Lite blandat MC

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Inlägg: 1562
Blev medlem: 08 feb 2012, 00:00
Ort: Landskrona, Skåne
Kontakt:

Lite blandat MC

Inlägg av Coolvette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är några andra "moppar" jag haft, tyvärr har jag ite varit så noga med att fotografera alla.

Jag och min första "riktiga" MC, en Honda K5 125á från 1972, tyvärr har bilden suttit i solljus och blekts genom åren:
Bild

Ett foto från 1981, jag hade köpt min första "tunga" MC, en Yamaha SR500, inte särskilt stark men man kunde göra en burnis med lite tur...
Bild
Denna maskin hade jag sedan i 13 år, blev ordentligt trimmad med 640 cc och en Dellorto 40, gick svinbra men mindre tillförlitlig.

En Vespa Touring 1960, fick den av en svåger, gjorde i ordning den men fann att det var ett djävulens verktyg att köra omkring med, den tjuvstannade och vägrade starta på en stund varpå man fick vänta och sedan startade den igen, jag sålde den snart...
Bild

Nästa bild visar en Husqvarna 390 från 1977. Det var en ren crossmaskin som någon kompletterat och gatregistrerat med blinkers, hastighetsmätare och tuta.
Jag köpte den för att ha lite kul med, skulle bara byta drev och kedja... :?
När jag började fixa så slutade det med en helrenovering, tanken var och förblev original då lacken var såpass bra, resten var nytt eller renoverat.
Bakdämparna är till fel årsmodell, skulle vara kortare och det ser konstigt ut. Såldes efter något år.
Bild

Sista bilden är en Puch M125 från omkring 1970.
En samlare och entusiast hade dött och lämnat mängder med hela maskiner och delar, allt gick under klubban på ett auktionshus här i Landskrona.
De flesta spekulanterna var nog på jakt efter ädlare grejor och budgivningen på denna helrenoverade maskin gick trögt och jag kunde inte motstå den, fick den för 1700 spänn :lol:
Frugan var måttligt road men efter ett halvår sålde jag den för 6400, då var det roligare... :lol:
Bild

Jag kanske hittar fler bilder och fyller på tråden senare. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag kör så det ryker...
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jättebra inlägg! Rolig att läsa och se fina gamla bilder. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jättebra :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt härliga bilder! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar