Unik 3vxl. Helkama Flying Finn 1982 (?) i nyskick!

Soulstar
Inlägg: 7
Blev medlem: 11 maj 2011, 23:00
Kontakt:

Unik 3vxl. Helkama Flying Finn 1982 (?) i nyskick!

Inlägg av Soulstar »

Jag säljer nu en 3 vxl. Finsk kvalitetscykel, Helkama Flying Finn! Cykeln är Finlands motsvarighet till Crescent, Monark & DBS i kvalitet.
Den är nära nyskick med alla fina dekaler, gummin på pakethållaren kvar, Weinmann Semi Automatic bromsar och original Trelleborg-däck 27 x 1 1/4 tum (motsv. 32-630) som håller luften. Hela cykeln är i fantastiskt skick, jag samlar själv på cyklar, och det är inte ofta jag hittar en i det här skicket. T.o.m. skyddsplasten på kjedjeskyddet sitter kvar, likaså en varningsetikett på styrstammen!

Cykeln är nytvättad, varsamt polerad & vaxad och kjedjan är nysmord. Växlarna kan ev. behöva finjusteras då den har stått oanvänd i många år! Se bilder för skick. Säljes gärna till samlare! (Jag har även en Flying Finn Damcykel i samma färg och skick i min samling) Det enda som behöver kompletteras med är 3-4 ekrar i framhjulet. (finns hos cykelhandlare för 20 kr st). Original Dynamo medföljer, likaså kan en original Helkama Stingpinne följa med vid smidig affär. Finsk SISU när den är som bäst!

Cykeln finns för påseende vid Vasasparken, Odenplan. Fler bilder kan mailas. Måste ses!
Bilagor
IMG_1096.JPG
IMG_1106.JPEG
IMG_1079.JPG
IMG_1078.JPG
IMG_1129.JPG
IMG_1164.JPG
IMG_1150.JPG
IMG_1131.JPG
IMG_1146.JPG
IMG_1126.JPG
Soulstar
Inlägg: 7
Blev medlem: 11 maj 2011, 23:00
Kontakt:

Re: Unik 3vxl. Helkama Flying Finn 1982 (?) i nyskick!

Inlägg av Soulstar »

Såld! mistick_yes.gif
Skriv svar