Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Köpet 2 st åkklippare

Inlägg av billykid »

Ropade in 2 st Åkgräsklippare (reservdels) på Tradera En Stiga..?? + En Husqvarna 850......för 540 kr.
Plus bensinkostnad ca. 320kr.. :!: Kunde ej låta bli, att buda....båda skall fungera å startar... :?


Vad ska jag med dessa till...som jag inte hadde nog med allt annat Mopder...Hus...Snöras skydd...
Jobb...Svarven...finns så mycket jag borde göra. Men Har haft en låg och otäck ljup dal nu.

Ont över allt...se rönkenbilderna. Är ej sjuk nog enligt, Försäkringskassan tar livet av mig...SUCK mmmm :roll:
Bilagor
Motor 8Hp_IC.jpg
åkklip_2st.jpg
Bråck.005.jpg
Bråck.004.jpg
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Köpet 2 st åkklippare

Inlägg av Micke S »

billykid skrev: 04 okt 2019, 20:35
Ont över allt...se rönkenbilderna. Är ej sjuk nog enligt, Försäkringskassan tar livet av mig...SUCK mmmm :roll:
Saknas det ett revben på höger sida ? :shock:
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Raketsport »

Ser ut som att bråcket trycker ut mellan revbenen och skapar luckan i bröstkorgen. AJ!! :shock:
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av billykid »

Hostade av 2 st revben vid en kraftig lunginflation 2017. Fast jag sa till att det inte känns rätt då jag har ont ännu, så den doktorns förklaring var att man kan ha ont länge och desutom kunde jag sitta rakt och såg ej ut att ha ont där avgjordes inga mera undersökningar eller kontroller... :!:

Fick ont och tog verk tabletter och jobba på hela sommaren & hösten ut 2018....dum av mig....suck.... :(

Nåt var fel då jag fiken en bula på höger sida, förutom bulan framåt (magen). Gick till läkaren igen Maj 2019 och kom till slut på magnetrönken, det visade sig att dom 2 st revben som var av redan 2017 ramlat ner och läckt ihop fel. Inga åtgärder skall göra enligt doktorn på Mora kirurgin då det ev. kan skapa mera verk... :?:

Så jag fått ett fel att leva med nu, en extra bula på högersida putar ut, del vis en del av levern och 2 st kassa revben :(
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Micke S »

Sjutton vad tråkigt och vilken kass läkare du råkade ut för. Det borde du kunna få ersättning för kan man tycka genom att det säkert sätter ner arbetsförmågan och har orsakat en massa onödigt lidande.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av HSE »

Knäckte ett revben en gång när jag stod och jobbade på en sådan där flyttbar pall med hjul som trycks in när man står på den, funkade inte så bra när man tar i för att lossa skruvar visade det sig. Jag föll på några ledningar och knäckte ett rev ben på en uppstickande manometer så jag hamnade hos företagsläkaren. Som som jag antar i ditt fall sade att det är inget att göra än att låta naturen och tiden läka det. Fungerade dåligt i ditt fall.. Jag jobbade också vidare då det inte varit bra för avdelningens statistik om jag sjukskrivit mig, kostat bonus och gjort mig impopulär i vida kretsar :D Nu räknades det som tillbud och inte olycksfall i arbetet. Fick ta hjälp med tunga jobb och undvika skratta de det gjorde F.B. ont då men läkte på 3 veckor. Men dina skador går ju inte att jämföra och jag kan tänka mig hur ont det måste gjort att hosta när skratta var illa nog för mig :shock:
Användarens profilbild
JoNo
Forumsponsor
Inlägg: 851
Blev medlem: 22 okt 2014, 09:16
Ort: Bollnäs kommun

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av JoNo »

Införskaffade en Rex Igår, tror modellen heter sachsmaster...
Bilagor
88877C5A-AFE7-47C2-A8B5-A3EFCB8C38F5.jpeg
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Peter Holbrant »

Senaste inköpet kom idag lite över 20kg pryttlar snart dags påbörja renoveringen nu då..
po1.jpg
po2.jpg
po3.jpg
po4.jpg
po5.jpg
po6.jpg
po7.jpg
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Raketaren »

Senaste inköpen var ju bilar... :wink: ...men har absolut inte glömt mopparna.. 8) :mrgreen:
Var ju ett tag sedan man var här nu så bildkunskapen om hur man får in bilderna saknas.. :roll:
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Raketaren »

Glömde ju att nämna att...visst kommer det att skruvas moped eftersom det finns ett par projekt pågång..är ju meningen att bl.a Texasen ska påbörjas montera... :wink: 8)
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Hasse »

Raketaren skrev: 22 okt 2019, 16:28
Var ju ett tag sedan man var här nu så bildkunskapen om hur man får in bilderna saknas.. :roll:
Fixar jag!!


Bild
HUSQVARNA SPORT
Inlägg: 1461
Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
Ort: Sollefteå

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

Kan farbror tomten fixa mina bilder också.
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Hasse »

Nä! Raketartomten kan tydligen inte men jag lägger in bild åt dig!


_20191022_225450.JPG
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Raketaren »

Ja den där ullångerstomten..verkar ha småtomtar på loftet han som vanligt... :mrgreen:
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Inlägg av Peter Holbrant »

Senaste inköpen makligt slippa handla i butik också men leverans från billackering.eu med grundfärg och lack... samt ett paket från Polen innehållande sadeldyna och ny klädsel... Nu finns typ allt för renoveringen men plötsligt fick jag lite annat att fundera på överväger köpa en släktgård får se hur de blir maklighet mot en minut till stranden och mycket jobb..
n1.jpg
n2.jpg
n3.jpg
Skriv svar