Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Säcken
Forumsponsor
Inlägg: 1337
Blev medlem: 17 mar 2009, 00:00
Ort: Mellerud
Kontakt:

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Säcken »

Den kulan missa ja :D Ska beställa en imorron.
Tack för hjälpen.
Zappa, ja va 124% säker på att du skulle hugga. Men trodde att du skulle jämnföra med en Rysk kulstöterska.
Men "kul" att du får skratta lite ibland oxå så ja bjuder på den vännen :D
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av HSE »

Jag har en gammal kula som trädgårdsprydnad :wink: Men jag har inte kommit på iden att försöka stöta med den... Finns någon märkning/kröning på den men jag har inte brytt mig om att kolla närmare.
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5006
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Patrik »

Jag hade någon kula å stötte med ute i lekparken bakom mor å fars hus förr i tiden.

Fick åka med på DM till Uddevalla i skolan några gånger men sista gången struntade jag i det för man hade inte någon större chans ändå när det oftast var med rejäla bonnpojkar..

/ P
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5006
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Patrik »

Micke S skrev:
Han ser lite revirmedveten ut :) Sjutton vad mycket trevliga djur du verkar ha. Jag är också väldigt förtjust i djur och katten som var ilsken som sjutton när han var liten är världens gulligaste nu. Det beror säkert på att vi är hemma och umgås med honom och han får styra och ställa.
Sen sambon fick KOL så har det fått dras ner på fåglarna men har tre papegojor å två undulater kvar.

Sedan skulle man ju inte ha massa hundar å katter också som bösar men fyra hundar å fyra katter finns det i hemmet ändå.

Istället för fåglar har det blivit mer inriktning på akvarium och har i nuläget 5st med div. fiskar i.
WP_20180121_12_46_33_Pro (2).jpg
WP_20180125_15_45_58_Pro (2).jpg
Igår fick jag köpt mig 2st malar av en sort jag ej hade förut, L-240 heter de.
19264686_1982484455372792_4343302234971322831_o (2).jpg
Tjusigt prickig och blir inte längre än 20-25cm.

Mvh Patrik
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Micke S »

Det ser väldigt trevligt ut med alla djuren som ni har och det är inte svårt att se att de blir väl omhändertagna. :)

Jag skulle gärna vilja att vi har en hund nu när vi är hemma nästan jämt. Men står emot av två anledningar. Dels för att katten Sigge inte skulle bli glad, dels för att jag har svårt att bestämma mig om ras och vet att större hundar kräver massor med motion. Så de små du har är ju idealiska i många avseenden. Jag antar att de springer omkring själva det de vill och inte kräver timslånga promenader i koppel flera gånger om dagen.

En hundras som jag har försått är mycket trevlig är de Japanska Akita-hundarna.
Bilagor
Japanese-Akita-Inu-Dog-Breed.jpg
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Hasse »

Säcken skrev:Fan va kulstötarsugen ja blev nu, har ju en boulbana på 12m.
Eller vad långt stöter man helt otränad?
Var köper man en kula?

Jag blev också sugen. Fast jag är ju liten å klen så det får bli en flörtkula. Vet du vart man köper såna?
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Raketaren »

Hasse skrev:
Säcken skrev:Fan va kulstötarsugen ja blev nu, har ju en boulbana på 12m.
Eller vad långt stöter man helt otränad?
Var köper man en kula?

Jag blev också sugen. Fast jag är ju liten å klen så det får bli en flörtkula. Vet du vart man köper såna?

:mutt: :mutt: :mutt:
Tomas
Forumsponsor
Inlägg: 490
Blev medlem: 01 jan 2008, 00:00
Ort: Huddinge

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Tomas »

Hasse skrev:
Säcken skrev:Fan va kulstötarsugen ja blev nu, har ju en boulbana på 12m.
Eller vad långt stöter man helt otränad?
Var köper man en kula?

Jag blev också sugen. Fast jag är ju liten å klen så det får bli en flörtkula. Vet du vart man köper såna?
Det är viktigare med bra teknik än styrka (till en viss gräns). Så du kan satsa på en järnkula du med! och ålder är inget hinder, det svenska rekordet i M95 (män 95 år och uppåt) slogs i helgen. Har man blivit så gammal får man stöta med nätta tre kilo. Och det svenska rekordet är numera 6,15.

/Tomas
--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5006
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Patrik »

Micke S skrev:Det ser väldigt trevligt ut med alla djuren som ni har och det är inte svårt att se att de blir väl omhändertagna. :)

Jag skulle gärna vilja att vi har en hund nu när vi är hemma nästan jämt. Men står emot av två anledningar. Dels för att katten Sigge inte skulle bli glad, dels för att jag har svårt att bestämma mig om ras och vet att större hundar kräver massor med motion. Så de små du har är ju idealiska i många avseenden. Jag antar att de springer omkring själva det de vill och inte kräver timslånga promenader i koppel flera gånger om dagen.

