Toppfart?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
SM6WXA
Inlägg: 339
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av SM6WXA »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Och jag som trodde att Zündapp var snabbast :cry: Livet är hårt ibland :cry:

Det blir att köpa sig en MC igen :D mistick_yes.gif Det är även laglig att köra tex 110Km med MC :D <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SM6WXA skrev:Och jag som trodde att Zündapp var snabbast :cry: Livet är hårt ibland :cry:
Det vet vi ju redan ... Gilera är märket att slå, var det inte 163 km/h ?? <!-- </EdIndex> --></div>
Peppe^
Inlägg: 708
Blev medlem: 04 jun 2009, 23:00
Ort: Borlänge
Kontakt:

Inlägg av Peppe^ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stämmer bra det, Rosén har rekordet på 163 km/h <!-- </EdIndex> --></div>
Bild
robban30+
Inlägg: 20
Blev medlem: 04 jun 2010, 23:00

32

Inlägg av robban30+ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Får väl skriva in mitt skrot med då.
Puch Dakota 73 med 45mm k-star cylinder filad till samma porttider som Zundapp 50cc 6,25ps cylindern.
Toppar 85 på gps (jätteutvarvad endast treväxlad)

En Mustang Mamba 73 med päroncylinder.
Toppfart 27 på tvåan sedan läckte packboxarna så mycket att farten sjönk när trean lades i
Men jag har handlat en 4växlad motor till den som ska vara lite friskare,siktar på 55-60 med ett bra register. <!-- </EdIndex> --></div>
Peppe^
Inlägg: 708
Blev medlem: 04 jun 2009, 23:00
Ort: Borlänge
Kontakt:

Inlägg av Peppe^ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:
SM6WXA skrev:Och jag som trodde att Zündapp var snabbast :cry: Livet är hårt ibland :cry:
Det vet vi ju redan ... Gilera är märket att slå, var det inte 163 km/h ??
Skoog körde 145 km/h i höstas med en...Zundapp! <!-- </EdIndex> --></div>
Bild
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Peppe^ skrev:
S_Compakt skrev:
SM6WXA skrev:Och jag som trodde att Zündapp var snabbast :cry: Livet är hårt ibland :cry:
Det vet vi ju redan ... Gilera är märket att slå, var det inte 163 km/h ??
Skoog körde 145 km/h i höstas med en...Zundapp!
50cc :? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Mats T
Inlägg: 337
Blev medlem: 13 mar 2010, 00:00

Inlägg av Mats T »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:
Peppe^ skrev:
S_Compakt skrev:
SM6WXA skrev:Och jag som trodde att Zündapp var snabbast :cry: Livet är hårt ibland :cry:
Det vet vi ju redan ... Gilera är märket att slå, var det inte 163 km/h ??
Skoog körde 145 km/h i höstas med en...Zundapp!
50cc :?

Minst 90cc och dunderhonung i tanken :wink: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Peppe^
Inlägg: 708
Blev medlem: 04 jun 2009, 23:00
Ort: Borlänge
Kontakt:

Inlägg av Peppe^ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:
Peppe^ skrev:
S_Compakt skrev:
SM6WXA skrev:Och jag som trodde att Zündapp var snabbast :cry: Livet är hårt ibland :cry:
Det vet vi ju redan ... Gilera är märket att slå, var det inte 163 km/h ??
Skoog körde 145 km/h i höstas med en...Zundapp!
50cc :?
Nej... <!-- </EdIndex> --></div>
Bild
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den missade jag , vilken modell var det super sport el Mamba eller vad ?? <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Inlägg: 3236
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den plåtrena låga saken ks 50 var med i norberg med <!-- </EdIndex> --></div>
bigge
Inlägg: 1183
Blev medlem: 09 jan 2011, 00:00
Ort: kungälv

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja slår nog er alla!!!
topp fart på sparkcykel http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ_QWK0u98x-q_0ZFh-8AJDscjo-6Mctlf9HC6pbHFkdL73Mux83Q ca 100km/h

och med vanlig damcykel va jag uppöver 100km/H
dessa rekord slog jag i en nerfösbacke i sävedalen (gbg)
ni som varit där den baken går höggs uppifrån berget och ner i biliasbetongvägg och om jag inte minns fel så är det 30 väg :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
SM6WXA
Inlägg: 339
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av SM6WXA »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ä vad är bäst MC eller olaglig moppe. Har man MC-kort är det bättre att köpa sig en snygg Honda typ Transalp. För några år sedan köpte jag en helt ny Honda Transalp en underbar maskin att köra!!!
Men visst är det kul att leka med moppar men gillar inte att titta bakåt i ett kör för att kolla om polisen ligger efter och kollar farten.
Ta ett MC-kort grabbar och tjejer!!!!!!!!!!!!!!!!!! <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->bra sagt thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Vegge
Inlägg: 186
Blev medlem: 04 okt 2009, 23:00
Ort: Torshälla

Inlägg av Vegge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SM6WXA skrev:Ä vad är bäst MC eller olaglig moppe. Har man MC-kort är det bättre att köpa sig en snygg Honda typ Transalp. För några år sedan köpte jag en helt ny Honda Transalp en underbar maskin att köra!!!
Men visst är det kul att leka med moppar men gillar inte att titta bakåt i ett kör för att kolla om polisen ligger efter och kollar farten.
Ta ett MC-kort grabbar och tjejer!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag har mckort och mc också. Men det är roligare att åka moped. <!-- </EdIndex> --></div>
Mats T
Inlägg: 337
Blev medlem: 13 mar 2010, 00:00

Inlägg av Mats T »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För mig handlar det lilla jag pillar med moppar om,
Skapandet och problemlösningen vid trimmning och byggande, tillfredställelsen att märka att det man får till och skapar går som man tänkt sig i bland i vart fall :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar