Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7309
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av erlan »

Bushido skrev:
Raketsport skrev:
Bushido skrev:Det blev en ny moped idag mistick_yes.gif

En Crescent 2000s, såld under namnet Apollo. Farsan har en riktigt fin blankvit 2000 med aphäng som väckte för mycket habegär för att jag skulle kunna motstå när jag hittade denna på blocket :lol: Nu är frågan vad det ska bli av den, är lite sugen på att försöka göra en grum custom av den... Vi får se vad det blir!
Grattis! 2013 är rules. Lite mysko men frän färgkombo på denna, mintgrön-blå?
Tack! Ja, den är lite udda. Kanske har med leverantören att göra? MB M.Berlin & Co.AB Värnamo står det på styret, som jag förstått det så sålde de crescent 2000 under namnet apollo och det kanske är därför min har den färgsättning den har? I övrigt har jag inte kunnat hitta så mycket info om Apollo-varianten av 2000...
dom flesta Apollo BelRock hade väl dessutom zyndappmotor. är nog första av Apollos cr2000 kloner jag ser med sachs.

erlan
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av HVA59 »

Bushido skrev:
Tack! Ja, den är lite udda. Kanske har med leverantören att göra? MB M.Berlin & Co.AB Värnamo står det på styret, som jag förstått det så sålde de crescent 2000 under namnet apollo och det kanske är därför min har den färgsättning den har? I övrigt har jag inte kunnat hitta så mycket info om Apollo-varianten av 2000...
Jo, M.Berlins tillverkning marknadsfördes under namnet Apollo, dem började tidigt med mopeder, deras första modell hette Apollo Motorette och hade en Fuchs påhängsmotor. Sedan fortsatte tillverkningen, främst med de två motorerna Zündapp och Express, starka och vackra ramar av egen konstruktion var det också.

Senare gick dem över till att sälja lätt modifierade Crescent (NV) mopeder, för att till slut helt och hållet bara sälja dekaltrimmade Crescentar...
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
Användarens profilbild
Bushido
Inlägg: 103
Blev medlem: 19 aug 2017, 21:46

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Bushido »

erlan skrev:
dom flesta Apollo BelRock hade väl dessutom zyndappmotor. är nog första av Apollos cr2000 kloner jag ser med sachs.

erlan
Jag blir inte riktigt klok på vilken modell av Apollo detta ska föreställa, när jag söker på Bel Rock så tycker jag inte att jag hittar något liknande direkt...
HVA59 skrev:
Bushido skrev:
Tack! Ja, den är lite udda. Kanske har med leverantören att göra? MB M.Berlin & Co.AB Värnamo står det på styret, som jag förstått det så sålde de crescent 2000 under namnet apollo och det kanske är därför min har den färgsättning den har? I övrigt har jag inte kunnat hitta så mycket info om Apollo-varianten av 2000...
Jo, M.Berlins tillverkning marknadsfördes under namnet Apollo, dem började tidigt med mopeder, deras första modell hette Apollo Motorette och hade en Fuchs påhängsmotor. Sedan fortsatte tillverkningen, främst med de två motorerna Zündapp och Express, starka och vackra ramar av egen konstruktion var det också.

Senare gick dem över till att sälja lätt modifierade Crescent (NV) mopeder, för att till slut helt och hållet bara sälja dekaltrimmade Crescentar...
Motorette står det ju på framkåpan på min, men det kan väl inte stämma då? Detta känns ju ganska uppenbart som en av de senare ommärkta crescentarna... Är ju identisk med en 2000s (2011), förutom märket då :roll: :lol:
Användarens profilbild
T M
Forumsponsor
Inlägg: 1528
Blev medlem: 30 maj 2013, 08:16
Ort: Mellanöstern i Halland

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av T M »

:twisted:
Var till Orust idag å handlade ett åkedon, var litta nervigt att åka över Tjörnbron i styv kulting
första tankning bild
Bärry 1.JPG
Seat Cordoba Vario

Satt en skojsig lapp på pumpen
Bärry 2.JPG
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av HVA59 »

Bushido skrev:
erlan skrev:
dom flesta Apollo BelRock hade väl dessutom zyndappmotor. är nog första av Apollos cr2000 kloner jag ser med sachs.

erlan
Jag blir inte riktigt klok på vilken modell av Apollo detta ska föreställa, när jag söker på Bel Rock så tycker jag inte att jag hittar något liknande direkt...
HVA59 skrev:
Bushido skrev:
Tack! Ja, den är lite udda. Kanske har med leverantören att göra? MB M.Berlin & Co.AB Värnamo står det på styret, som jag förstått det så sålde de crescent 2000 under namnet apollo och det kanske är därför min har den färgsättning den har? I övrigt har jag inte kunnat hitta så mycket info om Apollo-varianten av 2000...
Jo, M.Berlins tillverkning marknadsfördes under namnet Apollo, dem började tidigt med mopeder, deras första modell hette Apollo Motorette och hade en Fuchs påhängsmotor. Sedan fortsatte tillverkningen, främst med de två motorerna Zündapp och Express, starka och vackra ramar av egen konstruktion var det också.

Senare gick dem över till att sälja lätt modifierade Crescent (NV) mopeder, för att till slut helt och hållet bara sälja dekaltrimmade Crescentar...
Motorette står det ju på framkåpan på min, men det kan väl inte stämma då? Detta känns ju ganska uppenbart som en av de senare ommärkta crescentarna... Är ju identisk med en 2000s (2011), förutom märket då :roll: :lol:
Nej Bel Rock är det inte, den hade enbart Zündapp motor och dessutom en annan, egentillverkad ram.
Men exakt vad denna modellen heter vet jag inte... Dem hade många sällsynta modeller som inte tillverkades i många exemplar.
Men om det nu står "Motorette" på din så kan det mycket väl stämma, dem gillade nämligen att kalla sina mopeder för Motorette, och det fanns många olika modeller med namnet Motorette, det namnet hängde med i många år, och fanns dessutom även på någon av deras motorcyklar har jag för mig...
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
Användarens profilbild
Bushido
Inlägg: 103
Blev medlem: 19 aug 2017, 21:46

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Bushido »

HVA59 skrev: Nej Bel Rock är det inte, den hade enbart Zündapp motor och dessutom en annan, egentillverkad ram.
Men exakt vad denna modellen heter vet jag inte... Dem hade många sällsynta modeller som inte tillverkades i många exemplar.
Men om det nu står "Motorette" på din så kan det mycket väl stämma, dem gillade nämligen att kalla sina mopeder för Motorette, och det fanns många olika modeller med namnet Motorette, det namnet hängde med i många år, och fanns dessutom även på någon av deras motorcyklar har jag för mig...
Haha, låter lite som att de bara slabbade på lite nya klibbor utan omsorg om de inte ens bemödade sig med att ge de kopierade modellerna egna namn :lol:

Jag får försöka googla vidare, skulle gärna vilja veta lite mer om vad det är för något mer exakt, årsmodell, namn etc.
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av HVA59 »

Bushido skrev:
Haha, låter lite som att de bara slabbade på lite nya klibbor utan omsorg om de inte ens bemödade sig med att ge de kopierade modellerna egna namn :lol:

Jag får försöka googla vidare, skulle gärna vilja veta lite mer om vad det är för något mer exakt, årsmodell, namn etc.
Tja, Apollo var mycket välgjorda mopeder... Men M.Berlin hade kanske lite svårt att komma på namn till sina mopeder :lol:
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
HSE
Inlägg: 5538
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av HSE »

Inarbetade namn skall man inte byta i onödan, se bara på WV Golf...
Användarens profilbild
Bushido
Inlägg: 103
Blev medlem: 19 aug 2017, 21:46

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Bushido »

HSE skrev:Inarbetade namn skall man inte byta i onödan, se bara på WV Golf...
I och för sig sant, men om man nu tillverkar ommärkta mopeder av ett anat märke kanske man iallafall ska bemöda sig med att ta bort plåten där det står originalmärke och modell... :lol: Å andra sidan kan det ju ha skett i efterhand, ramnumret och numret på plåten io sadelbottnen matchade ju inte så det kanske är någon tidigare ägare som bytt ut sadeln mot en från en faktisk crescent. I originalsadeln kanske det stod apollo, det lär jag ju aldrig få veta :lol:
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Lolalola »

Pakethållare till Zündapp -67 kan man ju aldrig få för många av. :)

Bild
Användarens profilbild
Packman
Forumsponsor
Inlägg: 143
Blev medlem: 17 feb 2011, 00:00
Ort: Timrå

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Packman »

T M skrev::twisted:
Var till Orust idag å handlade ett åkedon, var litta nervigt att åka över Tjörnbron i styv kulting
första tankning bild
Bärry 1.JPG
Seat Cordoba Vario

Satt en skojsig lapp på pumpen
Bärry 2.JPG
Den lappen satt som en fläskläpp. slider_score.gif
MCB 1189-72
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Raketsport »

Lolalola skrev:Pakethållare till Zündapp -67 kan man ju aldrig få för många av. :)

Bild
Då fattas bara mopeden, eller?
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Lolalola »

Nja... jag vet inte. Nog för att den fattas, men jag känner mig ganska färdig med Zündapp och säljer nog av dem. Kanske att jag behåller den röda som är till SportCombinette. :)
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Lolalola »

Jag skaffade mig en sån här KTM idag. Fyrväxlad Puch och inte särskilt snabb. :)

Bild
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Raketsport »

Så du har köpt en Ponny :D
De är rätt fräna faktiskt. Skicket såg ju riktigt fint ut också
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar