renovera din b20 motor kostar ju knappt 5k, med tanke på vad den gått är det inte ens nån ide att renovera, trimma och serva den så blir de bra ska du se <!-- </EdIndex> --></div>ilogurra skrev:tackar för detta!! Hur har det gått braxen? hittat nått?
Polaren har en b20, steg 2 topp, borrad till 2,1l, ny renoverad, ny viktad, balanserad, allt nytt. ny renoverade förgasare ( weber 45or)zappafan skrev:H3 kam, porta & dubbla 45:or annars är det väl inte lönt...
Som han kanske ska sälja för 25 000kr, ska jag slå till?
Volvo 242 1975, Topplocket hemma!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
-
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
- Ort: Småland.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->25 papp för en trimmad b20....herrejesus. hade det varit jag hade jag köpt en v8 bil från usa för 5000- och sen lagt på 25.000 till och fått ett bra objekt....men det är ju jag det.
ps. Det blir nog så när man umgås med hotrod byggare. <!-- </EdIndex> --></div>
ps. Det blir nog så när man umgås med hotrod byggare. <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då får jag skriva lite här igen tycker jag
Läste på facebook torsdag att polaren skulle ut på isen och åka!
Det låt frestande..
Åkte upp till uppsala fredag-lördag. på vägen hem ringer jag en å frågar om han har några isdäck, mycket riktigt, de fanns..
Åkte dit när vi kom hem(typ halv 10)
Krängde alla däck å hem och montera!
idag söndag, på morgonen iväg och tanka full tank(60L)
Sen iväg till sjön
Dags för montering
1500kr gav jag för dem
klart (lördag kväll)
Framme lördag förmiddag, väntar på kompisen sen ut å sladda
Lunch vila..
<-- 75a, b21A med extraktor och weber 36(stående) kortstyrväxel och diff --> 75a, b20A dubbla SU annars original!
Och nu är alla 60L sluuuuuuuuuuuuut <!-- </EdIndex> --></div>
Läste på facebook torsdag att polaren skulle ut på isen och åka!
Det låt frestande..
Åkte upp till uppsala fredag-lördag. på vägen hem ringer jag en å frågar om han har några isdäck, mycket riktigt, de fanns..
Åkte dit när vi kom hem(typ halv 10)
Krängde alla däck å hem och montera!
idag söndag, på morgonen iväg och tanka full tank(60L)
Sen iväg till sjön
Dags för montering
1500kr gav jag för dem
klart (lördag kväll)
Framme lördag förmiddag, väntar på kompisen sen ut å sladda
Lunch vila..
<-- 75a, b21A med extraktor och weber 36(stående) kortstyrväxel och diff --> 75a, b20A dubbla SU annars original!
Och nu är alla 60L sluuuuuuuuuuuuut <!-- </EdIndex> --></div>
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Blev isen idag med!
Denna gång en annan sjö, då dem hade haft ur vatten ur den vi åkte på sist..!
<!-- </EdIndex> --></div>
Hehehe! Går för sakta för att våga visaGrannen skrev:Tyckte att bilarna stod stilla på tomgång på fotona så 60 L tomgångssoppa och lite transportsoppa då
Blev isen idag med!
Denna gång en annan sjö, då dem hade haft ur vatten ur den vi åkte på sist..!
<!-- </EdIndex> --></div>
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ja dem hade som en "damm" längst ner sa några..!
annars så är dem som körde där mindre smarta =) <!-- </EdIndex> --></div>
Går inte öppna den...Grannen skrev:Att köra med stängd taklucka är fegt - nästan lika fegt som att byta sjö...vaddå tappat vatten...det går ju att köra på sjöbotten med....
Ja dem hade som en "damm" längst ner sa några..!
Ja precisSachsMekarn skrev:Haft ur vatten? Till kossorna?
jag vet inte om "ryktet" stämmer eller ejTobbe-38 skrev:ja förklara dig nu gurra, i söndags vare fullt liv på aplungen så de måste ha kört på sjöbötten
annars så är dem som körde där mindre smarta =) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varit dött här..!
Har kletat på lite vit färg på plåtisarna till isdäcken
Hittade rost i vänster balja bak
Redo för isåkning, men då förstörde vädret allt..
Båda motorkuddarna var skrot!
Detta upptäcktes när det gick tungt att få i växlarna då motorn hade flyttat sig
Vxl låds oljan byttes samtidigt
Bara hoppas på kyla till nästa helg så man hinner köra en gång på isen innan den ä borta <!-- </EdIndex> --></div>
Har kletat på lite vit färg på plåtisarna till isdäcken
Hittade rost i vänster balja bak
Redo för isåkning, men då förstörde vädret allt..
Båda motorkuddarna var skrot!
Detta upptäcktes när det gick tungt att få i växlarna då motorn hade flyttat sig
Vxl låds oljan byttes samtidigt
Bara hoppas på kyla till nästa helg så man hinner köra en gång på isen innan den ä borta <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har sommaren kommit hit! Pappa hade ett par 15 tums 240 turbo fälgar liggandes, dem tog jag å målade vita! (eller jobbar kompisen gjorde..) Fast det blev massor med riningar så det ska göras om senare.
Köpte ett par Kina däck av en kompis, 195/50-15. Alla 4st nya för 500kr.
så dem slängde jag på, var som ett vanligt däck att balansera, varit mycket skit om kina däck!
Sen va det crusing i kil som protest för att dem ska stänga av våran "raggar" gata! Där var jag klart tvungen att åka.
så här såg bilen ut då:
Ny tvättad idag eftersom den blev skitig igår..! <!-- </EdIndex> --></div>
Köpte ett par Kina däck av en kompis, 195/50-15. Alla 4st nya för 500kr.
så dem slängde jag på, var som ett vanligt däck att balansera, varit mycket skit om kina däck!
Sen va det crusing i kil som protest för att dem ska stänga av våran "raggar" gata! Där var jag klart tvungen att åka.
så här såg bilen ut då:
Ny tvättad idag eftersom den blev skitig igår..! <!-- </EdIndex> --></div>
- pangerva
- Forumsponsor
- Inlägg: 6840
- Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
- Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->195/50R15 med lastindex 82 är under alla omständigheter olagliga på den bilen. Inte ens om du lyckats få tag på XL (extra load) som sannolikt har lastindex 86 (inte mer i alla fall) så är de lagliga.
Den bilen ska ha minst 88 i lastindex.
Att däcken sedan går att balansera är väl ett grundkrav oavsett priset. Men hur är egenskaperna?
Hur bra bromsar de på våt vägbana i jämförelse med ett premiumdäck tror du? Jag kan nästan garantera att när en likadan bil med premiumdäck bromsat från 80 km/h till stillastående så går din bil fortfarande i ca 30 km/h och stannar ca 15 meter senare. Tänk om det stått ett barn framför bilen!
Köper billigt köper dyrt. Eller, man får vad man betalar för. <!-- </EdIndex> --></div>
Den bilen ska ha minst 88 i lastindex.
Att däcken sedan går att balansera är väl ett grundkrav oavsett priset. Men hur är egenskaperna?
Hur bra bromsar de på våt vägbana i jämförelse med ett premiumdäck tror du? Jag kan nästan garantera att när en likadan bil med premiumdäck bromsat från 80 km/h till stillastående så går din bil fortfarande i ca 30 km/h och stannar ca 15 meter senare. Tänk om det stått ett barn framför bilen!
Köper billigt köper dyrt. Eller, man får vad man betalar för. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60