compact living

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

compact living

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->som sagt har man ju alltid för trångt i garaget så därför måste man ju
komprimera sina maskiner å verktyg.. Tidigare har jag visat mina komprimerade prylar för ett aktivare garage. det har varit bla. sammanbyggd pelarborrmaskin & metallfräs, kompressor med stående tank, nedrullbar lackbox i garagedel med inbyggt utsug/färgfällor i väggarna, ihopvikbar hydraulisk press, uppfällbart lyftbord mot vägg, portabel billyft, mm. nu har jag färdigställt en liten vagn för plåtarbete denna innehåller ett stort smidesstäd plats för olika hammare/mothåll dessutom kombinerad med plåtfalsmaskin å hållare för diverse trissor till denna. Den lediga ytan under städet är ett utrymme för ett litet städ för finlir som går att montera ovanpå det stora.
Så här ser den ut..
Bild
Bild
Bild
By drnovolette at 2012-02-27 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var ju riktigt bra. Men den lär ju väga några kilon :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo det är det som är meningen då står den riktigt stadigt sina låsbara hjul när man jobbar, sen rullar
man bara undan den när man är klar. Passar perfekt under bänken i min smedja :wink:
fast den ska få sig lite färg sen är den nog klar..
Har även knåpat ihop en ställning med två olika kantvikar/plåtbockningsmaskiner. En liten med löstagbara prismor för att kunna bocka lådor, samt en stor för lite större grejor..
Ställningen innehåller även förråd/fack för mtrl. verktyg mm självklart så har även denna låsbara hjul så man kan ta fram den vid behov å när man ej behöver den så är den ej i vägen..
Kan lägga upp foto på den med men den är inte riktigt färdigställd ännu.. <!-- </EdIndex> --></div>
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->våran sitter fast på en stubbe! stabil som attans... lite för... skulle vara skönt med en sån där behändig vagn, inte varje dag man står och snickrar plåt i städet, och då står det bara i vägen <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt bra lösning. Skönt att få tunga otympliga prylar ur vägen. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm, det där var banne mig inte dumt tänkt, ska kopiera iden tror jag :) Har ett sånt där gammalt städ som man flyttar runt, och hjul skulle ju vara smidigt. Hur blir responsen då det står sådär? PÅ en stubbe får man ju bra respons. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pop skrev:våran sitter fast på en stubbe! stabil som attans... lite för... skulle vara skönt med en sån där behändig vagn, inte varje dag man står och snickrar plåt i städet, och då står det bara i vägen
Det där med stubbe känner jag igen , min morfar var nämligen smed :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Skriv svar