En hundras som jag har försått är mycket trevlig är de Japanska Akita-hundarna.
Ja djuren skulle jag inte vilja vara utan, min sambo blev sjukpensionär i höstas så hon är ju i stort sett alltid hemma.
Hade båda haft heltidsjobb hade det ju inte funkat något vidare med hundar.

Vi bor bra till så det går bra att ta promenader "rakt ut i skogen" direkt hemifrån , sedan så har vi ju en del inhängnat hemma vid också
Långa promenader en del dagar å bara slappa i soffan andra dagar går utmärkt med papillon, att de är små smidiga hundar i femkilos klassen är också pluspoäng tycker jag. En del måste ju ha pitbullar å liknande för att stärka sin image men det behöver inte jag iaf.

Är inte så bekant med Akitarasen men de behöver nog mer regelbundna långa promenader och kan "vara lite vassa" sägs det.

I förra veckan hade jag med två av dom till jobbet vilket var uppskattat av flertalet kollegor, personavård sa några :)
WP_20180126_08_31_24_Pro (2).jpg
Mvh Patrik
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av HSE »

Känner onekligen suget efter att bli med hund, är en 30 år sedan sist vi hade det. Fast vi har ju katterna och det får räcka så här långt även om hund och katt kan bli goda vänner :wink:
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Micke S »

Patrik skrev: Långa promenader en del dagar å bara slappa i soffan andra dagar går utmärkt med papillon, att de är små smidiga hundar i femkilos klassen är också pluspoäng tycker jag. En del måste ju ha pitbullar å liknande för att stärka sin image men det behöver inte jag iaf.

Är inte så bekant med Akitarasen men de behöver nog mer regelbundna långa promenader och kan "vara lite vassa" sägs det.

Mvh Patrik
Du har alldeles säkert rätt i att en Akita kräver mer än man kanske mäktar med som latmask. Papillon ser ut att vara otroligt gulliga och sociala vad man kan se på bilderna du brukar visa.
Jag har inte heller behov av en stor och tung hund för att stärka imagen och skulle inte hänga med i en sådans tempo. Då måste man kanske hålla på med dressyr och liknande och det vill jag inte.

Hur är Papillon i det avseendet? Räcker det med att vara snäll och de får göra som de vill som t.ex. med en katt? Ja att de inte ska äta upp inredningen behöver man kanske lära dem om det går men för övrigt?
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5006
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Patrik »

Micke S skrev:

Hur är Papillon i det avseendet? Räcker det med att vara snäll och de får göra som de vill som t.ex. med en katt? Ja att de inte ska äta upp inredningen behöver man kanske lära dem om det går men för övrigt?
En valpkurs på 6-7 tillfällen är nog inte så tokigt.

När de är valpar vill de ju leka med allt men tycker inte katten om det så talar ju den om det.

Ett litet nyp i läppen när det tuggas på någon som de inte får kan allt behövas någongång också.

En del låter ju annars mindre hundar göra som de vill men de behöver allt hållas efter lite ändå.
Vi har sålt några valpar till förstagångshundägare och det har gått bra så det är rätt lätta hundar ändå.

Det kan nog bli en kull till sommaren, då får du å HSE komma till Dalsland på kaffe å kel med hundvalpar. :)

Mvh Patrik
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Micke S »

Patrik skrev:
Det kan nog bli en kull till sommaren, då får du å HSE komma till Dalsland på kaffe å kel med hundvalpar. :)

Mvh Patrik
Tack för bra tips. Det här med valpkurs hade jag inte hört talas om och låter klokt.

Ja det vore verkligen roligt att träffa både dig och de charmiga djuren. Så det kanske kan bli i samband med att jag ändå planerar att åka dit i år.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av HSE »

Min syster fick ju en massa valpar på sin tik i höstas men det är får stora och jobbiga hundar för min smak. En Fransk vallhunds ras som jag inte kan tala/stava till, kan hålla vargar borta från fåren så de är tuffa och stora... Jag föredrar små vovvar som kan sova i min säng jag :wink: Fast där sover Nicke så här års, på sommaren tycker han det blir för varmt och sover på nedervåningen i stället. Kan förstå honom, han har varm päls...
Senast redigerad av HSE den 01 feb 2018, 14:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Micke S »

Det känns som att bilden har klarnat nu. En liten tuffsing är lämpligast för oss. Men det får vänta lite (tyvärr). Om det går för när en idé har fötts så brukar det gå till handling ganska fort här även om det här är något jag har tänkt på i säkert 20 år så det är ingen brådska. Just nu känns det mest angeläget att ta hand om Sigge som börjar komma till åren. Han är född på sommaren 2003.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Skriv svar