Toppfart?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Billykid, de va då attan vad du måste hävda dig :) Är väl inte hela världen om nån kanke har en moppe som går bättre än din.

Trimma är väl en sak, men jag tycker det är mopeder vi kör, och trimma vad som går, men det ska vara motorer som satt på en moppe i sverige i grunden och 50cc, det är väl mer sport än att köra 80cc på nån 5-växlad sak.

(men det är MIN åsikt)
Min Ilo går fortfarande inte över 40 :) <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det fans en kvar. Monark 1955 Pilot enpetare. Fabriksfelen åtgärdade och justerade. :roll: 55Km/tim. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
jorhul
Forumsponsor
Inlägg: 553
Blev medlem: 03 feb 2008, 00:00
Ort: Växjö

Inlägg av jorhul »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, sen har väl C.E Performance i Kvicksund lite annat på sitt samvete som är utspritt runt i landet? :) :) <!-- </EdIndex> --></div>
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
jorhul skrev:Ja, sen har väl C.E Performance i Kvicksund lite annat på sitt samvete som är utspritt runt i landet? :) :)
To De? :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:oops: <!-- </EdIndex> --></div>
a@westman
Inlägg: 452
Blev medlem: 17 feb 2011, 00:00
Ort: Timmersdala Skövde sweden

Inlägg av a@westman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->suzuki k50 78. 92 blås med gps o nerför. på raka ger den bara typ runt 80. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Amarace skrev:Billykid, de va då attan vad du måste hävda dig :) Är väl inte hela världen om nån kanke har en moppe som går bättre än din.

Trimma är väl en sak, men jag tycker det är mopeder vi kör, och trimma vad som går, men det ska vara motorer som satt på en moppe i sverige i grunden och 50cc, det är väl mer sport än att köra 80cc på nån 5-växlad sak.

(men det är MIN åsikt)
Min Ilo går fortfarande inte över 40 :)
Du har helt rätt, jag håller med att jag vill hävda mig...men har redan sagt att jag inte är/vill bli snabbast jag är inte KUNG...du har inte läst hela tråden.
Athena 80cc är kul att gasa med...de kan ingen ta ifrån mig.... :D

Har 50cc på G.....Har du inte min läst max Sachs...tråd. SÅ nära att fila/borra upp den helt NYA Cross cyllen för ca, 2000kr som jag har...vet du inte... :?
Ska iaf prova hur den går orginal,,,innan...nu är det int bara moppes som gäller, jag ska byta tak på huset...vilket tror du jag priotrerar,,,Amrace,,, :shock:


PS 80cc är inte moped enligt mig....***ler**... :) <!-- </EdIndex> --></div>
Peppe^
Inlägg: 708
Blev medlem: 04 jun 2009, 23:00
Ort: Borlänge
Kontakt:

Inlägg av Peppe^ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Testade min e-type igår, hittade en jäkligt bra app till iphone som loggar hastighet samt visar hastighet medan man kör, hade min dock i fickan - men här är resultatet.
Vill tillägga att det inte är sachmotor på den utan en zundapp med 66,4cc
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Bild
60 cc
Inlägg: 148
Blev medlem: 01 okt 2010, 23:00
Ort: Helsingborg

Inlägg av 60 cc »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den appen måste jag ha <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finns många bra program faktiskt , även till android <!-- </EdIndex> --></div>
Mats T
Inlägg: 337
Blev medlem: 13 mar 2010, 00:00

Inlägg av Mats T »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det här va en rolig tråd,har berättat om min 50cc men känns som den passar att ta det igen då det handlar om fart som har varit den här mopedens anledning till att den kommit till :D

Skrotig 1209 Med 2 växlad Sachs,pluggad 50cc 5halva med dels nya och större kanaler hård lödd överalt ,omsvetsat block för V force reed ventil,nytt avvägt vevparti med titan vevstake.Tillotson 24 mm förgasare,
Nytt förbränningsrum med extra kylflänsar,Koppling med sinter inlägg samt hårda fjädrar.aktiv pipa annars okörbar.

Nytt för i år PVL tändning !

104 kmh med GPS en solig,rå och fuktig sommar morgon.
Fick gå hem efter det då tänkabeln vi spolen brunnit av :wink: :wink:

Har plågats många mil på moppe rallyn under flera år !!!

Stolt medlem i snabba Sachs lägret Hallsta moppers :wink: :wink: :wink:



Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är trimmning Mats...sånt gillar jag....slider_score.gif

Inte bra att köpa en athena 80cc å meka på...allt funkar inte gratis även på en sån.. :?

Men det är bra mycket lättare & man får, jag har iaf fått ett jäkla vrid på låga varv....amatör som ja e.... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra
Inlägg: 1748
Blev medlem: 14 dec 2009, 00:00
Ort: Kil värmland

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:Finns många bra program faktiskt , även till android
Nått tips på nån bra? :) Vill ha till bilen 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn
Inlägg: 4094
Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
Ort: L-100, Uppsala Län

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gillar att Mats kör fortare än Peppe... staff_36-1 <!-- </EdIndex> --></div>
Peppe^
Inlägg: 708
Blev medlem: 04 jun 2009, 23:00
Ort: Borlänge
Kontakt:

Inlägg av Peppe^ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Han är mycket bättre trimmare än mig :)
Jag kör med en lite portad supertherm bara, typ bolt-on trim då kan man kalla det. <!-- </EdIndex> --></div>
Bild
Skriv svar