Veterantraktorer i skogen!!!

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
carl76
Inlägg: 1010
Blev medlem: 12 sep 2009, 23:00
Ort: Söderköping

Veterantraktorer i skogen!!!

Inlägg av carl76 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Letar efter Mustang anaconda, , cross, , cross b och cross special och TT!
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var fina bilder och liknande Motorns Dag i Målilla fastän mitt i vintern. <!-- </EdIndex> --></div>
carl76
Inlägg: 1010
Blev medlem: 12 sep 2009, 23:00
Ort: Söderköping

Inlägg av carl76 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Det var fina bilder och liknande Motorns Dag i Målilla fastän mitt i vintern.
Hoppades att du skulle gilla dom,jag tittade lite särskilt på den där bamsen som är byggda på en victor.
Den andra victorn utan framvagn är väl nåt gammalt hemmabygge skulle jag tro. <!-- </EdIndex> --></div>
Letar efter Mustang anaconda, , cross, , cross b och cross special och TT!
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gillar band-drivningen på Grållarna <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
carl76 skrev:Den andra victorn utan framvagn är väl nåt gammalt hemmabygge skulle jag tro.
Jag är inte riktigt säker på det du. Traktorn är ramstyrd och både Lantmännen och Carl Engström hade sådana och körde omkring och besprutade åkrar med förr. Jag tror de försvann någon gång i början av åttitalet men jag vet en bonde som har kommit över en med sprutpump och den stora tanken på släpet. Han kör visst fortfarande omkring och sprutar åkrar i egen regi.

Kan hända de också var ombyggda traktorer men jag tycker Bolinder Munktell borde ha anammat idén själva. <!-- </EdIndex> --></div>
umekille
Inlägg: 1508
Blev medlem: 01 sep 2009, 23:00

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> --><object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/cQW0g2uD1Jk"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/cQW0g2uD1Jk" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar