En gammal röd HVA 120cc står och väntar på en loge...

Roos
Inlägg: 676
Blev medlem: 27 feb 2011, 00:00
Ort: Kilafors

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kollade avståndet på en hjälpsam hemsida nyss: http://www.resa-mellan.se/avstand-med-bil.php

Bra att få fram exakta siffror (+-nån meter/minut) Från mig till Motorcykeln är
Avståndet med bil 669 km. Körtiden är ca 7 timmar 46 min. (Det blir ca 1338km och ca 8 timmar och 32 minuter tur&retur).

Så det blir tyvärr lite väl långt för någon som inte har körkort förren nästa år :( <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->borta <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->borta <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:
dr.novolette skrev:skulle inte velat ha en helrenoverad sån ingen känsla kvar :wink:
Här håller jag med dig. Jag har ingen större lust att överta någon annans helrenovering om inte priset är väldigt lågt förstås. Det är inte för att förringa någons annans omsorgsfulla arbete, det är bara det man isåfall hellre vill göra det själv och på sitt eget sätt.

Ett skogsvrak för liten peng kan ge mig minst lika stor glädje men kanske allra helst hitta sådant som Raketsport hämtade senast. Tyckte det var god valuta för pengarna. :P

Här kan ju förutsättningar vara olika, vad man har för mål, hur mycket pengar man kan spendera osv. Jag bara berättar hur jag upplever det.
Så sant som du säger det. själv har jag en likadan ståendes, dock bara en ram, men ska bygga en bobber av den när min första e klar :) <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Jag har bestämt mig för att fara dit och ta fler bilder men då släpa ut den i dagsljuset först. Har för mig den här motorcykeln har "rick-rack växel" vilket inte var så vanligt på den här modellen (mer vanligt på de senare blå).

Allt förutsatt att motorcykeln finns kvar och jag med i tillräckligt gott skick för den delen.
Rick-Rack växel :?: :?: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Rick-Rack växel :?: :?:
Fjädrande återgång av växelpedalen. Husqvarna gjorde till att börja med på tvåtaktsmotorcyklarna en utanpåliggande anordning som liknar den som finns på Zweirad Union EM50 mopedmotorn.

Jag tror det innebär att tankväxeln utgår men jag måste kolla mer noga nästa gång för det är bara tankebilder.

Ha det bra Alf-Johan! Du verkar vara en pigg en... :) <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:
alf-johan skrev:Rick-Rack växel :?: :?:
Fjädrande återgång av växelpedalen. Husqvarna gjorde till att börja med på tvåtaktsmotorcyklarna en utanpåliggande anordning som liknar den som finns på Zweirad Union EM50 mopedmotorn.

Jag tror det innebär att tankväxeln utgår men jag måste kolla mer noga nästa gång för det är bara tankebilder.

Ha det bra Alf-Johan! Du verkar vara en pigg en... :)
Sitter nått liknande skit på mitt skogsfynd. dock ska det väck för att byggas om till handväxel, när en motor i lämpligt pris dyker upp! <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->56:an Tack för dom värmande orden :lol: På min Röd-Qvarna så hade jag fotväxel vilket var tillsats man kunde köpa , i den satsen ingick också limpa upplagt rör och cross-styre, men den hade bara 2 växlar ettan ner och tvåan upp, så det var inte så mycket som kunde gå fel, handväxeln tog man bort :P <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Ekstam
Inlägg: 83
Blev medlem: 03 jul 2010, 23:00
Ort: Forshaga, nu mer Frösön

Inlägg av Ekstam »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev: På min Röd-Qvarna så hade jag fotväxel vilket var tillsats man kunde köpa , i den satsen ingick också limpa upplagt rör och cross-styre, men den hade bara 2 växlar ettan ner och tvåan upp, så det var inte så mycket som kunde gå fel, handväxeln tog man bort :P
Ungefär så mitt hop plock av diverse röd och svartqvarna delar kommer se ut :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ekstam skrev:
alf-johan skrev: På min Röd-Qvarna så hade jag fotväxel vilket var tillsats man kunde köpa , i den satsen ingick också limpa upplagt rör och cross-styre, men den hade bara 2 växlar ettan ner och tvåan upp, så det var inte så mycket som kunde gå fel, handväxeln tog man bort :P
Ungefär så mitt hop plock av diverse röd och svartqvarna delar kommer se ut :D
LYCKA TILL, ska bli kul att se den, när den är färdig :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:56:an Tack för dom värmande orden :lol: På min Röd-Qvarna så hade jag fotväxel vilket var tillsats man kunde köpa , i den satsen ingick också limpa upplagt rör och cross-styre, men den hade bara 2 växlar ettan ner och tvåan upp, så det var inte så mycket som kunde gå fel, handväxeln tog man bort :P
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Dan L
Inlägg: 1390
Blev medlem: 24 jan 2011, 00:00
Ort: Kareby / Kungälv

Inlägg av Dan L »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Käck växelpryl :idea: , Någon som har en OK sån att sälja ?

Har alltid retat mig på att trean lätt hoppar i vid flygande start.
http://cylinderloppet.zoomin.se/P2466515

Den skämmer ju inte cykeln heller ! <!-- </EdIndex> --></div>
Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400

Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Älgläpp
Inlägg: 92
Blev medlem: 25 jul 2009, 23:00
Ort: KUNGÄLV

Inlägg av Älgläpp »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har haft flera stycken och tycker väl inte femtusen e något överpris...men det är ju inte billigt heller. <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:Ä det är väl bar ock åk har jag för mig nån sa i tv och på radion på 70- 80 talet allas våran Stenmark han hade rätt han. själv åkte jag 125 mil i lördags och köpte en bakaxel till min 30 tals Ford .12.45 min tog trippen så inte ska man väl banga över några mil hit eller dit. hälsn cobra
Kan bara hålla med , men visst är det en fördel att bo i hjärtat av Sverige
"ge mig en bra deal och jag åker många mil" :crockedsmile: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar