husqvarna flinta bytes mot jlo motor

svetsaren6
Inlägg: 267
Blev medlem: 25 maj 2008, 23:00
Ort: Motala

husqvarna flinta bytes mot jlo motor

Inlägg av svetsaren6 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallå
Jag har en flintamotor(2växlad fot) som jag skulle vilja byta mot en jlo (2 växlad hand med trampor ).

Inga glapp i vevaxeln eller ramlagrena på min flinta.
Växlarna går i bra , utan att hoppa ur.

Har en cylinder (topp och förgasare) som är skuren , men den funkade .

Vill att jlo motorn ska vara i samma skick (fungerande skick), med eller utan cylinder spelar ingen roll.

Nicklas (motala) <!-- </EdIndex> --></div>
svetsaren6
Inlägg: 267
Blev medlem: 25 maj 2008, 23:00
Ort: Motala

Inlägg av svetsaren6 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ingen som till byta till sig en finmotor. <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hade jag inte redna haft två flinta (och om jag gillat Flinta mer) så hade jag kunnat byta direkt, har några Ilo liggandes. Dock utan rem och utan tändsystem och kolv o cylinder. El tändsystem kanske finns, men med kass tändspole isåfall, cylle kanske finns också, men inte original. <!-- </EdIndex> --></div>
svetsaren6
Inlägg: 267
Blev medlem: 25 maj 2008, 23:00
Ort: Motala

Inlägg av svetsaren6 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Amarace skrev:Hade jag inte redna haft två flinta (och om jag gillat Flinta mer) så hade jag kunnat byta direkt, har några Ilo liggandes. Dock utan rem och utan tändsystem och kolv o cylinder. El tändsystem kanske finns, men med kass tändspole isåfall, cylle kanske finns också, men inte original.
Hallå
Kruxet är att jag redan har en ilo motor som jag inte får iordning på , ny tändspole , nya brytare , ny kondensator , provat minst 20 gånger att ställt in tändningen .
motorn är slö , går bra tills man ger fullt :) då börjar det att smälla om den.

Svärfar kommer ner i helgen och tänkte att han skulle fått åka på den.



Så nu tröttnade jag och ville ha tag i en fungerande motor.


Nicklas <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Största problemet är nog dom nya tänddelarna, har testat det men har aldrig fått Stefa att fungera bra med dom nya kinagrejjerna, sätter man dit gamla gejjer så fungerar det. Och ännu bättre om man bygger om till extern tändspole. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar