Volvo 242 1975, Topplocket hemma!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Men huvudsaken du är nöjd Gurra
Vad blir det för kam
Skynda dig att montera ihop det , vi vill se film och höra mååtårvrål <!-- </EdIndex> --></div>
Lasse väss skrev:Men Gurra ? ventilerna ska väl ligga tight intill varandra
Även om det är orginalventiler så kan man ta upp "hålet" i ventilsätet ett par mm sen flytta ut fasen som tätar mot ventilenLevve skrev:Håller med Lasse det var väl liite fegt portat
Men huvudsaken du är nöjd Gurra
214,3 vadå? insug? avgas? vid vilket ventillyftIlogurra skrev:Flödar 214,3 godkännt tycker jag!
Vad blir det för kam
Skynda dig att montera ihop det , vi vill se film och höra mååtårvrål <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Insug! den lyfter då 18. kamaxel månen 7 <!-- </EdIndex> --></div>
Betalar du för såna så kan dem hamna såLasse väss skrev:Men Gurra ? ventilerna ska väl ligga tight intill varandra
Pengarna styr...Levve skrev:Håller med Lasse det var väl liite fegt portat
Ska inte säga så mycket, men du har nog rätt i det du säger braxenBraxmatte skrev: Även om det är orginalventiler så kan man ta upp "hålet" i ventilsätet ett par mm sen flytta ut fasen som tätar mot ventilen
Men huvudsaken du är nöjd Gurra
214,3 vadå? insug? avgas? vid vilket ventillyftIlogurra skrev:Flödar 214,3 godkännt tycker jag!
Vad blir det för kam
Skynda dig att montera ihop det , vi vill se film och höra mååtårvrål
Insug! den lyfter då 18. kamaxel månen 7 <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Månen 7 lyfter väl 12.2 med ca 300 duration (beroende på ventilspel) och 108 i nockvinkel
Det blir nog bra , hur var det , skulle du ha dubbla webrar också <!-- </EdIndex> --></div>
Men vadå 18 finns väl ingen kam som lyfter 18mmilogurra skrev:Ska inte säga så mycket, men du har nog rätt i det du säger braxen
Insug! den lyfter då 18. kamaxel månen 7
Månen 7 lyfter väl 12.2 med ca 300 duration (beroende på ventilspel) och 108 i nockvinkel
Det blir nog bra , hur var det , skulle du ha dubbla webrar också <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 3236
- Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
- Ort: SMEBACKEN
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Det blir 4 förgasare
Stog så vad jag fattade på flödes papprerna..Braxmatte skrev:Men vadå 18 finns väl ingen kam som lyfter 18mmilogurra skrev:Ska inte säga så mycket, men du har nog rätt i det du säger braxen
Insug! den lyfter då 18. kamaxel månen 7
Månen 7 lyfter väl 12.2 med ca 300 duration (beroende på ventilspel) och 108 i nockvinkel
Det blir nog bra , hur var det , skulle du ha dubbla webrar också
Det blir 4 förgasare
Skelettsvänghjul ligger hemma <!-- </EdIndex> --></div>cobra karlsson skrev:sådana grejer har Källis i isbilen ju samt nåt skelettsvänghjul ganska rapp är den trots att underdelen gått över 40000 mil
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Det stt R kam, steg 3 topp och 45or
När jag skulle burna utanför Köpingsparken så klippte jag bultarna till svänghjulet
Men motorn stannade inte, vi puttade in den på parkeringen och stod dår och tomvarvade.
Gissa om den lät vass utan svänghjul ,det blev folksmling runt den
Men sen råkade jag sura ner den så den stannade och sen var det roliga slut <!-- </EdIndex> --></div>
Jag hade en volvo ettfyrtio som lät som en hajjjabusa.SachsMekarn skrev:Den kommer gå som en hajjjabusa
Det stt R kam, steg 3 topp och 45or
När jag skulle burna utanför Köpingsparken så klippte jag bultarna till svänghjulet
Men motorn stannade inte, vi puttade in den på parkeringen och stod dår och tomvarvade.
