Framdäck Monarscoot

frippegubben
Inlägg: 193
Blev medlem: 19 apr 2010, 23:00
Ort: Karlskoga
Kontakt:

Framdäck Monarscoot

Inlägg av frippegubben »

Nån som kan tänkas sig att skänka ett slitet framdäck passande en Monarscoot?
Monarscooten är mer än lovligt rostig, så framdäcket ska vara i passande skick, därav min tanke om det låga priset...
Mitt nuvarande har passerat gränsen för brukligt flera gånger om och korden petar åt alla håll så jag vågar inte köra på det längre!
Så, när de flesta normalt funtade personer anser att däcket hör hemma på tippen, då är det precis i början av sin glans dagar för min Monarskrot!
Helst i Karlskoga/Örebro-trakten också om det ska hämtas på plats, kan möjligen tänka mig att betala frakt, men helst inte... :D
Baronen
Forumsponsor
Inlägg: 2031
Blev medlem: 05 sep 2014, 21:34
Ort: Fjugesta

Re: Framdäck Monarscoot

Inlägg av Baronen »

Vad är det för dimension? :)
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
frippegubben
Inlägg: 193
Blev medlem: 19 apr 2010, 23:00
Ort: Karlskoga
Kontakt:

Re: Framdäck Monarscoot

Inlägg av frippegubben »

Bra fråga!
Det går garanterat inte att läsa på nuvarande framdäck, men jag ska kolla om möjligen bakdäcket är läsligt...
Annars får jag väl mäta diametern på fälgen....
frippegubben
Inlägg: 193
Blev medlem: 19 apr 2010, 23:00
Ort: Karlskoga
Kontakt:

Re: Framdäck Monarscoot

Inlägg av frippegubben »

Enligt mo-ped.se kan det nog vara 20"x2½". Det verkar vara det som gäller på de gamla med trampor i alla fall.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Framdäck Monarscoot

Inlägg av Raketsport »

Japp det är 15x2,5 (i nya måttet). Däck är inte direkt gratis att skicka annars hade du fått ett begagnat av oss.
//Jossan
Josefine Andersson
frippegubben
Inlägg: 193
Blev medlem: 19 apr 2010, 23:00
Ort: Karlskoga
Kontakt:

Re: Framdäck Monarscoot

Inlägg av frippegubben »

Tackar för erbjudandet!
Det är inte nån panik direkt, jag har andra mopeder att åka med om andan skulle falla på. Den står fint i garaget och jobbar vidare på patinan så länge...
Om ni skulle råka på nån som passerar Karlskoga/Örebro eller möjligen Norrköping så kan ni ju ha det i bakhuvudet nånstans!
slider_thankyou.gif

Och skulle nån råka ha motorkåpan i bedrövligt rostigt skick så är jag spekulant på en sån också! Den kan jag dessutom tänka mig att erbjuda kontanter eller finöl eller nåt för!
Skriv svar