Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
TolvNollNio
Inlägg: 783
Blev medlem: 26 jan 2015, 20:46
Ort: Nordvästskåne

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av TolvNollNio »

Vete f-n hur eller om det hjälper dig Outbackj, nu när du redan handlat.. slider_anon.gif
mallgroda skrev:Någonstans på vägen i vårt digitala samhälle med bilder hamnade jag var gör jag av dom ? Antingen droppbox som snart fylldes eller börja betala för att ha dom i ett "moln" någonstans. Hittade denna på 6 TB som kopplas in på nätverkat hemma och sedan är det åtkomligt via en app i telefon eller inloggning via dator var som helst

Bild
Samt detta:
mallgroda skrev:Jag köpte min på elgiganten men finns lite överallt. Sök på WD My Cloud Mirror. Finns i lite olika storlekar beroende på hur mycket man behöver lagra
Blå/vit Monark 1209
OutbackJack
Forumsponsor
Inlägg: 311
Blev medlem: 10 jul 2008, 23:00
Ort: Jönköping

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av OutbackJack »

De var nåt sånt där jag har..
Ena knappen är on-off, andra knappen speglar ena disken till den andra (backup) eller så kan man använda båda parallellt som två extradiskar.
Kom åt fel knapp..kaboom.. slider_anon.gif

Faktiskt första ggn nåt sånt hänt mig, brukar alltid vara mycket noga med "allt viktigt på minst två ställen".
Men så händer sånt här i det ömtåligaste av alla ögonblick, städning, omstrukturering, och allt ska för nån timme finnas bara på ETT ställe..
Vi löser det, datat tycks ju finnas kvar..
Användarens profilbild
GlobalNomad
Inlägg: 275
Blev medlem: 12 dec 2013, 07:27
Ort: Nordingrå och Jomtien, Thailand

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av GlobalNomad »

Vart lite Zundapp grejer igår
Bilagor
20170115_090332.png
-71 Zundapp KS50
-32 Ford Roadster (350/350)
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Hynboholm »

GlobalNomad skrev:Vart lite Zundapp grejer igår
Polarstar har fått konkurrens!
När jag blir stor ska jag också sitta med paraplydrink i Thailand och köpa grejer... :mrgreen:
Grattis!
OutbackJack
Forumsponsor
Inlägg: 311
Blev medlem: 10 jul 2008, 23:00
Ort: Jönköping

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av OutbackJack »

Det flödade över i kassan :mrgreen: och sen börjar man väl bli lite gammal och för bekväm av sig..
Sålde den förra för nåt tiotal år se.. nu kom suget igen..
Rätt liten men lagom för två pers
Bilagor
Rapido cut 2s.jpg
Rapido cut 2s.jpg (62.89 KiB) Visad 2838 gånger
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av billykid »

Ej ett köp utan en Julklapp. Tänkte först Hmmm vad kan jag ha den här verktygs väskan till.
Joo alla verktyg som ligger och skräpar i en låda. Har lagt i alla verktyg som jag har till
små reparationer inomhus och elektronik lagning mm. Får ju plast i den.... :mrgreen:
Bilagor
sid.002.JPG
sid.001.JPG
OutbackJack
Forumsponsor
Inlägg: 311
Blev medlem: 10 jul 2008, 23:00
Ort: Jönköping

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av OutbackJack »

Man kan aldrig få för många verktyg - och ändå saknas de emellanåt..
Höll i förra veckan på att reparera en snöslunga (US made) och behövde en 3/8-nyckel. Enda spiken som gapade tom på verktygstavlan. Ok. jag har en liten sats med div udda verktyg, där finns nog en..
Enda hylsan som saknades i kitet.. :twisted:
Bara att åka och köpa/hämta en ny, frakten hem från Biltema 2x2 mil var nog det dubbla mot vad ringnyckeln i sig kostade..
Sens moral: man kan aldrig ha för mycket verktyg hemma!
Användarens profilbild
GlobalNomad
Inlägg: 275
Blev medlem: 12 dec 2013, 07:27
Ort: Nordingrå och Jomtien, Thailand

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av GlobalNomad »

Hynboholm skrev:
GlobalNomad skrev:Vart lite Zundapp grejer igår
Polarstar har fått konkurrens!
När jag blir stor ska jag också sitta med paraplydrink i Thailand och köpa grejer... :mrgreen:
Grattis!
Kommer nog aldrig upp i Polarstars klass slider_anon.gif
Blir mest SangSom och Cola utan paraply och sen slinker en och annan Chang-öl ner emellanåt. Tackar, nu blir det att bygga ett par KS125 hojjar. Har redan en reggad ram med papper och sen följer det med en ram med ursprungskontroll gjord. Kan bli en tredje KS125 om jag får till ursprungskoll och reggning på en till ram [motorbike]
-71 Zundapp KS50
-32 Ford Roadster (350/350)
HSE
Inlägg: 5537
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av HSE »

Men vad jag såg fanns inga motorer med? Inte lätt eller billigt få tag i tre sådana :shock:
Användarens profilbild
JoNo
Forumsponsor
Inlägg: 851
Blev medlem: 22 okt 2014, 09:16
Ort: Bollnäs kommun

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av JoNo »

HSE skrev:Men vad jag såg fanns inga motorer med? Inte lätt eller billigt få tag i tre sådana :shock:
Tradera har ju varit nedlusat med motorer så priserna går väl ned snart. :mrgreen:
Användarens profilbild
GlobalNomad
Inlägg: 275
Blev medlem: 12 dec 2013, 07:27
Ort: Nordingrå och Jomtien, Thailand

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av GlobalNomad »

HSE skrev:Men vad jag såg fanns inga motorer med? Inte lätt eller billigt få tag i tre sådana :shock:
Har 4 stycken så det räcker nog ett tag
-71 Zundapp KS50
-32 Ford Roadster (350/350)
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5461
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Micke S »

Det är djäkligt svårt att få tag på en bra 125 motor om man inte är beredd att betala mellan 25 till 35 tusen. Här gjordes ett bra köp för att vara en KS125-motor. Även om den kan behöva en översyn så är det troligen inget vrak som kräver stora summor för att få i kanonskick.

För egen del räcker det med en (1) 125-motor även om jag skulle köpa en pall av dem om priset är rätt. Det viktiga är att den görs iordning bra på en gång så att den kan användas utan krångel.

http://www.tradera.com/item/100705/2731 ... -item-main" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilagor
241068922_314bff63-83d5-40f4-a66e-443d4829256a.jpg
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Hynboholm »

Man blir aldrig för gammal för att samla på klistermärken... :wink:

Bild
Användarens profilbild
T M
Forumsponsor
Inlägg: 1528
Blev medlem: 30 maj 2013, 08:16
Ort: Mellanöstern i Halland

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av T M »

:twisted:
En till

http://www.tradera.com/item/100705/2735 ... enoverad-z" onclick="window.open(this.href);return false;ündapp-125a-motor
musköchrister
Inlägg: 1512
Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av musköchrister »

efter en pissdag på jobbet blev man lite gladare när man kom hem och hittade ett litet paket från Italien utanför garaget :D

Bildimage
Skriv svar