fjädringsgummin fram 2013

simme42
Inlägg: 595
Blev medlem: 22 jun 2009, 23:00
Ort: linköping

Inlägg av simme42 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var till en NV autoped och gummina var till volvo <!-- </EdIndex> --></div>
Robmic
Inlägg: 120
Blev medlem: 10 apr 2008, 23:00

Är det samma gummi som till Scoteretten fram?

Inlägg av Robmic »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->?
//Robban <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vet ej om det är samma gummin som till skoterett. men nya ska inskaffas. de gamla e skräp. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Robmic
Inlägg: 120
Blev medlem: 10 apr 2008, 23:00

Samma?

Inlägg av Robmic »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var ute i garaget och försökte jämföra med den lösa scoterettgaffel jag har och c2000 och tycker de ser ganska lika ut.
Jag har en scoterett i bra skick och en reserv som står på hjul som jag ska göra busmoppe av men har även en lös framgaffel med gummibuffertar i och en bakvagn med gummibuffertar men utan de svåra muttrarna (witworthgänga). Funderade ev på att sälja av det men borde väl egentligen kolla upp vad som är bäst. Det som ligger löst eller det som ska på busmoppen.
Men egentligen är det nog bäst med nya. Brukar ju var som med gammelbilen som får nya stötdämpare ( oj vad bra)... <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Muttrar 3/8 till gummina på Skoterett och flakor. Jag har fått vissa leveranser från Bulten i Hallsta. :o Om det kniper fins det här, jag har även BSF gängor. Gängtappar som användes på Bulten dom fins hos mig. Stulna, ja visst men inte av mig, jag har ärvt dom. (inte av släkten) :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Robmic
Inlägg: 120
Blev medlem: 10 apr 2008, 23:00

Muttrar

Inlägg av Robmic »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilket toppenforum. Finns ju svar på allt.
//Robban <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har fått veta att RubberMeks gummin vulkas fast mot metalllen, ingen limning förekommer och att varje gummi noggrant kontrollerats att fäst mot metallen. Båda tapparna viks var för sig 70-80grader.
Med denna info så kan man konstatera att det är hög och jämn kvalitet på RubberMeks framfjädring. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->låter som man ska satsa på rubbermeks grejer .ska bara få isär gaffeln så ja kan borra ur en gammal del av tidigare gummi som gått av. nämligen den gängade delen som e på gummit. det har gått av i gaffeln. o de mesta har rosta ihop så de lutar åt värme o press för att få isär den sen har rösebäcken typ allt man behöver till gaffeln. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar