Rexoped Crossline -56

Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Rexoped Crossline -56

Inlägg av Raketaren »

pnilz skrev:Städade lite i Raketarens säljtråd flyttade till allmänt snack och ändra inlägg heter den nya tråden!
hjärtligt tack Danne... :)
HSE
Inlägg: 5538
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Rexoped Crossline -56

Inlägg av HSE »

erlan skrev:
56:an skrev:
alf-johan skrev:Pris !!!!!!!!????????
Kanhända... Men visst är det j-vligt läcker slider_score.gif mistick_yes.gif
ja den moppen är nog svårvärderad. mest för att dom som suktade efter den när den var ny, nu är en bit över 70 år. det gör ju att det blir betydligt färre som slåss om en sån än t.ex. en e-type.
men 18000 är definitivt inget överpris.

erlan
Jag blir ju 70 i år och vad jag suktade efter när jag var 14-15 var Italienska mopedrar samt Zundapp Sporten. Inte töntiga Svenska mopedtillverkares försök att tillverka sportmopedrar som såg ut att ha lånat linjer från lättviktarna Dessa 98 cc lättviktare köpte vi för någon tia och körde runt på småvägar och i skogen med så en moped som påminde om dem skrattade vi bara åt. Finns väl en marknad hos samlare som vill ha med hela mopedhistoren i sin samling men för min del vill jag ha en Zundapp om jag skall betala sådan pengar. Hittar jag en riktigt fin helt original 1961 Zundapp Sport så kan jag tänka mig att betala 30 tusen :D
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Rexoped Crossline -56

Inlägg av Raketaren »

HSE skrev:
erlan skrev:
56:an skrev:
alf-johan skrev:Pris !!!!!!!!????????
Kanhända... Men visst är det j-vligt läcker slider_score.gif mistick_yes.gif
ja den moppen är nog svårvärderad. mest för att dom som suktade efter den när den var ny, nu är en bit över 70 år. det gör ju att det blir betydligt färre som slåss om en sån än t.ex. en e-type.
men 18000 är definitivt inget överpris.

erlan
Jag blir ju 70 i år och vad jag suktade efter när jag var 14-15 var Italienska mopedrar samt Zundapp Sporten. Inte töntiga Svenska mopedtillverkares försök att tillverka sportmopedrar som såg ut att ha lånat linjer från lättviktarna Dessa 98 cc lättviktare köpte vi för någon tia och körde runt på småvägar och i skogen med så en moped som påminde om dem skrattade vi bara åt. Finns väl en marknad hos samlare som vill ha med hela mopedhistoren i sin samling men för min del vill jag ha en Zundapp om jag skall betala sådan pengar. Hittar jag en riktigt fin helt original 1961 Zundapp Sport så kan jag tänka mig att betala 30 tusen :D


ja smaken är ju som baken..*kluven*.. :mrgreen: men har fått intrensenter på denna trots att du tycker att den är skräp, själv skulle jag aldrig betala 30000 för en zündapp...men det är ju jag det som sagt smaken är som baken..tycker nu att bara dom som har intresse för köpa mopeden ska höra av sig...eftersom det är en saluannons.. :)
simme42
Inlägg: 595
Blev medlem: 22 jun 2009, 23:00
Ort: linköping

Re: Rexoped Crossline -56

Inlägg av simme42 »

Asläcker modell du kommer få vad du begär.Investering :D
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Re: Rexoped Crossline -56

Inlägg av alf-johan »

Det är klart att raketaren får bra betalt för moppen, och det önskar jag honom, så ge fan i att använda min komentar som något som är fel, när jag skrev den så var det för att få veta vad moppen kostade, och det var före hans annons på blocket kom ut , Hälsningar affe
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Rexoped Crossline -56

Inlägg av 56:an »

alf-johan skrev:Det är klart att raketaren får bra betalt för moppen, och det önskar jag honom,
Instämmer, absolut är det så :D
Skriv svar