Svarv

evelinas pappa
Inlägg: 199
Blev medlem: 21 feb 2013, 00:00

Svarv

Inlägg av evelinas pappa »

Säljer en svarv lämplig för hobbybruk. Felfri svarv som kommer från gamla Stefa fabriken (radialtätningar/packboxar, i stort sätt bara svarvat plast med den), Stefa blev så småningom flera olika företag och denna kommer från ett av dom. Två Stefa anställda köpte loss sin avdelning och en av dom har jobbat tills för ett halvår sedan ( den andre jobbar på hunseal i landskrona nuförtiden över 70 år gammal).
Jag ville köpa en svarv men var tvungen att köpa allt som fans på firman (utom en högkvalitets industri pelarslip som jag absolut inte fick ta och alla båtgrejor som fanns där), städat o klart när du lämnar här e nyckel jag kör hem sa mannen.

Märke: K MARTIN
Modell km180
3fas/380/16amp
Min 31,5/max1400varv/min
Vikt ca 2ton, ca 2,5meter lång.
Jämförbar med Storebro GK 185/195 och liknande "skolsvarvar", hög kvalitet.
Medföljer flertalet stålhållare, en del snabbstål (slipade för plast), borrchuck o lite annat smått o gott.
Svarven finns i Landskrona och bör hämtas med kranbil , men jag kan fixa lasthjälp om ni har annat transportsätt.

Fast pris 17000kr eller högre bud om flera är intresserade, dock vill jag helst ej ha någon budgivning utan föredrar att vi kommer överens och handpenning sätts in. OBS Jag vill bli av med den snarast. Kommer annonsera på Blocket.

Bilder finns.
sachsmaster
Inlägg: 509
Blev medlem: 10 nov 2015, 23:46
Ort: Morningtown

Re: Svarv

Inlägg av sachsmaster »

Bild

:)
  • Bild
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Svarv

Inlägg av billykid »

Sån vill jag ha.....mycket vill ha mera å hel*et blir alldrig fullt.. :mrgreen:
sachsmaster
Inlägg: 509
Blev medlem: 10 nov 2015, 23:46
Ort: Morningtown

Re: Svarv

Inlägg av sachsmaster »

Nåt man brukar vilja veta är dubbhöjd, spindelborrning och om svarven har löstagbart gap i bädden närmast chucken :)
  • Bild
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7309
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: Svarv

Inlägg av erlan »

googla på :

lathe martin km 180

så hittar ni massor med information.

erlan
evelinas pappa
Inlägg: 199
Blev medlem: 21 feb 2013, 00:00

Re: Svarv SÅLD

Inlägg av evelinas pappa »

Nu är svarven såld och även min Modigsvarv.
Sparar på en Storebro gk185 som e mycket fin, endast lite service nya maskinfötter och att jag skall montera digitaler samt spånskydd på den. Står på jobb tillfälligt tills jag fixat klart den.

Jag har två st revolversvarvar kvar om någon e intresserad, skicka pm
Skriv svar