Standard American Weekend Cross

Demmo
Inlägg: 92
Blev medlem: 10 jun 2009, 23:00
Ort: Östra Öland

Inlägg av Demmo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är en annons från "Skoter och moped salongen" -67

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Demmo skrev:Här är en annons från "Skoter och moped salongen" -67

Bild
Sorry :!: men det där är en helt annan moped, samma fabrikat men annars är det inte mycket lika :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Demmo
Inlägg: 92
Blev medlem: 10 jun 2009, 23:00
Ort: Östra Öland

Inlägg av Demmo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Åhå, se där.. Då har man lärt sig något nytt.. :) <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så här ska den se ut, scannad copia av originalannons:

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla vilken hemsida jag hittade.... :wink: :shock: slider_help2.gif

tror jag måste gå på muggen, oj oj oj

http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=241600+ <!-- </EdIndex> --></div>
Nedomansky
Inlägg: 323
Blev medlem: 27 apr 2011, 23:00
Ort: Skara

Inlägg av Nedomansky »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såg en Standard Weekend Cross på mopperallyt igår i bra skick med en ekf motor, erbjöd honom min SuperSport + pengar, han frågfade hur mkt jag ville lägga o jag sa att det fick han bestämma, längre än så kom vi inte i våra förhandlingar. Han hade ju inte en aning om hur fett mitt bankkonto är 8) .... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:Kolla vilken hemsida jag hittade.... :wink: :shock: slider_help2.gif

tror jag måste gå på muggen, oj oj oj

http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=241600+
Vilken sida! :drewl: En sånn skulle man ju kunna tänka sig <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, det var en intressant hemsida. Det är kul med gamla bilder. Förvisso är skärpan ofta dålig men det är å andra sidan "äkta" tidsdokument från den tiden vilket väl kan uppväga den ofta mindre bra kvalitén.

I dag kostar det knappt ingenting att fotografera men på sextio- och sjuttiotalet var det dyrt. Inte konstigt det mest blev bilder vid "högtidliga tillfällen" i folkhemmen..... <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar