Sida 2 av 2

Postat: 20 sep 2010, 01:10
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är den så liten som den ser ut att vara eller har du "blåst upp" burken... <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 sep 2010, 06:03
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:Är den så liten som den ser ut att vara eller har du "blåst upp" burken...
Nej nej, den är liten 8) och nästa år kommer en ännu mindre för 50-90cc
ca:pris 3000:- :roll:

Är ganska van att skruva turbo på lite udda motorer, så väntar med spänning på denna mickroturbo..!

Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 sep 2010, 06:48
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är den "tätad" så det går att suga igenom den?
Då är det väl "bara" att sätta reeden mellan förgasaren och turbon och sen mata in rakt ner i vevhuset

Vad kan en sån liten "fläkt" kosta? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 sep 2010, 07:15
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:Är den "tätad" så det går att suga igenom den?
Då är det väl "bara" att sätta reeden mellan förgasaren och turbon och sen mata in rakt ner i vevhuset

Vad kan en sån liten "fläkt" kosta?
Pris Ca 3000:-

Det ska allt gå att få p-boxar/gavlar som tål soppa !

Veteran Vespa : :lol:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 sep 2010, 11:32
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varför pipa på en turbo. Avgaserna driver en fläkt som driver en annan fläkt som trycker in förbränningsgaser. Men med en pipa vill man ju fylla på eller puffa tillbaka gaser in genom utblåset. Det skulle betyda att turbon backar vid varje puff.
Det där tror jag inte på. Endast ett fritt utblås efter turbon.
Kan ju tänkas att turbon sitter efter pipan. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 sep 2010, 13:18
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo turbomaskiner brukar gå bäst med raka rör

Jag tror man skulle ha slidmatning till överströmmarna
det optimala borde ju vara att först släppa ut avgaserna
sen fylla på med färskgaser men inte sluta förrän en stund efter avgasporten stängts
dvs förskjuta spoltiderna

Det går åt lite slöjdande för att få till det

Men annars kan man ju bilda ett team :

"Skit samma om det går nåt huvudsaken det ser fränt ut" <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 sep 2010, 14:01
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det finns absolut en "Point" vad Conrad säger :roll: Hittade bara bilden i en hast, men när man börjar kolla lite så.... nja , vet inte hur dom skruvat i hop den snurran :lol:

Men men.. det ser ju fränt ut

Annars finns det enkla insprut 12v , men hur blir det då :shock: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 sep 2010, 14:43
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:Föresten Zappafan, :lol:

8)

Bild

Håll er till orginal grabbar, ska ni se det ordnar sig, som Polisen sa...
:nod: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 sep 2010, 15:45
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Absolut Zappa, Vi spånar och skojar bara lite ! jag begränsar mig i verkligheten till ett "jack" så var inte orolig....

Älskar dig ändå slider_thankyou.gif

:lol: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 nov 2010, 11:34
av Jan-E
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hehe! Mopedturbo har varit lite av en våt dröm. Var har du hittat denna? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 nov 2010, 15:16
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror mer på att ha kompressor på tvåtaktarna
Då är det inget som hindrar avgaserna sen skulle man ha
"Direktinsprutning" ...
Synd att tråden handlar om Lasse (O)väss byte av grejor... <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 nov 2010, 15:55
av tompa
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev: Synd att tråden handlar om Lasse (O)väss byte av grejor...
Det är nog ingen fara, han är "färdigbytt" nu offtopic <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 07 nov 2010, 17:00
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:
Braxmatte skrev: Synd att tråden handlar om Lasse (O)väss byte av grejor...
Det är nog ingen fara, han är "färdigbytt" nu offtopic
Absolut 8) Först var det för ettrigt, sedan för segt, i skrivande stund är det precis lagom 8)

Och Yess..... Insprutning..... Hur får vi dit de då :wink: <!-- </EdIndex> --></div>