Gissa om den lät vass utan svänghjul ,det blev folksmling runt den
Men sen råkade jag sura ner den så den stannade och sen var det roliga slut <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fick lov att googla efter kammens data innan jag kunde ha någon åsikt.
men enligt gammal trimmningskunskap så skulle en sån kam ha minst 45 mm insugsventil. då ansåg man att det inte fanns något att vinna på att låta ventilen öppna mer än 27% av diametern. vilket komp man kan köra i en volvo har jag ingen aning om,men tar du i för mycket så du inte kan köra med vettig tändförställning (34 grader? eller hur mycket brukar volvon vilja ha?) så bör du nog skaffa bättre bränsle eller plocka isär och sänka kompet lite. en förgasarport per cylinder var ju redan i planerna.
blir det borrning och nýa kolvar ochså? balansering är billig trimmning men det antar jag att du redan vet.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
men enligt gammal trimmningskunskap så skulle en sån kam ha minst 45 mm insugsventil. då ansåg man att det inte fanns något att vinna på att låta ventilen öppna mer än 27% av diametern. vilket komp man kan köra i en volvo har jag ingen aning om,men tar du i för mycket så du inte kan köra med vettig tändförställning (34 grader? eller hur mycket brukar volvon vilja ha?) så bör du nog skaffa bättre bränsle eller plocka isär och sänka kompet lite. en förgasarport per cylinder var ju redan i planerna.
blir det borrning och nýa kolvar ochså? balansering är billig trimmning men det antar jag att du redan vet.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Nu blev det bara nya ringar å balansering + viktning av stakar.
Jag gör bara det här för att lära mig <!-- </EdIndex> --></div>
Inte råd med nya kolvar å borra! Får bli senare det isåfall!erlan skrev:fick lov att googla efter kammens data innan jag kunde ha någon åsikt.
men enligt gammal trimmningskunskap så skulle en sån kam ha minst 45 mm insugsventil. då ansåg man att det inte fanns något att vinna på att låta ventilen öppna mer än 27% av diametern. vilket komp man kan köra i en volvo har jag ingen aning om,men tar du i för mycket så du inte kan köra med vettig tändförställning (34 grader? eller hur mycket brukar volvon vilja ha?) så bör du nog skaffa bättre bränsle eller plocka isär och sänka kompet lite. en förgasarport per cylinder var ju redan i planerna.
blir det borrning och nýa kolvar ochså? balansering är billig trimmning men det antar jag att du redan vet.
erlan
Nu blev det bara nya ringar å balansering + viktning av stakar.
Jag gör bara det här för att lära mig <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
- Ort: Småland.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
finns väl som regel redan nån som har borrat och fixat nya kolvar, men sålt av sitt objekt, och står där med motorn kvar. kolla på sävarturbo, där är det mycket hyss <!-- </EdIndex> --></div>ilogurra skrev:Inte råd med nya kolvar å borra! Får bli senare det isåfall!erlan skrev:fick lov att googla efter kammens data innan jag kunde ha någon åsikt.
men enligt gammal trimmningskunskap så skulle en sån kam ha minst 45 mm insugsventil. då ansåg man att det inte fanns något att vinna på att låta ventilen öppna mer än 27% av diametern. vilket komp man kan köra i en volvo har jag ingen aning om,men tar du i för mycket så du inte kan köra med vettig tändförställning (34 grader? eller hur mycket brukar volvon vilja ha?) så bör du nog skaffa bättre bränsle eller plocka isär och sänka kompet lite. en förgasarport per cylinder var ju redan i planerna.
blir det borrning och nýa kolvar ochså? balansering är billig trimmning men det antar jag att du redan vet.
erlan
Nu blev det bara nya ringar å balansering + viktning av stakar.
Jag gör bara det här för att lära mig
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova