Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpte mig en låda med 100st delgängad M8 x 60 och 200st brickor M8 8,4 x 16 x 3 idag.
En ask med låsmuttrar köpte jag härom dagen, så nu är det bara att sätta i gång å skruva.
Ligger i bagagen någonstans:
/ P <!-- </EdIndex> --></div>
En ask med låsmuttrar köpte jag härom dagen, så nu är det bara att sätta i gång å skruva.
Ligger i bagagen någonstans:
/ P <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
- pangerva
- Forumsponsor
- Inlägg: 6840
- Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
- Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Så Saabdieseln drar så mycket olja att du måste ha en hel dunk redo precis innanför skuffen. <!-- </EdIndex> --></div>Patrik skrev:Köpte mig en låda med 100st delgängad M8 x 60 och 200st brickor M8 8,4 x 16 x 3 idag.
En ask med låsmuttrar köpte jag härom dagen, så nu är det bara att sätta i gång å skruva.
Ligger i bagagen någonstans:
/ P
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Nädå, den oljan slog jag i en Audi idag då det var dags för oljebyte på den.
Har förövrigt sådan "Saabolja" i min 1986cc Volvomotor samt i min 7,2 liters motor.
Volvomotorn har jag Saab oljefilter på och 7,2 litar'n har jag Volvo D24 filter på.
Saaben rullar lätt flera tusen mil utan å kolla på stickan om man vill men jag byter tätare än de föreskrivna intervallerna.
mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
pangerva skrev: Så Saabdieseln drar så mycket olja att du måste ha en hel dunk redo precis innanför skuffen.
Nädå, den oljan slog jag i en Audi idag då det var dags för oljebyte på den.
Har förövrigt sådan "Saabolja" i min 1986cc Volvomotor samt i min 7,2 liters motor.
Volvomotorn har jag Saab oljefilter på och 7,2 litar'n har jag Volvo D24 filter på.
Saaben rullar lätt flera tusen mil utan å kolla på stickan om man vill men jag byter tätare än de föreskrivna intervallerna.
mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det bidde en liten farkost..
Eftersom jag pendlar 1mil t&r 2ggr per dag (ca 4mil alltså..) har jag länge gått i tankar om att ha en
grunka som har all bekvämlighet man kan tänka sig. Men drar som en trimmad EU-moped.
Det skulle vara ngt microskopist litet typ en enmansfarkost som man kunde stuva undan på en liten yta..tanken har även varit att skaffa ngt elektriskt men batterier kostar som fan sen blir det ju inget mycket till värme i en dylik tingest.
Jag tänkte att jag klarar nog behovet av en stor dragbil med min skattebefriade Duett å den kostar ju inget när den står.
Redan när 1a smarten dök upp så tänkte jag... kolla dom har gjort det! Tyvärr föll det på att det man tjänade på soppa förlorar man i värdeminskningen på en sån bil dom var ju dyr som fan det är ju Mercedes som tillverkar dom.
Sen hade man ju en livssituation som inte funkade ihop med en sån grej 2småglin å fru. Men nu är situationen en helt annan å dessutom finns Smartisar för hyffsad peng så därför har jag gjort slag i saken.
Jag har forskat lite i dom eftersom jag såg många med rasade motorer å har fått förklaringen till det fenomenet sedan har jag gluttat på lite krocktester mm. å man är iaf mer skyddad än på en EU-moped..
Nu när tillfället dök upp var det som om det vore meningen att jag skulle klippa till. Bilen som blev till salu var bara 10min promenad från mitt jobb det är en enägars gubbkörd bil. Farbrorn hade den som extra fordon i sin husbuss den har därför endast gått drygt 1000mil. Den har motorvärmare kupevärmare å vinterdäck & är utrustad med: ABS, antispin, automat/sekventiell växellåda, 4airbags, stereo, glastak, AC, elhissar, elmanövrerad baklucka, fjärrstyrt c-lås, servo, bakrutetorkare blablaba...drar ca 4dl 95oktan per mil kostar en femhunka i årsskatt & 140spänn i månaden med halvförsäkring..grymt bra komfort å otroligt rymlig i kupe'n klarar förare upp till 190cm pigg å snabbstyrd man marshar lätt 100 och blir förvånad varje gång man kliver ur bilen eftersom man tror man sitter i en stor bil. Så jag tycker den är rätt optimal för mig å dessutom kostade den bara 10papp mer än en vanlig EU-moped
Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Eftersom jag pendlar 1mil t&r 2ggr per dag (ca 4mil alltså..) har jag länge gått i tankar om att ha en
grunka som har all bekvämlighet man kan tänka sig. Men drar som en trimmad EU-moped.
Det skulle vara ngt microskopist litet typ en enmansfarkost som man kunde stuva undan på en liten yta..tanken har även varit att skaffa ngt elektriskt men batterier kostar som fan sen blir det ju inget mycket till värme i en dylik tingest.
Jag tänkte att jag klarar nog behovet av en stor dragbil med min skattebefriade Duett å den kostar ju inget när den står.
Redan när 1a smarten dök upp så tänkte jag... kolla dom har gjort det! Tyvärr föll det på att det man tjänade på soppa förlorar man i värdeminskningen på en sån bil dom var ju dyr som fan det är ju Mercedes som tillverkar dom.
Sen hade man ju en livssituation som inte funkade ihop med en sån grej 2småglin å fru. Men nu är situationen en helt annan å dessutom finns Smartisar för hyffsad peng så därför har jag gjort slag i saken.
Jag har forskat lite i dom eftersom jag såg många med rasade motorer å har fått förklaringen till det fenomenet sedan har jag gluttat på lite krocktester mm. å man är iaf mer skyddad än på en EU-moped..
Nu när tillfället dök upp var det som om det vore meningen att jag skulle klippa till. Bilen som blev till salu var bara 10min promenad från mitt jobb det är en enägars gubbkörd bil. Farbrorn hade den som extra fordon i sin husbuss den har därför endast gått drygt 1000mil. Den har motorvärmare kupevärmare å vinterdäck & är utrustad med: ABS, antispin, automat/sekventiell växellåda, 4airbags, stereo, glastak, AC, elhissar, elmanövrerad baklucka, fjärrstyrt c-lås, servo, bakrutetorkare blablaba...drar ca 4dl 95oktan per mil kostar en femhunka i årsskatt & 140spänn i månaden med halvförsäkring..grymt bra komfort å otroligt rymlig i kupe'n klarar förare upp till 190cm pigg å snabbstyrd man marshar lätt 100 och blir förvånad varje gång man kliver ur bilen eftersom man tror man sitter i en stor bil. Så jag tycker den är rätt optimal för mig å dessutom kostade den bara 10papp mer än en vanlig EU-moped
Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 3236
- Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
- Ort: SMEBACKEN
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Uploaded with ImageShack.us
Kände mig nöjd med köpet av fälgar till 69a camaro cabben så jag slog upp en sån här med
Uploaded with ImageShack.us
Nu är det bara att tvätta Mustangen och dra ner till Gurkstan på Powermeet i morgon efter jobbet ha det mina moppefriends. <!-- </EdIndex> --></div>
Uploaded with ImageShack.us
Kände mig nöjd med köpet av fälgar till 69a camaro cabben så jag slog upp en sån här med
Uploaded with ImageShack.us
Nu är det bara att tvätta Mustangen och dra ner till Gurkstan på Powermeet i morgon efter jobbet ha det mina moppefriends. <!-- </EdIndex> --></div>
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
// tofta.. <!-- </EdIndex> --></div>
Nej nej Lasse inte ska du sälja ett tuttmarchallLasse väss skrev:Denna coola sökarlampa satt på båttaket, demonterade den nu för att ev koppla in den som det är tänkt från början
Eller ska man sälja den till förmån för en riktig LED arbetsbelysning
// tofta.. <!-- </EdIndex> --></div>
Med vänlig hälsning, Tofta.
1256 Champion lätt Bukkompenserad.
1256 Champion lätt Bukkompenserad.
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Marchal "Tuttljus" Finns snart under SÄLJES ! <!-- </EdIndex> --></div>
Nja Nästan bättre att den kommer till användning på något veteranfordon ? Jag har hellre en mordern effektiv belysningTofta skrev:Nej nej Lasse inte ska du sälja ett tuttmarchallLasse väss skrev:Denna coola sökarlampa satt på båttaket, demonterade den nu för att ev koppla in den som det är tänkt från början
Eller ska man sälja den till förmån för en riktig LED arbetsbelysning
// tofta..
Marchal "Tuttljus" Finns snart under SÄLJES ! <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Dörr handtaget längst bak på bilen och bakruta i nacken.
Men man åkte bra i den...
Kompisen var ner till Tyskland och smugglade sprit med den,gick in 3Liters Jältsindunkar under sätena sa han vet jag...
// Tofta <!-- </EdIndex> --></div>
Kompisen hade en likadan för några års sen,jag skrattade mycket när jag åkt i den för första gången.dr.novolette skrev:Lasse väss skrev:O-SmartHasse skrev:
Gullig.
streetsmart
Dörr handtaget längst bak på bilen och bakruta i nacken.
Men man åkte bra i den...
Kompisen var ner till Tyskland och smugglade sprit med den,gick in 3Liters Jältsindunkar under sätena sa han vet jag...
// Tofta <!-- </EdIndex> --></div>
Med vänlig hälsning, Tofta.
1256 Champion lätt Bukkompenserad.
1256 Champion lätt Bukkompenserad.