Skriv svar