Söker efter en bakbroms sköld till Leleu 120mm
lite skabbigt yttre gör inget då inte så mycket syns på monarscooten
Även en cylinder till rex fm50 pilot enpetare
120mm Leleu broms sköld. Pilot cylinder Allt Köpt
120mm Leleu broms sköld. Pilot cylinder Allt Köpt
Senast redigerad av simme42 den 02 feb 2015, 20:02, redigerad totalt 1 gånger.
Re: 120mm Leleu broms sköld. Pilot cylinder
Vad ska du med den till?simme42 skrev:Söker ... Även en cylinder till rex fm50 pilot enpetare
Re: 120mm Leleu broms sköld. Pilot cylinder
jag har en monarped som är dekaltrimmad med maraton den har pilot motor
Re: 120mm Leleu broms sköld. Pilot cylinder
fick iordning på cylindern jag hade, Helicoil är bra grejer.Så nu går den efter 30år i en vedbod på däcken som satt på var luft i när jag skulle byta ventilgummin det är kvalitetsimme42 skrev:jag har en monarped som är dekaltrimmad med maraton den har pilot motor
Re: 120mm Leleu broms sköld. Pilot cylinder
Kanon... Den blir nog bra nu när du fått ny luft i däcken
Helicoil är nog bra men jag har en egen fattigmansspecialare som också brukar funka
Om inte hålet är alltför stort så brukar jag spetsa pinnbulten lite försiktigt i änden som ska in i cyllen sen sätter jag två muttrar i andra änden och drar fast hårt. Sen lindar jag lagom mycket lin på gängan som ska in i cyllen, men inte hur som helst utan bara några strån på fingrarna som jag sen breder ut samtidigt som jag lindar på.
Sen ett par droppar olja i hålet och sist gänga i pinnbulten.
Det här blir faktiskt ganska stabilt även om det inte ska göra det. Linet brinner inte heller eftersom det inte finns syre i hålet och en moppecylinder blir heller aldrig rödvarm när man kör.
Det här är nåt jag hittat på själv så det är inget jag läst nånstans
Helicoil är nog bra men jag har en egen fattigmansspecialare som också brukar funka
Om inte hålet är alltför stort så brukar jag spetsa pinnbulten lite försiktigt i änden som ska in i cyllen sen sätter jag två muttrar i andra änden och drar fast hårt. Sen lindar jag lagom mycket lin på gängan som ska in i cyllen, men inte hur som helst utan bara några strån på fingrarna som jag sen breder ut samtidigt som jag lindar på.
Sen ett par droppar olja i hålet och sist gänga i pinnbulten.
Det här blir faktiskt ganska stabilt även om det inte ska göra det. Linet brinner inte heller eftersom det inte finns syre i hålet och en moppecylinder blir heller aldrig rödvarm när man kör.
Det här är nåt jag hittat på själv så det är inget jag läst nånstans