70CC till Zundapp BORTBYTT

Användarvisningsbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte » 20 sep 2010, 01:10

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är den så liten som den ser ut att vara eller har du "blåst upp" burken... <!-- </EdIndex> --></div>

Användarvisningsbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss » 20 sep 2010, 06:03

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:Är den så liten som den ser ut att vara eller har du "blåst upp" burken...
Nej nej, den är liten 8) och nästa år kommer en ännu mindre för 50-90cc
ca:pris 3000:- :roll:

Är ganska van att skruva turbo på lite udda motorer, så väntar med spänning på denna mickroturbo..!

Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Användarvisningsbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte » 20 sep 2010, 06:48

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är den "tätad" så det går att suga igenom den?
Då är det väl "bara" att sätta reeden mellan förgasaren och turbon och sen mata in rakt ner i vevhuset

Vad kan en sån liten "fläkt" kosta? <!-- </EdIndex> --></div>

Användarvisningsbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss » 20 sep 2010, 07:15

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:Är den "tätad" så det går att suga igenom den?
Då är det väl "bara" att sätta reeden mellan förgasaren och turbon och sen mata in rakt ner i vevhuset

Vad kan en sån liten "fläkt" kosta?
Pris Ca 3000:-

Det ska allt gå att få p-boxar/gavlar som tål soppa !

Veteran Vespa : :lol:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström » 20 sep 2010, 11:32

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varför pipa på en turbo. Avgaserna driver en fläkt som driver en annan fläkt som trycker in förbränningsgaser. Men med en pipa vill man ju fylla på eller puffa tillbaka gaser in genom utblåset. Det skulle betyda att turbon backar vid varje puff.
Det där tror jag inte på. Endast ett fritt utblås efter turbon.
Kan ju tänkas att turbon sitter efter pipan. <!-- </EdIndex> --></div>

Användarvisningsbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte » 20 sep 2010, 13:18

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo turbomaskiner brukar gå bäst med raka rör

Jag tror man skulle ha slidmatning till överströmmarna
det optimala borde ju vara att först släppa ut avgaserna
sen fylla på med färskgaser men inte sluta förrän en stund efter avgasporten stängts
dvs förskjuta spoltiderna

Det går åt lite slöjdande för att få till det

Men annars kan man ju bilda ett team :

"Skit samma om det går nåt huvudsaken det ser fränt ut" <!-- </EdIndex> --></div>

Användarvisningsbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss » 20 sep 2010, 14:01

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det finns absolut en "Point" vad Conrad säger :roll: Hittade bara bilden i en hast, men när man börjar kolla lite så.... nja , vet inte hur dom skruvat i hop den snurran :lol:

Men men.. det ser ju fränt ut

Annars finns det enkla insprut 12v , men hur blir det då :shock: <!-- </EdIndex> --></div>

Användarvisningsbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5175
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan » 20 sep 2010, 14:43

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:Föresten Zappafan, :lol:

8)

Bild

Håll er till orginal grabbar, ska ni se det ordnar sig, som Polisen sa...
:nod: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..

Användarvisningsbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss » 20 sep 2010, 15:45

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Absolut Zappa, Vi spånar och skojar bara lite ! jag begränsar mig i verkligheten till ett "jack" så var inte orolig....

Älskar dig ändå slider_thankyou.gif

:lol: <!-- </EdIndex> --></div>

Jan-E
Inlägg: 30
Blev medlem: 01 nov 2009, 00:00

Inlägg av Jan-E » 04 nov 2010, 11:34

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hehe! Mopedturbo har varit lite av en våt dröm. Var har du hittat denna? <!-- </EdIndex> --></div>

Användarvisningsbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte » 04 nov 2010, 15:16

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror mer på att ha kompressor på tvåtaktarna
Då är det inget som hindrar avgaserna sen skulle man ha
"Direktinsprutning" ...
Synd att tråden handlar om Lasse (O)väss byte av grejor... <!-- </EdIndex> --></div>

tompa
Inlägg: 2730
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa » 04 nov 2010, 15:55

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev: Synd att tråden handlar om Lasse (O)väss byte av grejor...
Det är nog ingen fara, han är "färdigbytt" nu offtopic <!-- </EdIndex> --></div>

Användarvisningsbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss » 07 nov 2010, 17:00

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:
Braxmatte skrev: Synd att tråden handlar om Lasse (O)väss byte av grejor...
Det är nog ingen fara, han är "färdigbytt" nu offtopic
Absolut 8) Först var det för ettrigt, sedan för segt, i skrivande stund är det precis lagom 8)

Och Yess..... Insprutning..... Hur får vi dit de då :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

Skriv svar