Handla från Amazon

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Handla från Amazon

Inlägg av billykid »

Är nån här som har någon erfarenhet att handla från Amazon.. :?:

Tar det lång tid att få saker där ifrån, är det någon tull avgifter vid köp där :?: :?:
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Handla från Amazon

Inlägg av HSE »

Mina inköp därifrån har varit problemfria, snabb frakt och inga tull avgifter. Inte som när jag köpte från en annan källa och åkte på tull avgift som fördyrade varan med 35% :x Och en annan inköps källa kan det ta upp till 2 månader innan jag fått grejerna, visserligen utan några tullav gifter och det har varit problem med frakterna från Kina men ändå...
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Handla från Amazon

Inlägg av billykid »

HSE skrev: 02 dec 2021, 09:06 Mina inköp därifrån har varit problemfria, snabb frakt och inga tull avgifter. Inte som när jag köpte från en annan källa och åkte på tull avgift som fördyrade varan med 35% :x Och en annan inköps källa kan det ta upp till 2 månader innan jag fått grejerna, visserligen utan några tullav gifter och det har varit problem med frakterna från Kina men ändå...
Köpte du via amazon.se..???

Tack för informationen HSE... thumb_up thumb_up
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Handla från Amazon

Inlägg av HSE »

Japp, denna senast. thttps://m.media-amazon.com/images/I/51Ks2aNRFcL._SY115_SX115_.jpg.
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Handla från Amazon

Inlägg av billykid »

Hallo HSE....tack igen.. slider_thankyou.gif

Beställt en sån här från amazon.se....drar 1600Nm inkl. allt a 710kr . Min old tröttant,
ny orkade den 1040Nm. Nu ska det lätt att lossa skruv + muttrar hoppas jag... :twisted:
Bilagor
711mJh36kwL._AC_SL1500_.jpg
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7308
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: Handla från Amazon

Inlägg av erlan »

Det man ska kolla är att det står "fraktas av Amazon" eller "säljes av Amazon" i beskrivningen av varan. Amazon förmedlar även varor som kommer direkt från asien, med tillhörande +tull o +moms

Erlan
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Handla från Amazon

Inlägg av billykid »

Jag var super rädd för det också, men tydligen så skickar... amazon från amazom.se... :?
Beställt och köpt 2st saker nu å dom kom från amazom.se.... :D
Tomas
Forumsponsor
Inlägg: 490
Blev medlem: 01 jan 2008, 00:00
Ort: Huddinge

Re: Handla från Amazon

Inlägg av Tomas »

Jag har handlat en del på amazon.se och amazon.de. Lite olika sortiment. Man kan köra .de på engelska.
Har aldrig råkat ut för moms och tull. Och det går ofta otroligt fort att få grejorna, någon dag bara. De leveranstidsuppgifter som uppges brukar stämma bra. Många ggr samma/likadana grejor man hittar på aliexpress och liknande men oftast mycket snabbare och ungefär samma pengar.
Men även hos aliexpress och banggood ingår oftast moms och tull nuförtiden, skulle jag säga.
--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
Skriv svar