Framtidsplanen då??

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Framtidsplanen då??

Inlägg av Peter Holbrant »

Nu fick jag mig visserligen en motgång i form av vad jag tror är ett bekymmer med vevhus/packbox så ska riva isär motorn i morgon och kika sen ska jag även hitta mig en
2 vxl sachmotor till ett snabbprojekt men efter det fritt fram fundera..

Så klurar lite och svårt bestämma mig men funderar lite åt kommande projekt lutar åt en Casal men efter kört Suzuki OR ett par rallyn förra året så erkänner jag var en trevlig bekantskap men lite liten till mina 182 cm så kanske en K50?? Vem vet kanske skulle satsa på en Komar till?? Ja ideer finns och lite svårt bestämma sig men Casal eller k50 eller kanske komplitera min bruks Komar med en fin Komar?? Nått av det blir de nog för mig!!

Dock först en 4vxl att få gå ordentligt och en 2vxl att hitta så tid finns att bestämma sig på..

Men vilka planerade byggen har ni på lut??
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Framtidsplanen då??

Inlägg av Micke S »

Vidareutveckling av en Kawasaki H1 500 cc tvåtaktare.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Framtidsplanen då??

Inlägg av Raketsport »

Har alldeles för många planer, idéer och projekt.
//Jossan
Josefine Andersson
Säcken
Forumsponsor
Inlägg: 1337
Blev medlem: 17 mar 2009, 00:00
Ort: Mellerud
Kontakt:

Re: Framtidsplanen då??

Inlägg av Säcken »

Skaffa en fru.
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Framtidsplanen då??

Inlägg av Peter Holbrant »

haha Ideer ska man ha många av och förhoppningsvis lyckas med några av dem!!
Allt som oftast så är skillnaden mellan ide och dröm bara förmågan till verkställa!!
Skaffat en fru det har jag provat och tänker vänta ett bra tag till innan det misstaget görs om...
Nu vet jag inte om det är en bitter gubbe eller en gubbe med egen erfarenhet som talar men som sagt den saken just nu lågt prioriterad..
Men 500cc med två takter nu pratar vi kul måste vara ett monster att köra själv som störst tvåtaktare kört en 250cc och det vart kul på riktigt..
Säcken
Forumsponsor
Inlägg: 1337
Blev medlem: 17 mar 2009, 00:00
Ort: Mellerud
Kontakt:

Re: Framtidsplanen då??

Inlägg av Säcken »

Hur länge är ett bra tag då? 4.5år har ja hållt mig undan nu..
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Framtidsplanen då??

Inlägg av Peter Holbrant »

Tja visserligen haft ett par särbos emellan men borde vara inne på 3,5år..
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Framtidsplanen då??

Inlägg av HVA59 »

Har så många många planer... Har 8 mopeder som jag ska försöka hålla rullande, en som ska totalrepareras, en Ferguson "Grålle" som jag kom över som behöver en helrenovering, en del grejor och tillbehör som ska fixas till min Lister D stationärmotor... Så mycket så mycket... Och sen skolan som ju tar upp nästan all tid, det blir nästan ingen tid över :roll:
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Framtidsplanen då??

Inlägg av HSE »

HVA59 skrev:Har så många många planer... Har 8 mopeder som jag ska försöka hålla rullande, en som ska totalrepareras, en Ferguson "Grålle" som jag kom över som behöver en helrenovering, en del grejor och tillbehör som ska fixas till min Lister D stationärmotor... Så mycket så mycket... Och sen skolan som ju tar upp nästan all tid, det blir nästan ingen tid över :roll:
Grållar har jag haft ett par stycken, köpte två stycken på ett bräde för 5000 för länge sedan. Tyvärr hade de stått ute så jag fick renovera topplocken på båda, regnat in vatten via avgasröret/ljuddämparen. Men smidiga, rena trädgårdstraktorerna :lol:
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Framtidsplanen då??

Inlägg av HVA59 »

Ja, det är mycket trevliga traktorer, har ju kört pappas 52:a otaliga gånger... Men den är inte registrerad, så den får inte köra på väg. Denna som jag har är dock registrerad, så det är lite roligare :wink: är i stort behov av renoveing... läcker olja, dålig kompressition, bromsarna slut, mm.
Men sen har jag ju inte betalat något för den heller fick den av en god vän som behövde platsen... :D Han har hur många gamla traktorer som helst stående :)
Betalade en femhundring för frakt så tog han den på sin släp och körde upp den till pappas verkstad, smidigt och bra!
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Framtidsplanen då??

Inlägg av HSE »

Trodde inte att man fortfarande kunde få en Grålle gratis :shock: Den ena av de jag köpte hade nya bakdäck så jag tyckte det var ok pris då.
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Framtidsplanen då??

Inlägg av HVA59 »

Nä... Det ska nog till att det är en vänlig själ som man känner väl och som har platsbrist :wink: :) Den är ju verkligen i renoverings status, men har stått under tak i alla år så är nog inte omöjlig... Frågan är bara hur lätt det är att få tag i delar till en Standard-Vanguard motor nuförtiden :lol:
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Framtidsplanen då??

Inlägg av HSE »

Inga problem, ex Olssons i mina trakter har det mesta. https://www.oie.se/?random=926436" onclick="window.open(this.href);return false;.
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Framtidsplanen då??

Inlägg av HVA59 »

Ja där verkade ju finnas allt och lite till :D Men vilka priser på vissa saker... 4200 för en 6 volts startmotor :shock: Men i och för sig så var ju en del andra grejor rättså billiga...
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2957
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Framtidsplanen då??

Inlägg av Lolalola »

Jag tänker sätta ihop åtminstone tre stycken motorcyklar, och besiktiga två andra som jag redan hade stående.
Skriv svar